szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Elsősorban az olcsó joghurtoknak köszönhetően növelni tudta nyereségét a világ legnagyobb joghurtgyártójának számító...

Elsősorban az olcsó joghurtoknak köszönhetően növelni tudta nyereségét a világ legnagyobb joghurtgyártójának számító Danone, a bővülés mértéke azonban elmaradt a várakozásoktól. A társaság egész éves nyeresége 1,36 milliárd euró volt, ami meghaladja az előző esztendőben realizált 1,31 milliárdot, elmarad azonban az 1,51 milliárdos előzetes Bloomberg-konszenzustól.

Minden üzletág pluszban

A Danone egyes termékei esetében az árak csökkentésével reagált a válságra. Ennek eredményeként a cég termékei iránt megugrott a kereslet, volumenben 8,8 százalékos forgalomnövekedést mértek, az alacsonyabb árak miatt azonban ez csak 5,5 százalékos árbevétel-bővülést eredményezett. Ugyanakkor ez utóbbi is meghaladja a vállalat által novemberben kitűzött 5 százalékos középtávú növekedési célt (más kérdés, hogy korábban 8 és 10 százalék közötti bővülést vártak, s ezt csökkentették 2009 végén).

Az utolsó negyedévben a cég összes tevékenységi területen növelni tudta forgalmát. A vállalat legnagyobb (tejipari) üzletága 4,6 százalékkal bővült az elmúlt három hónapban, s ezen belül különösen jól teljesített a joghurt divízió, amely majd 10 százalékos árbevétel-többletet ért el. Az ital üzletág (a Danone ellenőrzi a globális ásványvíz-piac 10 százalékát) értékesítése 3,8, míg a bébiétel eladások 7 százalékkal emelkedtek az említett időszakban.

Tervek, árfolyam

A vállalat a következő évekre vonatkozóan elmondta: nem módosítanak az organikus növekedési prognózison, az üzemi eredményhányadot pedig a jövőben is a jelenlegi szint környékére várják. Akvizícióktól ugyanakkor nem zárkózott el a vállalat: a bébiételek területén és a tejágazatban is elképzelhetőnek tartja a cégvezetés a felvásárlások útján megvalósuló terjeszkedést.

A piac elégedetten fogadta a híreket, annak ellenére, hogy a várakozásoktól elmaradt a Danone nyeresége. A vállalat részvényeinek jegyzése 2 százalékkal emelkedett csütörtök délelőtt a párizsi kereskedésben.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!