Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A feltörekvő országok legnagyobb cégeinek több mint harmada 20 százalék feletti bevétel- és profitnövekedést ért el az...
A feltörekvő országok legnagyobb cégeinek több mint harmada 20 százalék feletti bevétel- és profitnövekedést ért el az elmúlt három évben, összességében pedig a vizsgált vállalatok több mint fele könyvelhetett el 10 százaléknál magasabb növekedést mind a bevételek, mind a nyereség tekintetében az elmúlt három évben. Ez a bővülés azért is jelentős, mert mindeközben a Standard & Poor’s százas listáján szereplő amerikai székhelyű cégeket átlagosan 2 százalékos bevételbővülés és 20 százalékos profitcsökkenés jellemezte. A FTSE Euro 100-as listájának európai cégei pedig ennél is nagyobb visszaeséssel szembesültek, 8 százalékos bevétel- és 25 százalékos profitcsökkenéssel – olvasható a mintegy 50 ország 547 cégét vizsgáló tanulmányban.
Az Ernst & Young jelentése arra is rámutat, hogy a közép- és délkelet-európai régió nagy cégei is jól teljesítettek a válságban. Mintegy ötödük 20 százalék feletti, csaknem felük pedig 10-20 százalék közötti bevételbővülést ért el. A régió cégeinek harmada könyvelhetett el 20 százaléknál magasabb nyereségnövekedés, 40 százalék pedig 10-20 százalék közötti profitnövekedést el – derül ki a hat magyar cég válaszait is tartalmazó jelentésből.
A növekedési stratégiában rejlik a siker titka
„A jelentésből egyértelműen kiderül, hogy a válságot legsikeresebben kezelő cégek többsége az agresszív növekedésre koncentrált, mások pedig a fokozatos növekedést választották, és csak kevesen fókuszáltak a cég működésének optimalizálásában rejlő lehetőségekre” – mondta Dezse Margaret, az Ernst & Young Tranzakciós Tanácsadások Üzletágának vezető partnere.
A „feltörekvő hősök” mintegy fele azt mondta, hogy az agresszív növekedésre helyezte a hangsúlyt az elmúlt három évben, ebbe beletartozott az új piacokon való megjelenés, az új termékek bevezetése éppúgy, mint az akvizíciók. A legsikeresebbek azonban nem szükségszerűen azok voltak, akik a nagyon gyors nemzetközi bővítés gyakorlatát folytatták. A sikeres cégek sokszor először otthon növelték az eredményességüket és piaci részesedésüket.
A megkérdezettek 41 százaléka azt mondta, hogy a fokozatos növekedésre koncentrált a termékek és a marketing javításával. Mindössze 5 százalék választotta a már meglévő vállalkozás optimalizálását a kiadások lefaragásával vagy fontos részek kiszervezésével – derül ki az Ernst & Young tanulmányából.
Négy további pont a sikerért
Amellett, hogy stratégiájukban egyértelműen a növekedésre helyezték a hangsúlyt, az Ernst & Young kutatásában megkérdezett cégek további négy olyan pontot neveztek meg, amelyek elengedhetetlenek voltak a sikerhez.
Ezek közé tartozik olyan tőkestratégia felállítása, amelyben a cégek a cash-flow és a tartalékok maximalizálására helyezték a hangsúlyt a növekedés érdekében. Ugyanígy előtérbe helyezték a piaci aktivitást. Emellett a legsikeresebb cégek növekedésében a már meglévő termékek és piacok játszották a legnagyobb szerepet. A „feltörekvő hősök” negyedik pontként a végrehajtási folyamatok optimalizálását és a fogyasztókkal való kapcsolatok erősítését jelölték meg mint a sikerük zálogát.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a budapesti Pride.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
Máté Gábor 15 év után távozik.