szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A dm drogerie markt a 2010/11-es üzleti évben csoportszinten növelte forgalmát, üzleteinek és alkalmazottainak számát is. A magyarországi dm forgalma az elmúlt egy évben 225 millió euró volt.

Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján Budapesten elmondta: a 2010 októberétől 2011 szeptember végéig tartó üzleti évben a dm árbevétele csoportszinten átlépte a 6 milliárd eurót, ennek nagy része Németországból származik. Magyarországon valamivel visszafogottabban fejlődött az üzlet: a dm-csoportnak összességében 10, Magyarországon 3,5 százalékkal nőtt a forgalma. 

A dm piaci részesedése a magyarországi drogériapiacon 52,6 százalék, és tavaly az árbevétel visszafogott növekedése ellenére emelkedett - tette hozzá az ügyvezető.

A cég Magyarországon jelenleg 255 üzletet működtet, az elmúlt évben hét boltot nyitott, ugyanakkor hetet bezárt. Wolfgang Strasser elmondta: a cél nem az, hogy bármi áron újabb boltokat nyissanak, és bár igyekeznek kihasználni majd az ingatlanpiac adta lehetőségeket, inkább a boltok korszerűsítésre, szépítésére, a "minőségi terjeszkedésre" koncentrálnak.

A drogérialánc leginkább Németországban bővült, ott 55 új egységet adtak át, így 1.256-ra nőtt a boltok száma. A csoportnak jelenleg összesen 2.536 boltja van, 133-mal több mint tavaly ilyenkor.

Az alkalmazottak száma konszernszinten a tavalyi 36.224-ről 39.079 főre bővült, Magyarországon a cég 2.251 alkalmazottal dolgozik, a létszám 21 fővel nőtt az üzleti évben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!