Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Forgalomba állt az Alstom által gyártott új, tűzpiros nagy sebességű szuperexpressz, az AGV.italo. Az új szerelvények a 800 kilométer hosszú Nápoly-Róma-Firenze-Bologna-Milánó vonalon közlekednek óránként több mint 300 kilométeres átlagsebességgel.
Az olasz Nuovo Trasporto Viaggiatori vasúttársaság (NTV) 2008 januárban kötött szerződést az Alstom Transporttal 25 újgenerációs, nagyon nagy sebességű AGV (Automotrice à grande vitesse) szerelvény megtervezésére és legyártására, összesen 650 millió euró értékben. A megbízás keretében, amely tartalmaz további 10 szerelvényre vonatkozó opciót is, 30 éven át az Alstom szakemberei végzik majd az új vonatok karbantartását is, amely költsége azonban nem része a szerződés összegének.
Az AGV két úttörő műszaki megoldást alkalmaz: a mérnökök a kocsik között helyezték el a forgóvázakat, amitől nemcsak stabilabb, de könnyebb is lett a szerelvény, hiszen kocsinként egy forgóvázzal kevesebbre (egy 11 kocsiból álló szerelvény esetében például 22 helyett mindössze 12 forgóvázra) volt szükség. Az AGV tervező mérnökei azonban még tovább mentek az innovációban: az új szuperexpressz szerelvénynek - funkcionális értelemben - ugyanis nincs mozdonya, mivel a tervezőmérnökök a forradalmian új, állandó mágneses szinkronmotorokat magukra a forgóvázakra, azaz közvetlenül a kerekekre szerelték. Ezzel a megoldással 20 százalékkal több férőhelyet alakíthattak ki a tervezők egy mozdonnyal rendelkező vonathoz képest, tovább csökkent a szerelvények súlya, egyenletesebb lett a meghajtás, és javult az erőátviteli rendszer teljesítménye is.
Az első olasz magánvasút, az NTV által áprilisban felavatott 200 méter hosszúságú vonatok, összesen 460 utasnak biztosítanak ülőhelyet. A 25, egyenként 26 millió euró értékű AGV.italo szerelvények mindegyike kínál ingyenes wifi internetelérést, tévéadást, állítható bőrüléseket, de egy 39 fős moziterem is helyet kapott a vonatokon. Az utasok kényelmének érdekében, az AGV.italo padlószintje a hagyományos konstrukciójú vonatoknál 10 centiméterrel alacsonyabb, megkönnyítve a be és kiszállást. A kocsikat modern világítás rendszerrel szerelték fel, továbbá az utazás közbeni zaj és rezgési szintjét minimálisra csökkentették a fokozott kényelem érdekében.
Az AGV.italo belső terét a Ferrarikat, Lamborghiniket, Bugattikat és még számos legendás szupersportkocsi formatervét készítő Giorgetto Giugaro tervezte. Az AGV tervezésekor nem csak az utasok kényelmét, hanem a környezeti szempontokat is figyelembe vették, így a vonat mintegy 70 tonnával könnyebb a hasonló méretű szerelvényeknél, egy ülőhelyre vetítve pedig 30 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt. Mindemellett a vonat 98 százalékban újrahasznosítható anyagokból készült.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.