szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Érzi a világgazdasági konjunktúra lanyhulását és a fogyasztók elbizonytalanodását a Starbucks is. Ennek könnyen az lehet a következménye, hogy karcsúsítja hálózatát, főleg Európában.

A Magyarországon is érdekelt amerikai kávéházlánc üzletek bezárására kényszerülhet, elsősorban Nyugat-Európában, ahol nem megy jól az üzlet – írja a Napi Gazdaság Online. Az Egyesült Államokban eközben változatlanul erősek a cég pozíciói, egyebek mellett ennek köszönhetően 19 százalékkal nőtt az adózott eredmény a harmadik negyedévben, 279 millió dollárról 333 millióra, egy részvényre vetítve 43 centre. A negyedik negyedévben azonban 44-45 centet vár a vállalat a korábban prognosztizált 46-47 cent helyett.

Az értékesítési árbevétel 13 százalékkal, 3,3 milliárd dollárra emelkedett a júniussal zárult három hónapban az egy évvel korábbihoz képest. Az 1971-ben indult vállalkozás a kelet-közép-európai térségben 2008-ban jelent meg, az első magyarországi Starbucks 2010-ben nyílt meg. A több mint 16 ezer kávézóból álló lánc így már ötven országban van jelen.

AP
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!