szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Idén lassít a növekedési tempón a Zara, a korábban tervezettnél kevesebb üzletet nyit. A márkát birtokló társaság pénzügyi eredményei is jelentős lassulást mutatnak, a tavalyi csaknem egyharmados bővülés után idén az első félévben 1 százalék alá esett a nettó profit növekedési üteme..

Az Inditex nettó profitja 0,74 százalékkal 951 millió euróra nőtt, az idei első félévben, míg értékesítései 5,7 százalékkkal 7,66 milliárd euróra növekedett az első hat hónapban. Az eredmények alapján idén nagyon komolyan lassult a cég korábbi kiugró növekedése, amelynek során a márka a világ első számú kiskereskedője lett, 2007 óta pedig megduplázta boltjainak számát, ma 6104 egységet működtetnek. A tavalyi azonos időszakban, a nettó profit ugyanis 32 százalékkal ugrott meg, a forgalom 17 százalékkal nőtt. A visszaesésben, az európai keresletcsökkenés mellett közrejátszott, hogy az idei év első felében szokatlanul hideg volt az időjárás. A márkánál jelenleg csak a lakberendezési hálózat tekinthető sikerüzletágnak: a Zara Home forgalma 30 százalékkal emelkedett 2013 első hat hónapjában.

A Zara menedzsmentje szerint idén a tervezett 440-480-nál kevesebb üzletet nyitnak. A bejelentés azt követően történt, hogy a cég összesen 50 üzletét újította fel, hogy tisztább, vonzóbb megjelenést kölcsönözzön nekik – írja a Franchiseportal. A megújított üzletek átlagosan nagyobbak, mint a régiek, a kiskereskedő teljes tárterülete nagyjából olyan ütemben növekszik, mintha a bolthálózat kibővült volna. A tulajdonos Inditex vezérigazgatója Pablo Isla szerint, a vásárlók jól fogadták a felújított boltok új elrendezését: a Zara hosszú folyosókat tervezett üzleteibe, amelyek kisebb, kocka alakú butikok között vezetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!