szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy cég a kurkuma-port tartalmazó termékének gyógyhatást tulajdonított, de nem tudta igazolni, hogy az egyes, nem gyógyító, de egészséggel kapcsolatos hatásokra vonatkozó állításokat jogszerűen használta-e.

Tizennégy millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a TVBrands Kft.-t, mivel a vállalkozás a Medosan Kurkuma Plus elnevezésű étrend-kiegészítő termékének népszerűsítése során megsértette a termékkategória reklámozásának szabályait.

A versenyhivatal szerdai közleménye szerint a cég a kurkuma-port tartalmazó termékének gyógyhatást tulajdonított, de nem tudta igazolni, hogy az egyes, nem gyógyító, de egészséggel kapcsolatos hatásokra vonatkozó állításokat jogszerűen használta-e.

A svájci termékcsalád kizárólagos magyar forgalmazója a fogyasztók elnézését kéri, egyúttal közölte: reklámjait az eljárás megindításának pillanatától már jogászok nézik át, hogy elkerüljék a hasonló eseteket. A vállalat közleménye szerint a bírságot a megadott határidőig befizeti.

A forgalmazó sajnálkozását fejezte ki az ügy miatt, s elmondta: az étrend-kiegészítők reklámozására vonatkozó, folyamatosan változó, összetett jogszabályrendszernek igen nehéz megfelelni, „persze ez a cég számára nem mentesítő körülmény”. A hivatal számos dolgot enyhítő körülményként vett figyelembe eljárása során, többek között azt, hogy a forgalmazó az egészségre vonatkozó állításokról kikérte az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) szakvéleményét, és ennek megfelelően módosította reklámjait.

Azt soha nem állítottuk, hogy a termék minden bajra gyógyír, azt viszont most is hisszük, hogy a kurkuma gyógynövény hozzájárul az ízületek és az immunrendszer normál működéséhez, és támogatja az egészséges szívműködést – mondja a forgalmazó.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!