szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egyenlő szavazattal, holtversenyben egy nyelviskola és egy online kereskedő nyerte el a 2014-es Év Marketingese díjat. Mindkét győztes kisvállalkozás stratégiájában az innovatív kommunikáció játszott kiemelkedő szerepet.

Fekete Gábor, a Nyelvipercek.hu Kft. tulajdonosa egy hagyományos iparágban, az angoltanításban kezdett el újszerű megközelítést alkalmazni online. Stratégiájának központjában az infotaintment, azaz a szórakoztatva tanítás áll. Bár a koncepció nem új, hiszen erre az alapelvre épül például a világhírű Sesame Street, azonban a kivitelezés mindenképpen újszerű, és ami a legfontosabb, eredményes.

A GO! márkanevű online tanfolyama sikerét az online videó újszerű alkalmazásának köszönheti. Ezekben Fekete Gábor hol cowboynak, hol Mikulásnak, hol varázslónak öltözve reklámozza tanfolyamait, ezzel eredményesen felkelti az érdeklődést, ugyanakkor személyes márkát is épít. A felkeltett érdeklődést online hírlevél kampányokkal igyekszik vásárlássá alakítani kiváló eredményekkel.

Fekete Gábor marketingjének legfontosabb elemei:

1. Személyes márkát építsünk! A nyelvoktató cég tulajdonosa a legrövidebb reklám-e-mailekben is feltünteti nevét, ő szerepel a weboldalakon és a videókon is. Ezáltal a konkurenciával sem kell foglalkoznia, mert nem a kínálat terén versenyez.

2. Magunkhoz kell kötni a vevőket. A személyes szereplés és a humoros videós megjelenés képes megragadni vevői figyelmét és bevonni őket a „bizalom körébe”, ahol nem termékeihez, hanem hozzá kötődnek. Mindez javítja a reklámok hatékonyságát, ugyanakkor erős vásárlói hűséget épít, mellyel eléri azt, hogy kritika esetén a közösségi fórumokon saját vásárlói védik meg.

A győztes prezentáció megtekinthető az alábbi címen.

Alul maradt a konkurenciaharcban, majd visszaállt az élre

Alábecsülte konkurenciáját, ezért csaknem piacát vesztette Blaner Attila, a karikagyurumost.hu alapítója, aki a karikagyűrűk online forgalmazásával talált piaci rést. A cégvezető rájött, hogy a karikagyűrűk széles választékával megszólíthatja a fiatal házasulandókat. Saját műhelyt is nyitott, így sikerét sokan megirigyelték, de 2011-ig senki sem tudta lemásolni. Ekkor azonban egy figyelmen kívül hagyott konkurens lassan elhódította a vásárlóit, és a forgalom jelentősen visszaesett.
Blanner Attila egy alapos piac- és konkurenciavizsgálat után külön kezdett kommunikálni a célpiacának legfontosabb szegmenseivel.

Ennek a célcsoportnak az igényeihez, stílusához illeszkedő honlapot és kínálatot hozott létre, valamint fejlesztett egy egyedi gyűrűnézegető okostelefon-alkalmazást, mellyel a saját kezén nézegetheti a gyűrűt az érdeklődő az okostelefonján. Az alkalmazás egyelőre iOS alatt érhető el RingYFinger néven. Mindezzel Blanner Attila újra a piacvezető lett a karikagyűrűk szegmensében.

Blanner Attila marketingjének legfontosabb elemei:

1. Konkurenciavizsgálat: felbecsülte a kiesett forgalmat, és megtalálta a megcélzott szegmenst (fiatal hölgyek).
2. Új weboldal: készült egy honlapváltozat e célcsoportra szabva, amelyhez megerősített keresőszavas hirdetések (Google Adwords) társultak.
3. Erősebb pozicionálás: külön honlap készült az exkluzív termékeket vásárlóknak és az olcsóbb darabokat keresőknek.

A győztes prezentációt itt lehet megtekinteni.

Az Év Marketingese díjról

A Marketing Commando által életre hívott Év Marketingese díj célja, hogy évről évre bemutassa és díjazza azokat a kis- és középvállalkozókat, akik gyakorlatias, ötletes, eredményes marketing programokkal érnek el sikereket. A pályázat a Marketing Commando ügyfelei között került meghirdetésre, mintegy 5000 vállalkozás számára.

Az Év Marketingese két fordulóban kerül kiválasztásra: az első fordulóban a pályázatokat a Marketing Commando tanácsadóiból álló zsűri minősíti, majd a második fordulóban, a Marketing Szuperkonferencián a továbbjutott pályázók mutatják be a pályázati anyagukat. Ezután a résztvevők egyszerű szavazással választják meg az Év Marketingesét.

Ha az ideje kevés, de szeretne további híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!