Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve semmihez. Pedig a fogalom maga súlyos betegséget takar, és nem mindegy, hogy felismerjük-e, illetve kezeljük-e időben a tüneteket. ","shortLead":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve...","id":"20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf.jpg","index":0,"item":"4d1ad8ef-1343-411e-905e-0f5f552f74c1","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","timestamp":"2025. február. 05. 07:30","title":"Rosszkedv vagy depresszió? Vegyük észre időben a jeleket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"8a5e12b4-db64-4c6a-85c7-61556d7cc2e3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A gyanúsítottak a metróalagútba menekültek.","shortLead":"A gyanúsítottak a metróalagútba menekültek.","id":"20250205_belgium-brusszel-lovoldozes-rendorseg-hajtovadaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a5e12b4-db64-4c6a-85c7-61556d7cc2e3.jpg","index":0,"item":"8cc004a6-ac13-4c4d-b22c-94cffaaeca41","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_belgium-brusszel-lovoldozes-rendorseg-hajtovadaszat","timestamp":"2025. február. 05. 11:46","title":"Maszkos fegyveresek lövöldöztek Brüsszel belvárosában, a rendőrség hajtóvadászatot indított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az esetet már vizsgálják.","shortLead":"Az esetet már vizsgálják.","id":"20250205_romania-kolozsvar-magyar-roman-nyelv-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93.jpg","index":0,"item":"7f389219-feb7-4f6b-8cec-bdd18d1047e8","keywords":null,"link":"/elet/20250205_romania-kolozsvar-magyar-roman-nyelv-vita","timestamp":"2025. február. 05. 11:28","title":"Sztrókos beteg ellátása közben követelte egy kolozsvári mentőorvos, hogy a családtagok ne beszéljenek magyarul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d0a0312-9bf4-4a7c-a6d5-4d6b3d2a9e52","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy romos épület alapjának látszódik az a képződmény, amiről a NASA űrszondája készített fényképet, miközben a Mars felszínét pásztázta.","shortLead":"Egy romos épület alapjának látszódik az a képződmény, amiről a NASA űrszondája készített fényképet, miközben a Mars...","id":"20250204_mars-szikla-kepzodmeny-romos-epulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d0a0312-9bf4-4a7c-a6d5-4d6b3d2a9e52.jpg","index":0,"item":"0b225f9b-ffff-4442-8678-42d8092e51ae","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_mars-szikla-kepzodmeny-romos-epulet","timestamp":"2025. február. 04. 10:03","title":"Rejtélyes képződményre bukkant az űrszonda a Mars felszínén, már Elon Muskot is lázba hozta a fotó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6461a83f-4701-4ae2-a873-4f1d14406b03","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA mérnökei több részletet is megosztottak arról a robotról, ami a jövőben szolgálhatja a küldetéseket a Hold felszínén. ","shortLead":"A NASA mérnökei több részletet is megosztottak arról a robotról, ami a jövőben szolgálhatja a küldetéseket a Hold...","id":"20250204_nasa-ipex-robot-banyaszat-hold-regolit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6461a83f-4701-4ae2-a873-4f1d14406b03.jpg","index":0,"item":"be46848f-f16d-432c-8463-a95a2cb1572b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_nasa-ipex-robot-banyaszat-hold-regolit","timestamp":"2025. február. 04. 14:03","title":"10 000 kg/nap sebességgel dolgozhat a Holdon a NASA bányászrobotja – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia fővárosban ismerkedtünk meg testközelből, ahol az 1959-es DS Ballons feltámasztott új változatát is meglestük.","shortLead":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia...","id":"20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac.jpg","index":0,"item":"b18a7e37-5f48-411b-be48-e779aabfca97","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","timestamp":"2025. február. 05. 07:59","title":"Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1179da98-1ae8-4efd-a876-c1b0f98198b7","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az uniós tagállamok fegyveres erői egyelőre nem mobilizálhatók elég gyorsan az Európai Unió területén. Az Unió katonai mobilitásra vonatkozó legutóbbi cselekvési terve a tervezési hiányosságok miatt vegyes eredményeket ért el, és a végrehajtás útjában továbbra is akadályok állnak. Az Európai Bizottság változtatásokat ígért. ","shortLead":"Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az uniós tagállamok fegyveres erői egyelőre nem mobilizálhatók elég...","id":"20250205_europa-szamvevoszek_katonai-mobilitas_eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1179da98-1ae8-4efd-a876-c1b0f98198b7.jpg","index":0,"item":"3711204b-160b-446d-94a4-e673c343a21e","keywords":null,"link":"/eurologus/20250205_europa-szamvevoszek_katonai-mobilitas_eu","timestamp":"2025. február. 05. 19:40","title":"Eltérő közlekedési előírások akadályozzák a tankok mozgását az EU-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fba5265e-c3ef-4306-b3bf-fc8e8df842b9","c_author":"HVG","category":"360","description":"Gyengeárammal piszkálnák amerikai kutatók a bőrön élő baktériumokat, hogy gyógyszerek használata nélkül vegyék elejét a fertőzéseknek.","shortLead":"Gyengeárammal piszkálnák amerikai kutatók a bőrön élő baktériumokat, hogy gyógyszerek használata nélkül vegyék elejét...","id":"20250204_hvg-gyengearam-sebgyogyitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fba5265e-c3ef-4306-b3bf-fc8e8df842b9.jpg","index":0,"item":"733ff98e-695a-4bcd-8420-1197051d7890","keywords":null,"link":"/360/20250204_hvg-gyengearam-sebgyogyitas","timestamp":"2025. február. 04. 16:00","title":"1,5 voltos elektromos áram csodát tehet a sebek gyógyításában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kínaiak ezt is másképp csinálják: startup, csak visszafelé működik
szerző:
Szabó M. István (Shenzhen, Kína)
Tetszett a cikk?
Van olyan, nagyon is működőképes modell, ami nem az egyéni ötlettől juttatható akár a világsikerig, hanem éppen fordítva. Úgy, hogy az inger a vélt, feltételezett igény felől érkezik, és azt sok-sok pénzzel megtámogatva kapacitál a rendszer a megfelelő ötlet megalkotására. Az eredmény így is ugyanaz: innovációs bomba és dinamikus fejlődés. Ez a kínai recept.
Újonnan induló, innovatív terméket, ötletet előállító mikrovállalkozás, melyben benne rejlik a brutális növekedési potenciál lehetősége és a nemzetközi piacokon való megjelenés, de utóbbit önmagában szinte soha nem képes finanszírozni. A startup meghatározásához a magyar gazdaságpolitikai ökoszisztémában annyi kívánkozik még hozzá, hogy mifelénk a startup afféle innovatív mikrovállalkozás, amit jó esetben éppen a megfelelő pillanatban karol fel (vásárol meg) valamely kockázati tőkés társaság vagy nagyvállalat, és így próbálják meg az ötletet globális termékké formálni. A külső segítség lehet befektető, kockázati tőkés, inkubátorház vagy célzott – akár állami vagy uniós – támogatás is.
A startup az amerikai Szilícium-völgy „találmánya”, és ma is leginkább a Google, Apple és Facebook startjának legendáriuma öregbíti azt a világszerte népszerű elképzelést, hogy – főként a telekommunikációs és infotech iparban – a kis garázscégek nagy ötletei határozzák meg az innovációs csapásirányt. Azonban, ahogyan a Szilícium-völgy történeteinek egy része, úgy a startup mindenhatósága is inkább csak mítosz. Kína egyik vállalkozási fellegvárában, Shenzhenben erre könnyen ráébred az ember, mert azzal szembesül, hogy miközben a kínaiaknál eleve kizárt az efféle gazdasági modell, mégis az eredmények, az új ötletek globális méretűvé tétele, sőt még a pionír fejlesztések kidolgozása is legalább ugyanolyan eredményesen megtörténik, mint az amerikai modellben. A kérdés az, hogy ha Kínában nincs startup, akkor az innovációt mivel fűtik helyette?
A Huawei HQ épülete Shenzenben – Nem csak közelről nézve hatalmas
hvg.hu
Más alapról indulnak
„Az alaphelyzet az, hogy a Nyugaton bevett és alkalmazott üzleti modellek a legtöbb esetben másként néznek ki és másként működnek itt, mint Amerikában vagy Európában” – magyarázza a hvg.hu-nak Roland Sladek, a Huawei nemzetközi médiaügyekkel foglalkozó alelnöke. A szász felmenőkkel rendelkező szakember szerint a startup Kínában azért nem értelmezhető, mert Amerikában az ötlet mellé üzleti modellt is adnak, ami Kínában viszont a rendszer sajátosságai miatt nem lehetséges. „Nincsenek inkubátorházak, és a klasszikus értelemben vett vállalkozásfejlesztés sincs. De ez nem azt jelenti, hogy az olyan cégek, mint amilyenné a Huawei vált az elmúlt években, ne volnának a végletekig elkötelezettek az innováció és a dinamikus kutatás-fejlesztés iránt” – tette hozzá.
De az új ötleteket – ha azok nem a cégen belülről erednek – nem garázscégek, hanem a beszállítói rendszerben már bent lévő gyártók szállítják. A beszállítóknak abban az értelemben van némi mozgásterük, hogy hozhatnak új ötleteket, megoldásokat, de ezek minden esetben célirányos fejlesztések: ezzel akarnak a versenytársak elé kerülni, és a már meglévő alkatrésznél jobb vagy olcsóbb megoldásokat céloznak. Az innovációs munkának természetesen része az is, hogy a cég adott esetben licenceket vásárol, és az is, hogy az olyan közös projektek keretében, mint amelynek során más gyártókkal közösen dolgoznak a saját chipek előállításán, mások innovációit is beemelhetik a „dolgaik” közé.
Shenzhen
Kína első kiemelt gazdasági övezetének középpontja, az a Hongkong közelében épült Shenzhen, amely bár 35 évvel ezelőtt még csupán néhány ezer fős halásztelepülés volt csupán, ma már hivatalosan is több mint tízmillió ember otthona. A bevándorlás méretét jelzi az is, hogy a kantoni ipari metropoliszban ma voltaképpen mindenki idegen, jöttment, Kína más pontjáról érkezett bevándorló. A világ egyik leggyorsabban fejlődő városa az utóbbi évtizedben egész Kína legnagyobb export-import forgalmát bonyolító városává vált. A város dinamikus növekedését a gombamód szaporodó felhőkarcolók, és az egyre csak duzzadó gazdasági potenciál egyaránt visszaigazolja. Shenzhen termelő és kereskedelmi központ is, ahol nem csak high tech ipar (vagyis a telkó és a hírközlés), de az orvosi berendezések gyártásától a gépiparon, a textiliparon és a vegyiparon át a szállítási és építőiparig minden globális központra talált. Számunkra a legismertebb gyára valószínűleg az Apple termékeit is gyártó Foxconné, de itt gyárt és kutat a hazánkban is aktív Huawei is.
A cél határozza meg a tudatot
Az új ötleteket, melyek a cégen belülről erednek, európai szemmel nézve leginkább úgy jellemezhetjük, hogy a belső innovációs dinamikát a nagyfokú kutatás-fejlesztési (K+F) munka határozza meg. A Huawei évek óta bevételeinek legalább a tizedét – tavaly a 13 százalékát – forgatta vissza K+F-be, de e pénzek költésének mindezek tetejébe nagyon komoly kritériumokat is megfogalmaztak. „Az innováció így itt valójában nem is technológiai, sokkal inkább pusztán üzleti döntés” – magyarázta Roland Sladek. Az például, hogy a 2020-ra tervezett 5G megjelenés peremkritérium, minthogy az elvárás a rendszerrel szemben az, hogy 0,1 másodperc alatt be-, illetve letöltsön, kiemelt fejlesztési területté teszi ezt. Ehhez a célhoz különböző technológiai kritériumokat rendelnek, és e részfeladat-együttesre indultak el kiemelt fejlesztések.
Roland Sladek: Más gazdasági modellek működnek, mint Amerikában vagy Európában
hvg.hu
Vagyis: a K+F területen a célhoz rendelik az eszközt. Mindezt úgy, hogy a „jövő” itt folyamatos monitor alatt van, a cég minden pillanatban pontosan tudni akarja, hogy mi lesz (e példánál maradva) 2020-ra, mi várható utána a piacon. És ennek megfelelően, a prognózishoz tudja majd igazítani a már meglévő kapacitásait. Az alelnök szerint ehhez azonban hibaelhárító fejlesztési feladatok is hozzátartoznak, mert célként határozták meg: a Huawei-nél olyan antennahiba, amivel az Apple egy egész iPhone-szériáját sújtotta, nem fordulhat elő. E feladatra – mesélte Roland Sladek – egy egész stábot jelölt ki a cég, melynek feladata, hogy kizárólag az antennák fejlesztésével foglalkozzon. Azt kell szem előtt tartaniuk, hogy amikor – várhatóan két éven beül – az 5G-szabványok véglegesítése az iparágban megtörténik, legyenek a projekttel olyan állapotban, hogy a fejlesztés és a technológia készen álljon az akár 100 millió készülékhez elegendő tömeggyártásra.
Ha egy új alkalmazás, egy új elem, új készüléktípus megjelenéséről van szó, akkor a felülről támasztott igénytől annak a termékben való megjelenésig rendszerint legfeljebb 6 hónapra van szükség. A nagy lépésekhez szükséges fejlesztési folyamatoknak 1-2 éves futamidejük van, és nagyjából ez az időkorlát akkor is, ha teljesen „zöldmezős” ötlet kidolgozásáról van szó. A legfontosabb, legnagyobb kerettel dolgozó K+F fejlesztések a távközlési hálózatokra vonatkozóan zajlanak, ami nem meglepő, ha hozzátesszük: a Huawei-nek ebből van a legnagyobb bevétele is.
Ugyanakkor az is kiemelt területként kezelik, hogy arra is előre készülnek, hogy az ügyfeleknek a következő években milyen üzleti modellváltásra vagy portfólióváltásra lesz szükségük. Arra például, hogy az internetes tévé teret hódít a kábeltévétől, vagy hogy a mobiltelefon, a tartalomszolgáltatás és a klasszikus értelemben vett számítógépes feladatok az informatikában hogyan olvadnak össze, és ebből fakadóan az ügyfél mi mindenre lesz előbb-utóbb rákényszerítve. Minden komolyabb fejlesztés a cégen belül zajlik.
Így néz ki ma egy 5G torony a Huaweinél
hvg.hu
Ez számszerűsítve azt jelenti, hogy a Huawei tavaly több mint 5 milliárd dollárt (mai árfolyamon közel 1200 milliárd forintot!) forgatott be a K+F-be, az utóbbi 10 évben pedig 24,9 milliárdot (csaknem 6000 milliárd forintot!), és jelenleg a K+F területen alkalmazott létszám meghaladja a 70 ezer főt. A cégnél jelenleg 16 különböző központban dolgoznak valamely szegmens K+F projektjén. Kívülről csak licencet vesz a Huawei, mely a legutóbbi időkig kerülte azt az amerikai növekedési utat, hogy komplett céget vásároljon fel azért, hogy a saját fejlesztési tempóját tovább növelhesse. E téren azonban éppen néhány hete változás történt: megvettek egy félvezetőgyártással és technológia-fejlesztéssel foglalkozó céget szőröstül-bőröstül – a hivatalos magyarázat szerint azért, mert a vállalkozás fejlesztési filozófiája és termékei teljes egészében besimíthatók a Huaweinél zajló innovációs folyamatokba.
Különutas magáncég
A cégnél a K+F büdzsén belül komoly differenciálás zajlik, miközben maga a K+F teljesen elkülönül a cég többi területétől. Például nem is ugyanazon a hálózaton leveleznek, platformon dolgoznak, mint a cég többi része. A K+F fókuszpontjait céges stratégiává az erre létrehozott stratégiai bizottság hagyja jóvá. Az Eric Xu elnök vezetésével készülő stratégiai döntések azonban nem mindenhatók abban az értelemben, hogy minden üzletágnak megvan a maga K+F stratégiai bizottsága, sőt, minden üzleti egységnek úgyszintén. (Érdekes jelenség a felőlünk gyakran csak lekommunistázott Kínában, hogy Eric Xu csak fél évig marad a cégnél elnök-vezérigazgató, utána más kerül e posztra – szintén fél évre. Ilyen rotációs rendszerben működik a rendszer – az igazgatótanács 10 tagja között – fél év felkészülés, fél év elnöklés, fél év a feladatok átadása. Lényegében úgy, mint az EU elnökségi rotáció a tagországok között.)
Roland Sladek úgy látja: talán ez az egyik nagy előnye annak, hogy a Huawei nem állami cég, hanem magánvállalkozás. Szerinte ez lehetőséget ad arra is, hogy hosszabb távra is ellássanak a beruházások kérdésében, illetve hogy a fejlesztési területeket rugalmasabban kezelhessék. Ez utóbbi tette lehetővé, hogy a cég olyan, több évre csak költséget jelentő területekre is bemerészkedjen, mint a saját chip gyártása, de ahhoz is utat nyitott, hogy kipróbálják magukat a napelemgyártásban. Ez utóbbival kapcsolatban ugyan nagy a titkolózás, de azt sikerült megtudni, hogy a Huawei gőzerővel dolgozik olyan projekteken, amelyekkel túlléphet az eddigi saját energiaellátást biztosító bázisállomás létrehozásának tervén, és akár az ICT-területektől távolabbi napcellagyártói megjelenés is elképzelhető.
Tör előre
A Huawei féléves üzleti jelentése szerint a cég árbevétele 2014 első felében elérte a 135.8 milliárd jüant, ami az egy évvel korábbi adatokhoz képest 19 százalékos növekedést jelent. [1 USA dollár = 6,2129 kínai jüan = 233 forint.] Az egyelőre nem auditált pénzügyi eredményben a nyereségességi mutató is alig marad el: 18,3 százalékos növekedést mutat. A cég július 21-én kiadott közleményében Cathy Meng, a Huawei pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy az eredmények összhangban vannak az elvárásaikkal. A gyors növekedés szerinte továbbra is fenntartható marad, mivel egyrészt az LTE-hálózatok világszintű terjedése megszilárdította a Huawei vezető pozícióját a mobil széles sávú infrastruktúraépítés piacán, másrészt az eddigi fejlesztések és beruházások (a szoftverek és a szolgáltatások területén, valamint a márka ismertségét szolgáló okostelefon-piaci jelenlét erősítésével) üzleti értelemben is elkezdtek kifizetődővé válni. „Élveztük a felgyorsult növekedést ezen a területen, és biztosak vagyunk benne, hogy az eddigi minőségi és mennyiségi növekedés az év további részében is fenntartható” – mondta Cathy Meng.