szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hatalmas PR-rémálmot volt kénytelen elszenvedni a Greggs brit pékséglánc, miután a cég Wikipédia oldalán a vállalkozás logójánál egy darabig az szerepelt, hogy "szart és szemetet adnak el már 70 éve".

Komoly PR-rémálmot élt meg a mai napon a Greggs brit pékséglánc – mely állítása szerint már több egységgel rendelkezik a szigetországban, mint a McDonald's –, mivel a cég Wikipédia oldalán a vállalat logójánál az szerepelt, hogy "szart és szemetet adnak el már 70 éve" – írja a ZeroHedge. Az egyelőre nem világos, hogyan is kerülhetett fel az említett logó a Wikipédiára, mely különbözik a cég hivatalos emblémájától, ám többfajta opció létezhet.

A Wikipédia ugyanis a Google által a keresési képeknél az első helyre rangsoroltat húzza be az oldalára, így elképzelhető, hogy a paródiaként készített kép lett igen népszerű, így emiatt került be az oldalra. Ugyanakkor olyan feltételezések is napvilágot láttak, hogy valakik szándékosan machinálhatták meg a képek népszerűségét, és így a logót is a Wikipédián, így akarták a céget negatív színben feltüntetni.

A cég már jelezte a Google-nek a hibát, és megkérték a tech céget, hogy cserélje le a sértő logót. A CityA.M. weboldal ezzel párhuzamosan megjegyezte, hogy a cég részvényei 0,7 százalékot estek a mai nap folyamán, minden bizonnyal nem feltétlen függetlenül a PR-rémálomtól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!