Óriások szimbiózisa: amiről a BKK csak álmodhat

Óriások szimbiózisa: amiről a BKK csak álmodhat

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A Siemens és a Volvo nem most jött rá arra, hogy az e-buszok + gyorstöltőhálózat = tisztább, gyorsabb és olcsóbb nagyvárosi tömegközlekedés, de most el is döntötték: megépítik a rendszert.

Kooperációs megállapodást írt alá a Volvo Bus Corporation és a Siemens elektromos hajtású városi buszok szállításáról. A szerződés szerint a Volvo e-hibridbuszokat és teljesen e-hajtású buszokat szállít, a Siemens pedig nagy teljesítményű töltőállomásokat szállít és telepít az e-járművekhez.

A két cég 2012 óta áll partneri viszonyban e-mobilitási területen, a most bejelentett lépéssel tovább bővítik ezt az együttműködést. A cél: szabványos töltőinfrastruktúra kifejlesztése, melynek révén a városok könnyebben állhatnak át e-busz-rendszerekre.

Egy kis töltési szünet
©

A Siemens és a Volvo először 2014-ben szállítottak közösen egy városi e-busz-rendszert a hamburgi Hochbahn részére. Ennek keretében három plug-in technológiájú Volvo busz jár Hamburg belvárosának innovációs vonalán. A járműveket Siemens töltőrendszer látja el árammal. 2015-ben hibrid és teljesen e-hajtású buszokat fognak szállítani Göteborg és Stockholm részére a megfelelő töltőinfrastruktúrával együtt. A Siemens szállítási terjedelme és szolgáltatása gyorstöltő állomásokra vonatkozik, amely segédrendszereket, kábeleket, építési munkákat, szerelést, üzembe állítást és karbantartást foglalnak magukba.

Göteborgban az elmúlt egy éves időtartamban teszteket végeztek a járművek üzemeltetése során, melyek kimutatták, hogy e-hibridbuszok használatával az üzemanyag-felhasználás és a szén-dioxid-kibocsátás akár 75 százalékkal is csökkenhet. A teljes energiafelhasználás akár 60 százalékkal is csökkenthető. A 7900 típusú Volvo e-busz az útvonalnak átlagosan mintegy 70 százalékát tudja e-üzemmódban megtenni. A jármű halk járású és az üzemeltetés során emissziómentes. A végállomáson végzett töltőművelet max. 6 percet vesz igénybe.