Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c0a189b1-5029-4c2e-b967-d302b5e71e77","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Simona Brambilla nővér az első női prefektus a Vatikánban. Korábban még soha nem neveztek ki nőt a katolikus egyház központi irányító szerve fontos hivatalának élére.","shortLead":"Simona Brambilla nővér az első női prefektus a Vatikánban. Korábban még soha nem neveztek ki nőt a katolikus egyház...","id":"20250106_Ferenc-papa-kinevezte-az-elso-not-egy-fontos-vatikani-hivatal-elere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0a189b1-5029-4c2e-b967-d302b5e71e77.jpg","index":0,"item":"0cb6ffb1-654b-4a5d-a045-1c54bd9e29dd","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Ferenc-papa-kinevezte-az-elso-not-egy-fontos-vatikani-hivatal-elere","timestamp":"2025. január. 06. 19:06","title":"Történelmi lépés a Vatikánban: Ferenc pápa először nevezett ki nőt a legfelsőbb vatikáni hivatal egyik vezetőjévé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"585043a8-59a5-45f8-ba37-23bde70916a9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy 52 éves nő halt meg a kórházban.","shortLead":"Egy 52 éves nő halt meg a kórházban.","id":"20250106_magdeburg-merenylet-aldozatok-szama-nott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/585043a8-59a5-45f8-ba37-23bde70916a9.jpg","index":0,"item":"c1735f00-72d5-443d-91c9-ea7217eb1cf3","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_magdeburg-merenylet-aldozatok-szama-nott","timestamp":"2025. január. 06. 13:38","title":"Hatra nőtt a magdeburgi merénylet áldozatainak száma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3750c3e1-0cd0-42b4-bdde-5203846e5fa1","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"A kisebb korrupció, például amikor valaki nem kér számlát, mikrokényszer. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a miniszterelnöknek is meg kell engednem, hogy korrupt legyen – állítja Jancsics Dávid szociológus.","shortLead":"A kisebb korrupció, például amikor valaki nem kér számlát, mikrokényszer. Ez azonban nem jelenti azt...","id":"20250107_hvg-jancsics-david-korrupcio-ner","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3750c3e1-0cd0-42b4-bdde-5203846e5fa1.jpg","index":0,"item":"907dd670-9059-40c8-8005-aeefc823343c","keywords":null,"link":"/360/20250107_hvg-jancsics-david-korrupcio-ner","timestamp":"2025. január. 07. 06:30","title":"Nem garantált, hogy egy NER utáni hatalom nem épít fel korrupciós rendszert – interjú Jancsics Dávid korrupciókutatóval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd79ce8c-c57d-4e1c-90ab-a3c417312f0c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tiganciuc Calin elmenekült Budapesten a rendőrök elől, majd az Audijával belecsapódott egy pirosnál álló autóba. Heten sérültek meg.","shortLead":"Tiganciuc Calin elmenekült Budapesten a rendőrök elől, majd az Audijával belecsapódott egy pirosnál álló autóba. Heten...","id":"20250106_23-eves-moldav-ferfi-rendorseg-korozes-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd79ce8c-c57d-4e1c-90ab-a3c417312f0c.jpg","index":0,"item":"d68d8e15-7d2c-4a6c-bc97-58a965f27205","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_23-eves-moldav-ferfi-rendorseg-korozes-baleset","timestamp":"2025. január. 06. 19:30","title":"Egy 23 éves moldáv férfit keres a rendőrség, aki a vasárnapi súlyos balesetet okozta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","shortLead":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","id":"20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd.jpg","index":0,"item":"d3962ed6-a1eb-48c3-af6c-69f9b55ce347","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","timestamp":"2025. január. 06. 07:59","title":"Megújult a Hyundai prémium villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efe2bde1-2b5f-4892-901e-6eb6f98317fa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Egyesült Államok pénzügyminisztériumának tájékoztatója szerint akkor vesznek le valakit a szankciós listájukról, ha az illető bizonyítja, hogy már nem állnak fel azok a körülmények, ami miatt oda került. Rogán esetében amellett kellene érvelnie, hogy nem korrupt.","shortLead":"Az Egyesült Államok pénzügyminisztériumának tájékoztatója szerint akkor vesznek le valakit a szankciós listájukról, ha...","id":"20250107_hosszu-vizsgalat-rogan-antal-szankcios-lista-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efe2bde1-2b5f-4892-901e-6eb6f98317fa.jpg","index":0,"item":"1478271f-f0d0-4659-a0f3-b49dc1917e17","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_hosszu-vizsgalat-rogan-antal-szankcios-lista-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 17:51","title":"Rogán Antal hosszú vizsgálat után vetetheti le magát a szankciós listáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly veszélybe került.","shortLead":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly...","id":"20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b.jpg","index":0,"item":"e3ecd509-a30f-45d5-93e9-a1632defc1f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","timestamp":"2025. január. 06. 08:09","title":"Terézváros is indul a MÁV 99 éves pályázatán, legfeljebb egymilliárdból létrehoznák a közparkot a Nyugati mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ce1e485-c9de-4d6e-9e26-66a511c018ce","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak a koalíciós tárgyalások a jobbközép és a szociáldemokraták között Ausztriában. A jobbközép lecserélte a vezetőjét, az új hajlandó kormányalakításról tárgyalni a választáson győztes szélsőjobboldali párttal, az FPÖ-vel. A szélsőjobbnak az ölébe hullhat a hatalom, mert a politikai elit nem tudott túllépni a saját árnyékán. Váratlan külpolitikai győzelem ez Orbán Viktornak és Vlagyimir Putyinnak. Németországnak vészjelzés az osztrák belpolitikai fordulat. ","shortLead":"Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak...","id":"20250106_1945-utan-eloszor-ismet-szelsojobboldali-vezetoje-lehet-Ausztrianak-a-politikai-elit-nem-tudott-elni-az-utolso-lehetoseggel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ce1e485-c9de-4d6e-9e26-66a511c018ce.jpg","index":0,"item":"e80c82a3-0138-496d-9366-1a2f698b1075","keywords":null,"link":"/360/20250106_1945-utan-eloszor-ismet-szelsojobboldali-vezetoje-lehet-Ausztrianak-a-politikai-elit-nem-tudott-elni-az-utolso-lehetoseggel","timestamp":"2025. január. 06. 13:28","title":"1945 után először ismét szélsőjobboldali vezetője lehet Ausztriának, Herbert Kickl a kormányalakításról tárgyalhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyetlen pedálrúgásnyira vagyunk attól, hogy amerikai és holland cruiserek, szíjhajtású city bike-ok és elektromotoros rásegítésű mountain bike-ok lepjék el a (kerékpár)útjainkat. És ennyi a távolság attól is, hogy egy magyar manufaktúra apró, de lényeges hozzáadott értékkel valóban lehetővé tegye: a szívünkbe lopja magát a Bubi. Honnan tudjuk ezt? Benéztünk a Bringaexpóra.
A Bringaexpót eddig sem azoknak rendezték, akik szerint a fővárosi közlekedésbe a drótszamár nem való, szóval, akik csak autóval vagy BKV-vel közlekednek, inkább maradjanak otthon!
Azon gyorsan lépjünk túl, hogy a Hungexpo előtti (autós) parkolás árban ver 4 órányi belvárosit, és azon is, hogy ha a látogató – amúgy, stílszerűen – bringával érkezik a G pavilonhoz, nincs hová tennie a kerékpárját, mert ameddig a szem innen ellát, egyetlen bringatárolót se installáltak. A csarnokba lépőknek mindezek úgyis legfeljebb múló bosszúságok.
A többieknek nem kell bizonygatni, hogy egy-egy jó Specialized, „bugyikék” Binachi-, KTM- vagy akár Csepel-gyártmány lényegében vakon is megéri az árcédulájára írt összeget – bármilyen rémisztően hangzik önmagában kimondva az a szám. Ezek a cégek (illetve viszonteladóik) az idén, ennek teljes tudatában – nagy, tágas standokkal, zászlóerdővel, komoly személyzettel, bő kínálatukat vitrinbe, állványra és/vagy fej felé lógatva – elkápráztatásra készültek.
A Bringaexpo azoknak szól, akik a kötélhajtású stringbike-ot, a fekvőbringát, a Bosch villanymotorral szerelt, elektromos rásegítésű hajtásláncot, vagy a fogazott szíjhajtás polgárjogúvá válását szeretnék közelről szemügyre venni. Vagy azt, hogy a Mercedes a Smartot már nem csak miniautó formájában gyártja, hanem villanybringában is – amit pont olyan egyszerű feltölteni, mint egy mobiltelefont.
És azoknak szól, akik kíváncsiak arra, milyen lesz az idei sisakdivat, milyen a legújabb kerékpároscipő, esetleg olyan bringás autó-csomagtartót keresnei, ami nem csak funkcionálisan, de esztétikailag is felér egy középkategóriás kombihoz. Meg azoknak, akik csak úgy, a lassan induló idei szezonra keresik a fullextrás vizuális stimulálást a nyeregbe pattanáshoz.
A Pufi és Színpompásék
Nem az 1300 eurós, összehajtható mütyűr-bringa a legfurább a vasárnapig nyitva tartó expón, hanem a több standon is kiállított FatBike. Ami amolyan kerékpárok Harley Davidsonja: extra-terpeszű villák közt „traktorkerekek”, amúgy meg bringa formájú bringa. A CTM Fat Zetorjára például 400-as gumik kerültek (a hagyományos MTB kerékpárokba 200-220-as méretű kerül), amúgy, minden más olyan rajta, mint egy mountain bike-on.
A Kaktus Bike-on (a legnagyobb szlovák bringanagykeren) keresztül nálunk is elérhetővé vált "szörny" azonban nem csak azért érdekes, mert kinek-kinek ki kell találnia, hogy az Alaszkában a hóbringázásra megálmodott behemótot idehaza milyen terepre használnánk (szerintünk lehetne akár a hortobágyi homokozó ladikjaként afféle hardcore vendégcsalogató „hungarikum” is). Hanem mert arról is meg lehet győződni, hogy a brutális méretű kerekeken – alacsony guminyomás mellett – szinte repülő szőnyegként is lehet ringatózva bringázni. A "mindenhol egy mérettel szélesebb" filozófiájára visszhangzó fatbike tömege ráadásul meghazudtolja a kinézetét: épp csak 12-13 kilós – ami viszont a hétköznapi MTB-khez hasonló. Egyébként az ára is: a „pufibringa” – hipertrendi kategória ide vagy oda – 300-350 ezer forintba kerül.
Aki százezernél többet semmilyen bringára nem áldozna, de se az idei új velóból, se a feltűnésből alább nem adna, annak a Velocity standját feltétlenül meg kell keresnie. Az itt felsorakozó Cheetah-gépek ugyanis pont erre az elgondolásra épülnek.
A klasszikus, egysebességes, patkófékes, letisztult formavilágot követő citybike a színválasztékkal és azok kombinálhatóságával hódít – az amerikai tervezésű, holland gyártmányú és festésű alkatrészek dobozban érkeznek a budapesti céghez, és így a variabilitási lehetőségek egészen új, ugyanakkor praktikus szintjéről indulhat el a vevő a számára megfelelő kombináció összeállításához.
Ami a formán és a puritánságon túl minden Cheetah jellemzője, az a flip-flop rendszerű hátsókerék. Ez hétköznapi nyelven annyit jelent, hogy a hátsó tengely mindkét oldalán van 1-1 fogaskerék, ami lehetővé teszi, hogy az egyik irányban szabadonfutó, a másikon „örökhajtós” legyen a kerékpár.
Tényleg: Annyira Másak
A legtöbb villanybicajt egyébként az Annyira Más Bringabolt mutatja be, és bár a már említett Smart valószínűleg a legszebb mind közül, a legdrágább az a jelentéktelennek tűnő Bulls, ami jó eséllyel épp a falnak döntve „csak úgy ott van”. Csakhogy az 1,33 millió forintos ár nem véletlen: a különleges hajtáslánc+akkumulátor kombója révén tavaly egy ilyen 9 perccel gyorsabban jutott fel a Kékestetőre, mint a legjobb hagyományos kerékpárosok.
A korábban a fekvőbringákba beleszerető Murlasits Attila, az AMB vezetője úgy kalkulál, hogy az idén robbanás lesz az elektromos rásegítésű kerékpárok piacán, és a tavalyi 6-700 eladott darabszám után nagy léptekkel közelebb kerülünk az Ausztriában meghonosodó, évi 40-50 ezer darabos értékesítéshez.
Ennek töredékével is elégedett lesz Scsaurszki Péter – de az ő cégük valami egészen másban utazik. Tavaly májusban készítettünk egy pillanatfelvételt a Massive Bikesról, az Óbudán készülő örökéletű bringákról, azóta annyi változás történt, hogy a tökéletes magyar kerékpárváz lassan tényleg gyártásra kész állapotba kerül (kész vannak a sablonok, megvoltak az első próbahegesztések is, jelenleg a megfelelő anyagbeszállító kiválasztása zajlik).
Havonta 1-2 újonnan épített és 3-4 átépített, ékszíjhajtásos, zömmel hardcore-prémium kategóriájú veló kerül ki a manufaktúrából. Az expóra kihoztak egy éppen festés előtt álló, de már átalakított kerékpárt is – demonstrálva az átalakításokat. És hozták azt az ígéretet is, hogy egy-egy megrendelést már 6-8 hét alatt képesek teljesíteni.
Kalo-csengőt minden cruiserre!
Persze, Bringaexpóra nem azért jár az ember, hogy árcédulákat bogarásszon. Impulzusokat vadászik, nyálat csorgat, vagy a saját kerékpáros önkifejezéséhez keres ötleteket. Ez utóbbira húzta fel a mozgató rugóját a KaloBike.
A név a gyártás helyét, Kalocsát rejti, a cég, miután az amerikai „beach cruiser” típusú kerékpárokkal kezdett foglalkozni, két éve a kézzel festett kiegészítők felé fordult. Csengőket, sárvédőket festenek és tesznek ötletessé, kívánatossá. Tavaly már mintegy 250 mintával készítettek klasszikus, acélból formált biciklicsengőket. De azt is megtanulták: ne csodálkozzanak, ha az évi néhány ezer, gazdára talált csengőből néhány soha nem lát majd kerékpárt. Vettek már tőlük kocsmai pultra, konyhába és gyerekszoba ajtajára is csilingelő kiegészítőt.
A különböző méretű Kalo-csengők ára egyáltalán nem ijesztő; 1500 forintból így feldobni egy bringát semmi mással nem lehet. A gyártó által hímes tojásként óvott és kínált frappáns kiegészítővel kapcsolatban csak egy dolgot nem értünk: Hogy lehet az, hogy mindezt – Budapest felirattal vagy kalocsai mintával, az végül is már mindegy – nem látjuk viszont a Bubikon? Oda (is) valók!