szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jövőre a környező országokat is megcélozza a magyarországi műszaki outlet franchise hálózat kiépítésére készülő, magyar tulajdonban álló Electric World Hungary - írta a Világgazdaság.

A jövő év második felében már Ausztriában, Szlovákiában és Romániában is szeretne franchise partnerekkel dolgozni a magyarországi hálózatának kiépítését most kezdő Electric World Hungary Kft. - írta a VG

Mag János kereskedelmi vezető a lapnak azt mondta, a 2006-ban alakult társaság cég hét boltot és egy webáruházat működtet az Elektro Outlet név alatt, de év végéig 30-40 franchise partner csatlakozására számítanak országszerte. Most 17 vállalkozás szeretne bele vágni az elektromos műszaki cikkek outlet típusú kiskereskedelmébe.

Ez azt jelenti, hogy az Electric World Hungary Kft. közvetlenül a Siemens, Bosch, Daewoo, Indesit, LG és Samsung gyárakból kapja az olyan termékeket, amelyek csomagolása megsérült vagy kisebb esztétikai, esetleg műszaki hibájuk miatt nem értékesíthetők teljes áron.

Mag János ugyanakkor azt is hozzátette, hogy nem csupán az ilyen készülékeket kapják meg a gyártóktól, hanem azokat is, amelyek valamilyen okból felhalmozódtak a gyárban. A társaság tehát nem rendeli az árut, hanem kapja, így a kínálat 4-5 hónappal követi a legújabb modellek piacra lépését.

Az Electric World Hungary a márka garanciája nélkül kapja az árut, amit aztán a szokásos kiskereskedelmi árnál 20-30 százalékkal olcsóbban kínál. Mag János a VG kérdésére hozzátette, hogy a cég saját garanciával látja el az általa forgalmazott termékeket: a televízióra két éves, a többi árura egy éves garanciát vállal.

Fábián Csaba, a 2012-es 1,25 milliárd után tavaly előtt 1,23 milliárd forintos árbevételt elért cég tulajdonosa szerint a műszaki termékek piaca évi 600 milliárd forint körül van és ha az outletek ennek csak egy százalékát szerzik meg, akkor is hatmilliárdos piac vár a csatlakozó partnerekre.

Az új franchise partnerektől azt várják, hogy legyen üzlethelyisége is, ne csak online boltja, mert ezeket a termékeket a vevők szeretik alaposan átvizsgálni, mielőtt megvennék. Megtervezték az Elektro Outlet lánc egységes arculatát is és három boltméretre dolgoztak ki üzleti modellt. A cégtulajdonos azt állítja, hogy az induló befektetés mindegyik esetben megtérül a működés második negyedévében.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!