Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9c49cb32-26f1-4dc9-a6f2-77a307db49cd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Három nap alatt több mint 10 forinttal csökkent a dollár-forint árfolyam.","shortLead":"Három nap alatt több mint 10 forinttal csökkent a dollár-forint árfolyam.","id":"20250205_forint-dollar-arfolyam-vam-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c49cb32-26f1-4dc9-a6f2-77a307db49cd.jpg","index":0,"item":"c7851c2a-353f-4abb-a093-a45970d8362a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_forint-dollar-arfolyam-vam-euro","timestamp":"2025. február. 05. 11:41","title":"Erős napja van a forintnak, már kevesebb mint 390 egy dollár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da157701-707b-47d5-a180-18b55682f5ba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.","shortLead":"A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.","id":"20250205_v6-tal-tamad-az-uj-audi-rs5-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63-ra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da157701-707b-47d5-a180-18b55682f5ba.jpg","index":0,"item":"98a6ac2d-3557-4f7b-944f-b70d384f2f14","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_v6-tal-tamad-az-uj-audi-rs5-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63-ra","timestamp":"2025. február. 05. 06:41","title":"V6-tal támad az új Audi RS5 a 4 hengeres Mercedes-AMG C 63-ra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc36e3ac-dd74-4938-8870-1a7a17266d83","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A követeléseik első pontja Koós Pál távozása.","shortLead":"A követeléseik első pontja Koós Pál távozása.","id":"20250206_moholy-nagy-muveszeti-egyetem-mome-hallgatok-targyalas-rektor-koos-pal-boszormenyi-nagy-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc36e3ac-dd74-4938-8870-1a7a17266d83.jpg","index":0,"item":"1ab7442a-1242-4e3e-8a42-58be149d6d69","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_moholy-nagy-muveszeti-egyetem-mome-hallgatok-targyalas-rektor-koos-pal-boszormenyi-nagy-gergely","timestamp":"2025. február. 06. 06:04","title":"Nem tárgyalnak a MOME hallgatói, amíg a rektor le nem mond","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ddd46d3-7b8b-4d09-845f-3739af203585","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Közös lejátszási lista és fotóalbum is létrehozható az Apple új alkalmazásával szervett eseményekhez, de még a várható időjárást is megjeleníti a program. Van azonban egy bökkenő: előfizetés nélkül nem használható.","shortLead":"Közös lejátszási lista és fotóalbum is létrehozható az Apple új alkalmazásával szervett eseményekhez, de még a várható...","id":"20250205_apple-meghivok-megjelenes-uj-alkalmazas-esemenyek-letrehozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ddd46d3-7b8b-4d09-845f-3739af203585.jpg","index":0,"item":"fe7bab84-ec75-4c65-a891-cb04cb4d258a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_apple-meghivok-megjelenes-uj-alkalmazas-esemenyek-letrehozasa","timestamp":"2025. február. 05. 09:04","title":"Bejelentést tett az Apple – érkezett egy teljesen új alkalmazás, amivel szórakoztatóan szervezhet eseményeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta. Míg korábban úgy érezhették a kormánypártiak, hogy az igazság, az erő és a siker oldalán állnak, mára inkább ciki lett fideszesnek lenni. ","shortLead":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta...","id":"20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e.jpg","index":0,"item":"17f9353e-73a0-4c47-8b19-5752fd19149a","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","timestamp":"2025. február. 05. 06:30","title":"Egy éve állt le a gőzhenger: ma már többnyire Magyar Péter után fut a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon keletkezésének titkát.","shortLead":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon...","id":"20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0.jpg","index":0,"item":"bbc2e66e-de79-470a-8d8c-4324778cd6e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","timestamp":"2025. február. 05. 16:03","title":"Olyan erővel csapódott egy aszteroida a Holdba, hogy 10 perc alatt vájt ki két óriási kanyont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Két éve csökken a magyar ipari kibocsátás, ilyesmire 2001 óta egyszer sem volt példa. A ludas elsősorban az autó- és az akkugyártás. A gazdasági minisztérium vádaskodva mutogat Németországra, pedig a kormány felelőssége, hogy az erőltetett akkuiparosítással nemhogy csökkentette volna, de növelte a nyugati függést. Idén újabb termelőkapacitások létesülnek, pedig a meglévőek is kihasználatlanok.","shortLead":"Két éve csökken a magyar ipari kibocsátás, ilyesmire 2001 óta egyszer sem volt példa. A ludas elsősorban az autó- és...","id":"20250206_Orban-Viktor-gazdasagi-semlegesseg-ngm-ipari-termeles-nemet-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2.jpg","index":0,"item":"74427d12-96c6-46cc-82fa-2a75b655a3f1","keywords":null,"link":"/360/20250206_Orban-Viktor-gazdasagi-semlegesseg-ngm-ipari-termeles-nemet-gazdasag","timestamp":"2025. február. 06. 15:55","title":"Kártyavárként omlott össze az Orbán Viktor által meghirdetett „gazdasági semlegesség”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85448957-993b-43a0-896b-443f4fa6ceae","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint egyértelműen kimutatható, hogy az emberi szervezetben egyre több mikroműanyag halmozódik fel.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint egyértelműen kimutatható, hogy az emberi szervezetben egyre több mikroműanyag halmozódik fel.","id":"20250205_mikromuanyag-felhalmozodasa-agy-maj-vese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85448957-993b-43a0-896b-443f4fa6ceae.jpg","index":0,"item":"c14abfe4-08b7-47e8-963c-112b76b6cce5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_mikromuanyag-felhalmozodasa-agy-maj-vese","timestamp":"2025. február. 05. 13:03","title":"Az agyban, a májban és a vesében is felhalmozódik a mikroműanyag, az agynál a legnagyobb a baj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Évekkel ezelőtt a Facebookot csak néhány innovatív vállalat használta reklámozási célokra, ma már a legtöbb cég jelen van rajta, azonban a fiatalok egyre inkább egy másik közösségi média oldalt nyitnak meg, amikor kezükbe kerül okostelefonjuk.
A Snapchat mobil eszközre letölthető kép - és videóküldő alkalmazás, amely tökéletes felület nem csak a fiatal korosztály szórakoztatására, hanem cége üzleti céljainak elérésére, marketing stratégiájának támogatására. Az új közösségi platform, mely nem csak felhasználók tömegét vonja el a régi közösségi média óriásoktól, hanem lassan az ébredező marketingeseket is.
Ami jó hír az ön számára, hogy itthon sokan még nem is hallottak a Snapchatről, így kora belépőként versenytársai előtt felismerheti az alkalmazás üzletet támogató hatását, és számottevő piaci előnyre tehet szert.
A tengerentúlon azonban más a helyzet. Amerikában már nem csak a nagy, multinacionális vállalatok, mint a McDonald’s vagy a General Electric folytatott kampányt a felületen, hanem a legkisebb cégek eszköztárában is szerepel a Snapchat-marketing. A legtöbben felismerték, hogy az applikáció maximálisan támogatja üzleti céljaik elérését, ha élnek a felület adta kreatív eszközökkel. Például az amerikai sci-fi filmtrilógia, Az útvesztő a 12 órás – egy éjszakán át tartó – Snapchat-akciót indított. A kampány során a nézők két közösségi média sztárral léptek kapcsolatba, akik segítségével a hajnalig tartó virrasztás során különböző kreatív feladatokat kellett teljesíteniük. Az eredmények magukért beszélnek: a filmsorozat első részére tervezett 33 ezer célcsoportbeli elkötelezett követő nézte meg a film készítésével kapcsolatos kulisszainfókat és 41 ezer fővel nőtt a produkció követőtábora.
Ráadásul a platformon a többi népszerű alkalmazással ellentétben, rendkívül alacsony még a reklámzaj, vagyis a felhasználók kevés reklámmal találkoznak és nem feltétlen vannak tudatában annak a kevésnek sem. A marketingcélt szolgáló videók a felhasználói élményt növelve teljes képernyőn nézhetők – inkább szórakoztató, mint zavaró jellegűek. És a legjobbat még nem is említettük: mivel cégét egyszerű felhasználóként regisztrálhatja a felületre, a reklámra szánt pénz a zsebében marad.
Snapchat történelem
2011-ben, amikor az applikáció elstartolt az alkalmazások piacán kevesen gondolták volna, hogy az 2015-re havi 100 millió aktív felhasználóval fog büszkélkedni. Napi 400 millió “snap” (kép - vagy videótartalom) kerül kiküldésre a leginkább (71 százalékbanban) 25 éven aluli tagoktól. A Snapchat elsősorban a tinédzsereket, fiatalokat szólítja meg, az alkalmazást használók életkora többnyire 19-29 közé esik, de sokan már 13 évesen snapchatelnek. Ami pedig a legvonzóbb a marketingben gondolkodók számára, hogy a Snapchat a leggyorsabban növekvő közösségi médiafelület 2014-ben: felhasználóinak száma több mint kétszeresére nőtt a múlt év folyamán és töretlenül gyarapszik.
A következőkben felsoroljuk a 6 legjobb technikát, amelyek segítségével elkötelezheti Snapchat követőit reklámköltségek nélkül.
#1: Adjon hozzáférést élő eseményekhez
A Snapchat a tökéletes közösségi média felületet események azonnali bemutatására, mivel az alkalmazás hozzáférést ad felhasználóinak az éppen zajló események megtekintésére mind videó, mind egyszerű kép formájában. Legyen szó termékbemutatóról, vevőtalálkozóról vagy éppen a félévi céges buliról, a Snapchat különleges és exkluzív élményt nyújt a közönségnek, mivel egyéni nézőpontból rögzíti az eseményeket és a tartalom csak egy szűkebb réteg számára lesz elérhető.
#2 Csepegtessen információt új termékéről
Az alkalmazás 10 másodperces maximumot szab a képek megtekintésének, ami jó lehetőséget kínál a nemrégiben piacra dobott terméke vagy szolgáltatása egy-egy kisebb részletének bemutatására. A fokozatosan csepegtetett, sejtelmes tartalom a cége iránt érdeklődő követőkben növeli a kíváncsiságérzetet, valamint vágyat ébreszt az új termékével kapcsolatban.
#3 Jutalmazza meg a követőket kuponnal, különleges ajánlatokkal
A közösségi médián futtatott nyereményjátékok a közönség soraiban egyébként is nagy népszerűségnek örvendenek, nem beszélve a Snapchat fiatalabb, leginkább női felhasználói köréről. Használja ki a lehetőséget és küldjön kuponokat vagy promóciós kódokat azok számára, akik végignézik Snapchat Story-ját vagy snapet küldenek barátaiknak arról, amint a termékét fogyasztják.
Az elsők között használta kiválóan a New York-i étteremlánc, a 16 Handles az applikációt promóciós célra. A vásárlóknak a termékkel kellett fotózkodniuk, majd az elkészített képet a 16 Handles számára továbbítani Snapchaten. A küldött képért cserébe a vásárlók elnyerték az akcióra feljogosító kupont.
Egy másik leleményes példa a Snapchat felhasználására, a GrubHub amerikai online étterem 5 napig tartó játéka. A portál minden nap különböző feladatot írt ki Snapchat követőinek beváltható nyereményekért.
#4 Keressen munkaerőt
Ha a digitális technológiával lépést tartó, közösségi hálózatokban jártas, fiatal, cége iránt elkötelezett munkaerőt keres, a Snapchat itt is jól jöhet. A korábban már említett GrubHub a felületen keresztül “Snapchat-tudással” felvértezett gyakornokot keresett. A jelölteknek a jelentkezéshez nem kellett mást tenniük, mint snapet küldeni néhány Snapchat rajzzal kiegészítve.
#5 Szövetkezzen véleményvezérekkel
Az online sztárok jelenléte – mint más közösségi platformon –, a márkára terelik a figyelmet miközben jelentősen növelik az elérést. Ha a célcsoport által kedvelt személyekkel kollaborál, azzal olyan egyéneket is meg tud célozni, akikkel más felületen amúgy esélytelen lenne kapcsolatba lépnie.
#6 Kösse össze más közösségi felülettel
Kösse össze közösségi média felületeit! Ossza meg Snapchat fotóit Facebookon, vagy kérje követőit, hogy Snapchat képeiket tegyék ki Instagramra a kampány #hashtagjével ellátva. Ezáltal a különböző platformok marketing hatása felerősödik, így juttatva el a márkája nevét több és több fogyasztóhoz.
A Sephora kozmetikumokkal foglalkozó vállalat okosan kötötte össze online felületeit, és használta azokat promóciós célra. Az insight – mely az akció alapjául szolgált – talált, hiszen melyik tinédzser lány ne szeretne selfie-t készíteni, majd kidíszíteni? A kampány első felében a Snapchat követők számára játékot hirdettek, melyben 500$ értékű nyereménykártya kisorsolására tettek ígéretet. Az kampányban résztvevők feladata egy kép készítése és visszaküldése volt, melyben magukat kellett Snapchaten lefotózni, majd az alkalmazásban található kreatív eszközökkel a szemöldöküket kidekorálni. A nyereményért a képeket Instagramra is fel kellett tölteniük.
Ha márkájának célcsoportja tinédzserek vagy fiatal felnőttek feltétlenül regisztrálojon, mivel ezek a rétegek a legaktívabb használói az új felületnek. Persze jó, ha ha elég innovatív és képes rendszeresen friss és a közönség számára érdekes tartalmat közzétenni.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.