Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e5941526-4469-448c-88b8-c0299cd7af6f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Magyar Nemzetet 24-szer marasztalták el, míg az Origót és a Ripostot 13-szor.","shortLead":"A Magyar Nemzetet 24-szer marasztalták el, míg az Origót és a Ripostot 13-szor.","id":"20250314_sajtoper-magyar-nemzet-origo-mediaworks","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5941526-4469-448c-88b8-c0299cd7af6f.jpg","index":0,"item":"31b20b1c-0286-4559-8b3a-172a2fd64455","keywords":null,"link":"/kkv/20250314_sajtoper-magyar-nemzet-origo-mediaworks","timestamp":"2025. március. 14. 10:42","title":"A Magyar Nemzet és az Origo bukta el a legtöbb sajtópert tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53426740-22f1-4f33-ad29-5cb175293227","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az agrárminiszter kitart amellett, hogy nem érintett tárcája 2,2 milliárdos korrupciós perében.","shortLead":"Az agrárminiszter kitart amellett, hogy nem érintett tárcája 2,2 milliárdos korrupciós perében.","id":"20250313_Nagy-Istvan-agrarminiszterium-korrupcios-per-szerzodes-alairas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53426740-22f1-4f33-ad29-5cb175293227.jpg","index":0,"item":"67d001bf-d19d-41a0-8569-8bdedd7bd190","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Nagy-Istvan-agrarminiszterium-korrupcios-per-szerzodes-alairas","timestamp":"2025. március. 13. 08:19","title":"Nagy István aggódott, hogy nem írt-e véletlenül alá valamit a minisztérium korrupciós ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8d2e947-6952-45de-a2ab-94b09b566649","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormányfő szerint azt akarják, hogy azok a nők, akik szülnek, ne legyenek rosszabb helyzetben, mint azok, akik nem vállalnak gyereket.","shortLead":"A kormányfő szerint azt akarják, hogy azok a nők, akik szülnek, ne legyenek rosszabb helyzetben, mint azok, akik nem...","id":"20250312_orban-gyermeket-nevelo-30-ev-alatti-anyak-szja-mentesseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8d2e947-6952-45de-a2ab-94b09b566649.jpg","index":0,"item":"986b9b93-384d-4033-ada0-9f338d1617e6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_orban-gyermeket-nevelo-30-ev-alatti-anyak-szja-mentesseg-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 16:29","title":"Orbán: Döntött a kormány, az egy gyermeket nevelő 30 év alatti anyák is szja-mentességet kapnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58879538-f175-402d-a576-39a8545d8654","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A mesterséges intelligencia az élet valamennyi területén egyre inkább meghatározó szerepet játszik, így hozzájárulhat a fenntarthatósági célok eléréséhez is. Akadnak ugyanakkor kockázatok is, az MI alkalmazása például az energiafogyasztás növekedését okozhatja.","shortLead":"A mesterséges intelligencia az élet valamennyi területén egyre inkább meghatározó szerepet játszik, így hozzájárulhat...","id":"20250312_fenntarthato-fejlodes-2025-mesterseges-intelligencia-gdp-karbonkibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58879538-f175-402d-a576-39a8545d8654.jpg","index":0,"item":"b82ab177-77db-4034-baa9-2fb902b738d8","keywords":null,"link":"/360/20250312_fenntarthato-fejlodes-2025-mesterseges-intelligencia-gdp-karbonkibocsatas","timestamp":"2025. március. 12. 16:30","title":"Kiszámolták, mennyivel növelheti a GDP-t és csökkentheti a karbonkibocsátást a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2633e896-d528-44bf-ac87-3aa14ed15e24","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Míg Magyarországon 5,6 százalék volt az infláció februárban, addig Romániában csak 5 százalék. Az élelmiszerek és a szolgáltatások drágulása is jóval gyorsabb volt Magyarországon, mint Romániában.","shortLead":"Míg Magyarországon 5,6 százalék volt az infláció februárban, addig Romániában csak 5 százalék. Az élelmiszerek és...","id":"20250313_A-magyarorszagi-inflacio-ismet-megelozte-a-romaniait-zsebben-az-Europa-bajnoki-cim","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2633e896-d528-44bf-ac87-3aa14ed15e24.jpg","index":0,"item":"2ed188b0-245c-496a-b5bb-513c0ea7392b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_A-magyarorszagi-inflacio-ismet-megelozte-a-romaniait-zsebben-az-Europa-bajnoki-cim","timestamp":"2025. március. 13. 10:54","title":"A magyar infláció ismét megelőzte a románt, zsebben az Európa-bajnoki cím","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15f3cb2f-33bb-4acd-9afa-059b40ebb6a6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kecskeméti László szerint a kerület polgármestere és a „baloldali mainstream média követői” próbálják őt lejáratni.","shortLead":"Kecskeméti László szerint a kerület polgármestere és a „baloldali mainstream média követői” próbálják őt lejáratni.","id":"20250312_kecskemeti-laszlo-fidesz-onkormanyzati-lakas-konnektorok-ajtofelfak-visszaszereles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15f3cb2f-33bb-4acd-9afa-059b40ebb6a6.jpg","index":0,"item":"3a6e3c77-d16e-4611-a6e4-98b8ce3d4abe","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_kecskemeti-laszlo-fidesz-onkormanyzati-lakas-konnektorok-ajtofelfak-visszaszereles","timestamp":"2025. március. 12. 16:55","title":"Azt ígéri a józsefvárosi fideszes képviselő, hogy visszaszereli korábban bérelt lakásába a konnektorokat és az ajtókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37212b88-9438-4881-905b-2be46db40d8a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az internetes keresések is alátámasztják, hogy az inflációs válság hosszú árnyékot vet: 2022 óta a korábbi évekhez képest sokkal nagyobb az érdeklődés az infláció iránt. Akkor is, amikor az infláció éppen egyáltalán nem magas.","shortLead":"Az internetes keresések is alátámasztják, hogy az inflációs válság hosszú árnyékot vet: 2022 óta a korábbi évekhez...","id":"20250312_Az-inflacio-ugy-erdekli-az-embereket-mint-amikor-26-szazalek-volt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37212b88-9438-4881-905b-2be46db40d8a.jpg","index":0,"item":"9bc1ad81-23e9-4b7f-8fb4-252e29725168","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Az-inflacio-ugy-erdekli-az-embereket-mint-amikor-26-szazalek-volt","timestamp":"2025. március. 12. 15:52","title":"Az infláció úgy érdekli a magyarokat, mint amikor 26 százalék volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f9d31ed-02cc-4b7d-9a39-3ce4150d1887","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bejelentette a Meta, hogy március 18-án megkezdi az újfajta tényellenőrzés tesztelését a közösségi oldalain. A vállalat több részletet is elárult a Közösségi Megjegyzések működéséről.","shortLead":"Bejelentette a Meta, hogy március 18-án megkezdi az újfajta tényellenőrzés tesztelését a közösségi oldalain. A vállalat...","id":"20250314_facebook-instagram-threads-tenyellenorzes-community-notes-kozossegi-megjegyzesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f9d31ed-02cc-4b7d-9a39-3ce4150d1887.jpg","index":0,"item":"c2d5e082-a9f2-41e4-bbe7-b1af223e10ac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_facebook-instagram-threads-tenyellenorzes-community-notes-kozossegi-megjegyzesek","timestamp":"2025. március. 14. 11:03","title":"Napokon belül jön a tényellenőrzés utódja a Facebookra és az Instagramra is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Évekkel ezelőtt a Facebookot csak néhány innovatív vállalat használta reklámozási célokra, ma már a legtöbb cég jelen van rajta, azonban a fiatalok egyre inkább egy másik közösségi média oldalt nyitnak meg, amikor kezükbe kerül okostelefonjuk.
A Snapchat mobil eszközre letölthető kép - és videóküldő alkalmazás, amely tökéletes felület nem csak a fiatal korosztály szórakoztatására, hanem cége üzleti céljainak elérésére, marketing stratégiájának támogatására. Az új közösségi platform, mely nem csak felhasználók tömegét vonja el a régi közösségi média óriásoktól, hanem lassan az ébredező marketingeseket is.
Ami jó hír az ön számára, hogy itthon sokan még nem is hallottak a Snapchatről, így kora belépőként versenytársai előtt felismerheti az alkalmazás üzletet támogató hatását, és számottevő piaci előnyre tehet szert.
A tengerentúlon azonban más a helyzet. Amerikában már nem csak a nagy, multinacionális vállalatok, mint a McDonald’s vagy a General Electric folytatott kampányt a felületen, hanem a legkisebb cégek eszköztárában is szerepel a Snapchat-marketing. A legtöbben felismerték, hogy az applikáció maximálisan támogatja üzleti céljaik elérését, ha élnek a felület adta kreatív eszközökkel. Például az amerikai sci-fi filmtrilógia, Az útvesztő a 12 órás – egy éjszakán át tartó – Snapchat-akciót indított. A kampány során a nézők két közösségi média sztárral léptek kapcsolatba, akik segítségével a hajnalig tartó virrasztás során különböző kreatív feladatokat kellett teljesíteniük. Az eredmények magukért beszélnek: a filmsorozat első részére tervezett 33 ezer célcsoportbeli elkötelezett követő nézte meg a film készítésével kapcsolatos kulisszainfókat és 41 ezer fővel nőtt a produkció követőtábora.
Ráadásul a platformon a többi népszerű alkalmazással ellentétben, rendkívül alacsony még a reklámzaj, vagyis a felhasználók kevés reklámmal találkoznak és nem feltétlen vannak tudatában annak a kevésnek sem. A marketingcélt szolgáló videók a felhasználói élményt növelve teljes képernyőn nézhetők – inkább szórakoztató, mint zavaró jellegűek. És a legjobbat még nem is említettük: mivel cégét egyszerű felhasználóként regisztrálhatja a felületre, a reklámra szánt pénz a zsebében marad.
Snapchat történelem
2011-ben, amikor az applikáció elstartolt az alkalmazások piacán kevesen gondolták volna, hogy az 2015-re havi 100 millió aktív felhasználóval fog büszkélkedni. Napi 400 millió “snap” (kép - vagy videótartalom) kerül kiküldésre a leginkább (71 százalékbanban) 25 éven aluli tagoktól. A Snapchat elsősorban a tinédzsereket, fiatalokat szólítja meg, az alkalmazást használók életkora többnyire 19-29 közé esik, de sokan már 13 évesen snapchatelnek. Ami pedig a legvonzóbb a marketingben gondolkodók számára, hogy a Snapchat a leggyorsabban növekvő közösségi médiafelület 2014-ben: felhasználóinak száma több mint kétszeresére nőtt a múlt év folyamán és töretlenül gyarapszik.
A következőkben felsoroljuk a 6 legjobb technikát, amelyek segítségével elkötelezheti Snapchat követőit reklámköltségek nélkül.
#1: Adjon hozzáférést élő eseményekhez
A Snapchat a tökéletes közösségi média felületet események azonnali bemutatására, mivel az alkalmazás hozzáférést ad felhasználóinak az éppen zajló események megtekintésére mind videó, mind egyszerű kép formájában. Legyen szó termékbemutatóról, vevőtalálkozóról vagy éppen a félévi céges buliról, a Snapchat különleges és exkluzív élményt nyújt a közönségnek, mivel egyéni nézőpontból rögzíti az eseményeket és a tartalom csak egy szűkebb réteg számára lesz elérhető.
#2 Csepegtessen információt új termékéről
Az alkalmazás 10 másodperces maximumot szab a képek megtekintésének, ami jó lehetőséget kínál a nemrégiben piacra dobott terméke vagy szolgáltatása egy-egy kisebb részletének bemutatására. A fokozatosan csepegtetett, sejtelmes tartalom a cége iránt érdeklődő követőkben növeli a kíváncsiságérzetet, valamint vágyat ébreszt az új termékével kapcsolatban.
#3 Jutalmazza meg a követőket kuponnal, különleges ajánlatokkal
A közösségi médián futtatott nyereményjátékok a közönség soraiban egyébként is nagy népszerűségnek örvendenek, nem beszélve a Snapchat fiatalabb, leginkább női felhasználói köréről. Használja ki a lehetőséget és küldjön kuponokat vagy promóciós kódokat azok számára, akik végignézik Snapchat Story-ját vagy snapet küldenek barátaiknak arról, amint a termékét fogyasztják.
Az elsők között használta kiválóan a New York-i étteremlánc, a 16 Handles az applikációt promóciós célra. A vásárlóknak a termékkel kellett fotózkodniuk, majd az elkészített képet a 16 Handles számára továbbítani Snapchaten. A küldött képért cserébe a vásárlók elnyerték az akcióra feljogosító kupont.
Egy másik leleményes példa a Snapchat felhasználására, a GrubHub amerikai online étterem 5 napig tartó játéka. A portál minden nap különböző feladatot írt ki Snapchat követőinek beváltható nyereményekért.
#4 Keressen munkaerőt
Ha a digitális technológiával lépést tartó, közösségi hálózatokban jártas, fiatal, cége iránt elkötelezett munkaerőt keres, a Snapchat itt is jól jöhet. A korábban már említett GrubHub a felületen keresztül “Snapchat-tudással” felvértezett gyakornokot keresett. A jelölteknek a jelentkezéshez nem kellett mást tenniük, mint snapet küldeni néhány Snapchat rajzzal kiegészítve.
#5 Szövetkezzen véleményvezérekkel
Az online sztárok jelenléte – mint más közösségi platformon –, a márkára terelik a figyelmet miközben jelentősen növelik az elérést. Ha a célcsoport által kedvelt személyekkel kollaborál, azzal olyan egyéneket is meg tud célozni, akikkel más felületen amúgy esélytelen lenne kapcsolatba lépnie.
#6 Kösse össze más közösségi felülettel
Kösse össze közösségi média felületeit! Ossza meg Snapchat fotóit Facebookon, vagy kérje követőit, hogy Snapchat képeiket tegyék ki Instagramra a kampány #hashtagjével ellátva. Ezáltal a különböző platformok marketing hatása felerősödik, így juttatva el a márkája nevét több és több fogyasztóhoz.
A Sephora kozmetikumokkal foglalkozó vállalat okosan kötötte össze online felületeit, és használta azokat promóciós célra. Az insight – mely az akció alapjául szolgált – talált, hiszen melyik tinédzser lány ne szeretne selfie-t készíteni, majd kidíszíteni? A kampány első felében a Snapchat követők számára játékot hirdettek, melyben 500$ értékű nyereménykártya kisorsolására tettek ígéretet. Az kampányban résztvevők feladata egy kép készítése és visszaküldése volt, melyben magukat kellett Snapchaten lefotózni, majd az alkalmazásban található kreatív eszközökkel a szemöldöküket kidekorálni. A nyereményért a képeket Instagramra is fel kellett tölteniük.
Ha márkájának célcsoportja tinédzserek vagy fiatal felnőttek feltétlenül regisztrálojon, mivel ezek a rétegek a legaktívabb használói az új felületnek. Persze jó, ha ha elég innovatív és képes rendszeresen friss és a közönség számára érdekes tartalmat közzétenni.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.
A ráncfelvarrt nemzeti konzultáción nem csak drága, de felesleges is, hiszen a közvélemény többségében elutasító álláspontja közvélemény-kutatásokból amúgy is jól ismert.