Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság közúti ellenőröket toboroz „a jogkövető magatartást tanúsító fuvarozók védelme érdekében”. A fuvarozók szaklapja szerint azonban félő, hogy furkósbottal lépnek fel az illegális személyszállítás ellen, aminek így könnyen áldozatul eshetnek a telekocsis cégek is.
Hat régiós központba is közúti ellenőröket keres a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). A felhívás megszövegezésből úgy tűnik, hogy gyorsan szeretnének sok embert felvenni – írja a Népszabadság. A nemzeti fejlesztési miniszter irányítása alatt olyan ellenőrzési csoportot hoznak létre, amely a közúti ellenőrzést jelenleg végző szervezetek ellenőrzésein felül célzott jelleggel lát el országos illetékességgel közúti ellenőrzési feladatokat – olvasható a felhívásban.
Az évi egymilliárdos keretből gazdálkodó, akár 800 ezer forintos bírság kiszabására jogosult új egység létrehozásával a fuvarozó szakma Fuvarlevél című szaklapja szerint az állam hadat üzen a klasszikus telekocsizásnak is.
Bár kétségtelen, hogy mióta magyarok tízezrei rendszeresen járnak dolgozni Nyugat-Európába, nagy biznisz lett őket utaztatni, jellemzően feketén. A gyakorlat azt mutatja, hogy a magyar vállalkozó ezt is megoldja okosba, adó- és járulékfizetés nélkül, telekocsinak álcázva magát.
Óriási feketebiznisz lett a nyugatra ingázók utaztatása
Amióta magyarok tízezrei rendszeresen járnak dolgozni Nyugat-Európába, nagy biznisz lett őket utaztatni. Kisbuszok százai ingáznak nyugatra, csak az a baj, hogy totálisan feketén. A magyar vállalkozó ezt is megoldja okosba, adó- és járulékfizetés nélkül, telekocsinak álcázva magát. A feketézés már olyan méreteket öltött, hogy csak a vak nem látja, mi folyik itt, a magyar hatóságok azonban a jelek szerint nagyon lassan mozdulnak.
A Fuvarlevél cikke szerint azonban amíg korábban létezett egy hallgatólagos megállapodás, miszerint a NAV nem büntette, nem piszkálta a telekocsis cégeket, amíg a telekocsis sofőrök betartottak bizonyos szabályokat, ez most megdőlni látszik. „A telekocsizást a feketén végzett fuvarozástól például az különböztette meg, hogy van-e a sofőrnek valóban dolga a célállomáson, vagy csak az utasok szállítása miatt indult-e útnak. A döntő tényező pedig a bevétel: ha az utasok által fizetett díj valóban csak hozzájárulás az útiköltséghez, akkor az telekocsi. De ha az utasok által összeadott összeg magasabb a várható útiköltség rájuk eső részénél, az már üzleti vállalkozás, haszonszerzési céllal. Egyes telekocsis társaságok korlátozták is ezért a díjakat" – áll a cikkben, amely szerint nagyjából 18 forint/km-ig fogadták el valódi telekocsiként a díjszabást.
Most viszont a magán- illetve üzleti célú használat elkülönítése helyett a kormány inkább azt a megoldást választotta, hogy teljesen törvényen kívül helyezi a telekocsizást. „Ez egyszerűbb megoldás lesz, mert nem kell mérlegelni: aki pénzt fogad el az szabálysértő, és meg kell büntetni. A cikk írója attól fél, hogy ez a furkósbot megoldás a magyarországi telekocsizás alkonyát jelentheti.
Tudta, hogy csendben megszűnt az Uber vetélytársa is?
Az Uber előtt jelent meg Magyarországon a Wundercar fuvarmegosztó szolgáltatás, és még jóval az Uber kivonulása előtt - de más okból - leállt. Szép csendben intézte, nemlétéről ez az első sajtópublikáció.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A miniszterelnök Digitális Polgári Köröknek küldött heti hírlevelében úgy véli, ha van amerikai álom, van magyar álom is: a saját otthon.
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban az Opel zászlóshajó kategóriás SUV-ja.
A projekt költsége 46 millió euró volt, teljes egészében az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank finanszírozásában.