szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az első Mercedes Benz járóképes autóbuszalváz szerdán Spanyolországból megérkezett Debrecenbe, az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. telephelyére, ezzel megkezdődhet az autóbuszgyártás előkészülete a városban – közölte Kossa György, a holding vezérigazgatója.

Az elmúlt időszakban az ITK Holding Zrt. autóbuszgyártással kapcsolatban hosszú együttműködést követően először szándéknyilatkozatot írt alá az EvoBus Hungária Kft.-vel, a Daimler Buses magyarországi vezérképviseletével.

Ezt követően leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. további számos szerződést kötött annak érdekében, hogy a Daimler Buses cégcsoporthoz tartozó EvoBus GmbH által gyártott Mercedes Benz járóképes alvázakra saját fejlesztésű autóbuszokat tervezzen és gyártson. Az alváz prototípusának közös fejlesztése öt évig tartott, a ráfordított költség mintegy egymilliárd forint – közölte Kossa György, az ITK Holding vezére.

Hozzátette, hogy az első termékcsalád a 12 méteres alacsony belépésű városi és elővárosi autóbusz lesz – mondta. Március végén elkezdődött Debrecenben az autóbuszgyártáshoz kapcsolódó oktatási és fejlesztési központ építése.

Az oktatás- és járműfejlesztés mellett kísérleti üzemükben kezdik meg az új "magyar Mercedes" buszok gyártását. A tervek szerint idén augusztus-szeptember környékén a prototípus rendelkezni fog a sorozatgyártáshoz szükséges típusengedéllyel.

Mindezek után még ebben az évben elkészülnek az első autóbuszok az új debreceni üzemben, ahol idővel három műszakban évente akár 250-300 darab autóbusz készülhet, a dolgozók száma pedig száz körül lesz.

Kossa György szerint a nagyobb léptékű fejlesztés a beruházás második ütemében, Debrecen déli ipari parkjában, a repülőtér közelében lesz. A tervezése elkezdődött, várhatóan 2018-ban átadhatják az új üzemet. Ebben a gyárban egy műszakban évi 300 darab, a három műszakban pedig körülbelül évi 700-800 darab, a két üzemben együtt évi 1000 darab autóbusz készülhet majd.

Az ITK cégcsoport a járműfejlesztésre és a gyártási infrastruktúra bővítésére 70 millió eurót fordít Debrecenben. A debreceni üzemekben városi, elővárosi, két-három tengelyes városközi (helyközi), illetve idővel elektromos buszokat is készítenek, de egyedi megrendelésre is gyártanak kisebb méretű járműveket.

A cég már keresi a járművek értékesítési lehetőségeit a hazai és a nemzetközi piacokon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!