szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az állva repüléssel a légitársaságok járatonként mintegy 20 százalékkal több utast tudnának szállítani.

Az újítással egy olasz repülőgépüléseket és fedélzeti berendezéseket gyártó cég, az Aviointeriors rukkolt el a  hamburgi Aircraft Interiors Expo kiállításon – írta a hétfői Népszava. A biztonságuk érdekében valójában nem teljesen álló helyzetben, hanem egyenes háttal, alig behajlított térdekkel egy székszerűségbe kötve utaznának a spórolni vágyók. A különleges szék súlya mindössze fele annyi, mint egy átlagos ülés a turistaosztályon, támlája nem dönthető, a lábaknak pedig 12 centiméterrel kevesebb hely jutna.

Az állójegyek értékesítését a Ryanair vetette fel először 2010-ben, amikor egy felmérésből kiderült, hogy a 120 ezer megkérdezettből 50 ezer váltana állójegyet, ha az feleannyiba kerülne, mint eddig. A Skyrider névre hallgató prototípussal kapcsolatban még kérdés, vajon keményebb földet érésnél vagy balesetnél is ugyanolyan biztonságot nyújt-e az utazónak, mint a hagyományos ülés.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!