szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nincs olyan nagyobb kereskedelmi vállalat, amely profitot termelne az internetes élelmiszer-rendelésen.

A netes rendelések házhozszállítása eurómilliókat éget el a cégeknél - nyilatkozta Kai Hudetz, a kölni székhelyű Kereskedelmi Kutató Intézet (IFH) szakértője a Heise.de portálnak. Hudetz ugyan a német helyzetről beszél, de a magyar szakági háttérbeszélgetéseken is egyértelműen szoktak fogalmazni a szakértők a G7 szerint: a netes rendelés egyelőre csak viszi a pénzt. Akkor miért tartják fent? A válasz egyszerű: mindenki jelen akar lenni ezen a piacon, mert hátha egyszer növekedésnek indul.

Németországban még mindig csak 1,2 százalék a netes élelmiszer rendelések aránya a teljes kiskereskedelmi bevételben. A vásárlók ráadásul nem szeretnének extra díjat fizetni a házhozszállításért, nem fedezhetőek a csomagösszeállítási és logisztikai költségek sem. Nullszaldósra legfeljebb a fagyasztott árukat és bort kínáló cégek képesek kihozni az ügyletet. A német Picnic pedig azzal próbálkozik, hogy a megrendelt áruk mindig egy előre meghatározott menetrend szerint érkeznek az adott utcába, és a vevő csak akkor veheti át. Kérdés, beválik-e ez a módszer egy olyan konstrukcióban, ahol éppen a rugalmasság a fő vonzerő. Más cégek inkább azzal próbálkoznak, hogy a neten rendelt árut az áruházi parkolóban egy előre összekészített csomagban adják át a vevőknek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!