szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magyarországon egy ilyen kampány, főleg karácsony előtt, elképzelhetetlen lenne.

A Kreatív szúrta ki azt a reklámot, amelyet a svéd postahivatal készített. Arról szól, hogy a karácsonyi szezonban mennyire nehéz a postások élete.

A reklámban Mikulást behívják egy – ránézésre – kormányhivatalba, ahol egy szigorú hölgy elmondja neki, nem elégedettek vele az emberek, azt szeretnék, ha minden nap jönne, nem csak egyszer egy évben. Ezt a Mikulás meg is próbálja, aminek az a vége, hogy a következő snittben már egy totális csődhelyzetben álló logisztikai központot látunk, ahol a csomagok összevissza röpködnek, a manók fejvesztve rohangálnak, Mikulás pedig egyszerre három telefonba beszélve próbálja tartani a frontot. Botrányszag terjeng a levegőben: az emberek pfujolva megdobálják a Télapót, aki magába roskadva ül egy kávézóban, de egy kisgyerek mosolya, aki mindenek ellenére megkapta a csomagját, erőt önt belé, és újratervezi az egész csomagküldő szolgálatát: színes-szagos lesz, app is van hozzá, meg digitalizált logisztikai rendszer, így a manók szépen, rendezetten tudják útjukra indítani a csomagokat.

A reklám végén hozzáteszik: ez a szpot a Mikulás gyáráról szólt – de szólhatott volna akár a Nordpostról is.

Október közepén jártunk a Nemzetközi Posta Kicserélő Központban, ahol arról beszéltek, aki nem adja fel időben a rendelését, ne számítson karácsonyi ajándékra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!