Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Újabb megbízást nyert el Mészáros Lőrinc családi kft.-je a a Séd-Nádor-Gaja vízrendszerhez kapcsolódó beruházásnál, aminek egyébként a teljes rehabilitációját a cég végzi. 2014-ben még Simicska Lajos Közgépe dolgozott a projekten.
A Balaton-felvidéken folyó Séd-Nádor elkerülő csatorna helyreállításánál a mederrendezési és műtárgyépítési feladatokat az Opus Global Nyrt.-hez tartozó Mészáros és Mészáros Kft. végezheti mintegy 251 millió forintból – közölte az Opus Global Nyrt.
A közlemény szerint a Séd-Nádor vízfolyást a Bakony hegység északi részén, a Herend térségében fakadó karsztforrások táplálják. A vízfolyás Séd része Veszprémen keresztül húzódik délkeleti irányba, az ősi duzzasztótól lefelé pedig már Nádor-csatorna néven halad tovább. A Séd-Nádor vízfolyás környezeti kárainak felszámolása 2009-ben indult, a munkálatokat a balatonfűzfői Nitrokémia Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Zrt. végzi.
A Mészáros és Mészárosnak nem ez az első megbízása a Séd-Nádor-Gaja vízrendszer kapcsán. A cég nyerte el 2018 közepén az egész vízrendszer rehabilitációjának tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzést. A megbízást 1,54 milliárd forintért vállalták, a kikiáltási ár 1,35 milliárd forint volt.
Egyébként a Séd-Nádor-csatorna kármentesítésén 2014-ben még Simicska Lajos ex-Fidesz-közeli oligarcha Közgép Zrt-je dolgozott a Terra-log Kft.-vel közösen. A Magyar Narancs helyi forrásoktól úgy értesült, a kotrógépek közül többet az Orbán család valamelyik vállalkozásától bérelték a kivitelezők, és a munkaterülethez vezető utak járhatóvá tételéhez szükséges kövek egy része is Gántról, az egyik Orbán-bányából származhatott. Igaz, mindez még a G-nap előtt volt.
Mészárosék bicskája beletört a Duna medrébe Komáromnál
440 millió forinttal drágult az új komáromi Duna-híd, mert az egyik pillér építéséhez szükséges pallókat elsőre nem sikerült elég mélyre leverni. A hidat Mészáros Lőrinc cége építi konzorciumban, jelen állás szerint 2020. május végére fog elkészülni.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.