szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A szlovén és a macedón kormány felkérésére is indított járatot a magyar légitársaság, de több másik ország kormányával tárgyalnak.

Koronavírus-járvány
Van-e visszatérés a "normalitáshoz" az oltásoknak köszönhetően? Egyáltalán: mi az "új" normális? Utazunk? Nyaralunk? Bulizunk? Megyünk színházba és koncertre? Mennyire fenyegetőek a vírus különböző mutációi? Kell-e tartanunk negyedik, ötödik vagy sokadik hullámtól? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

Több kelet-közép-európai államnak is segít a magyar hátterű Wizz Air diszkont légitársaság, a Váradi József vezette cég védekezéshez szükséges felszereléseket szállító gépeket és mentesítő járatokat is üzemeltet.

Váradi József a Reuters hírügynökségnek azt mondta, kormányok és egyéb szervezetek is kérték a segítségüket, de ezek a járatok nem a profitteremlésről szólnak. "A legfontosabb dolog, hogy segítsünk."

Magyarországra az elmúlt hetekben több járattal Kínából szállítottak a koronavírus-járvány miatt különböző védőfelszereléseket és lélegeztetőgépeket, Los Angelesből és Miamiból pedig nem kereskedelmi járaton magyarokat szállítottak Budapestre a múlt héten.

Utóbbi esetben, bár az MTI-hírben nem kereskedelmi járatról beszéltek, nem ingyen volt az út az utasok számára, egységesen 880 amerikai vagy 1240 kanadai dollárba kerültek (kb. 287 ezer forint).

A Wizz Air emellett a szlovén és macedón kormány felkérésére is üzemeltetett különböző járatokat, és tárgyalást folytatnak több más régióbeli ország kormányával is.

Ezekre a légitársaság a flotta 10 százalékát (12 repülőgépet) és kétszáz fő hajózó személyzetet biztosít.

Rendkívül komoly bajban vannak a légitársaságok világszerte. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) úgy számol, hogy ha a világ három hónap alatt túl lenne a járvány nehezén, és fel lehetne oldani a nyár elejére a repülési korlátozásokat, akkor a bukás nagyjából 252 milliárd dollár, azaz 81 ezer milliárd forint lehetne.

A Wizz Air több mint három hete arról számolt be, hogy március végéig 40 millió euró kárt szenved el a koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés és a repülési tilalmak miatt. A múlt héten, amikor arról érdeklődtünk, készítettek-e új számításokat, azt válaszolták, hogy a világszerte gyorsan változó helyzetben nem kívánnak újabb előrejelzést megfogalmazni.

A légitársaság gépeinek 84 százaléka kényszerült a földre. További részletek itt:

Több tízezer milliárd forintra lenne szükség, hogy ne omoljon össze a világ légi közlekedése

Ilyen még a gazdasági válságok alatt sem volt: egy hónap alatt a nulla közelébe esett a világ légi forgalma, az elemzők a saját néhány héttel korábbi ultrapesszimista becsléseiket már a legjobb lehetséges forgatókönyvnek látják, több tízezer milliárd forintnyi pénzt bukhat a szektor.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!