szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A piac alakulásának függvényében több embert is felvehetnek a vállalathoz.

Komoly szerepet szánnak a Dunakeszi Járműjavítónak az új tulajdonosok: a vállalatot jelentős beruházással modernizálva először a magyar, majd a közép-európai piacon vezető járműipari gyártó vállalattá fejlesztenék. Ehhez több tízmillió eurós beruházást tart szükségesnek a TMH Hungary Invest Zrt.-n keresztül 50 százalékban tulajdonos Transmashholding Csoport (TMH). A vezérigazgató, Kirill Lipa az MTI-nek nyilatkozva elmondta, hogy

a szerződésektől függ majd, hogy az üzemben konkrétan mit fognak gyártani és a foglalkoztatottak száma a piac alakulásának függvényében jelentősen növekedhet.

"A dunakeszi gyárat úgy fogjuk továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen utasszállító vasúti jármű kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig. Ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében"

 - nyilatkozta az orosz holding vezérigazgatója.

Lipa emlékeztetett rá, hogy a TMH Hungary Kft. (melynek tulajdonosai azonosak a TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonosaival) több mint 1 milliárd euró értékben 1300 személyszállító vasúti kocsit szállít az ENR egyiptomi vasúttársaság részére, amelyből 680-at, négy év alatt Dunakeszin fognak legyártani.

"Sok spekuláció jelent meg arról, hogy a TMH az egyiptomi szerződés megvalósítása érdekében szállt be a Dunakeszi Járműjavító Kft. megvásárlásába. Ugyanakkor ez nem csak Egyiptommal, hanem azzal a törekvésünkkel függ össze, hogy piacvezető vasúti járműgyártó legyünk Magyarországon, majd terjeszkedjünk Európában. Erre a gyártóegységre azért van szükség, hogy a TMH hatékony gördülőállomány lehetőségeit kiterjesszük az európai piacra" - fogalmazott a vezérigazgató.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, az igazgatóság elnöke elmondta, hogy a partner licenszeket is átad az egyiptomi állami vasút megrendelésének teljesítéséhez, és szakembereket is továbbképez. Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta, az egyiptomi megrendelés gyártásának előkészítése folyamatban van, a járműjavító menedzsmentje felméri a viszonyokat, ennek ismeretében döntenek a gyártás indításáról.

"Már az egyiptomi megrendelés teljesítéséhez is jelentős beruházásokat kell majd végrehajtani, ami az évek során tovább bővül és több száz új munkahelyet hoz létre"

- emelte ki a Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa.

A TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. május 20-án jelentette be, hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek 90 százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól. A tranzakció révén a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. közvetett közös irányítást szerez a Dunakeszi Járműjavító Kft. felett.

Tavaly augusztusban írtuk meg, hogy újabb 21 KISS motorvonatot gyártana le a Dunakeszi Járműjavítóban a Stadler Bussnang AG, már amennyiben nem kerül orosz vállalathoz a Dunakeszi Járműjavító. 2019 májusában ugyanis született egy kormányhatározat, amely versenyeztetés nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki, hogy vegye meg a DJJ-t. Azzal indokolták a döntést, hogy így a Járműjavító részt vehessen egy másik gyártási folyamatban, amely szerint az oroszok 1300 vasúti kocsit gyártanának az oroszok Egyiptomnak.

Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország ügyvezető igazgatója augusztus 21-én erről azt nyilatkozta a hvg.hu-nak, hogy felbontják a szerződést, amennyiben a vállalat valamelyik közvetlen versenytársuk tulajdonába kerül, hisz nem szeretnék, ha a rivális vasúti járműgyártó, a Transmashholding rálátna a gyártási folyamatokra. Akkor azt írtuk, hogy, ha megtörténik a szerződésbontás, vélhetően Fehéroroszországban, a minszki telephelyen készülnek majd el a vonatok.

Október 31-én egy egymondatos kormányhatározat jelent meg Magyar Közlönyben, amely szerint június 30-áról november 29-ére változik a határidő, ameddig meg kell kötni a megállapodást egy orosz vállalattal. A kistulajdonosok közölték, nem szeretnék, ha eladnák a gyárat.

A Stadler novemberben jelezte, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel közösen gyártaná le a MÁV által rendelt emeletes vonatok utolsó tételét, egyúttal vételi ajánlatot is tenne a partner cégre. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő azonban tovább dolgozott, hogy orosz kézbe kerüljön a vállalat.

Később biztossá vált a fentebb említett orosz-egyiptomi vasúti üzlet, amiből viszont kimaradt a Dunakeszi Járműjavító, holott a kormány 2019 májusában éppen azért adta rendelettel, versenyeztetés nélkül a Dunakeszi Járműjavítót Transzmasholding kezébe, hogy az részt vehessen az üzletben.

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Bájos fotóval jelentette be a Wonder Womant játszó Gal Gadot, hogy újra terhes

Bájos fotóval jelentette be a Wonder Womant játszó Gal Gadot, hogy újra terhes

Dzsihadisták megtámadtak egy ENSZ-bázist és egy katonai támaszpontot Nigériában

Dzsihadisták megtámadtak egy ENSZ-bázist és egy katonai támaszpontot Nigériában

Fülöp herceget átszállították egy másik kórházba, ahol a szívét vizsgálják

Fülöp herceget átszállították egy másik kórházba, ahol a szívét vizsgálják