Nagyítóval kell keresni a növekedést a magyar kiskereskedelemben

Nagyítóval kell keresni a növekedést a magyar kiskereskedelemben

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A júniusi 0 után júliusban már 0,4 százalékos kiskereskedelmi növekedést mért a KSH. Annyival kevesebbet tankoltak a magyarok idén nyáron, hogy az nulla közelébe húzta az átlagot, de az élelmiszeren kívül szinte semmiből nem vásároltak sokat.

Miután júniusban a nullára fékezett a kiskereskedelmi forgalom növekedése, júliusban is csupán 0,4 százalékkal volt magasabb a forgalom az egy évvel korábbinál – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

Ennek a fő oka az, hogy sokkal kevesebbet tankolnak a magyarok, mint egy éve ilyenkor, júliusban 7 százalékos volt az üzemanyag-kiskereskedelem forgalomcsökkenése.

Az élelmiszerboltokban és az élelmiszer jellegű üzletekben 3,3 százalékos volt a növekedés. Ezen belül az élelmiszerüzletek forgalma 3,5, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké pedig 2,8 százalékkal nőtt.

A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben alig 0,4 százalékkal nőtt a forgalom. A leginkább a használt cikkek, valamint a bútorok és műszaki cikkek forgalma esett vissza, 19, illetve 14 százalékkal. A gyógyszerek forgalma 4,7 százalékkal visszaeesett. A ruha- és cipőboltok forgalma már 2 százalékkal nőtt, az iparcikk jellegű vegyes kategóriában pedig 5,6 százalékos volt a növekedés.

A csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma 20 százalékkal nőtt. Itt évek óta minden hónapban két számjegyű növekedést mértek, a járvány alatt pedig 100 százalék fölötti növekedés is volt, ehhez képest a mostani adat nem kiemelkedő.

Az év első hét hónapját összesítve 1,1 százalékos a növekedés 2019 január–júliusához képest.

Hozzászólások