Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az EU és az Egyesült Államok júliusig rendezni kívánja a repülőgépgyártóknak nyújtott támogatások miatti vitáját.
Az Európai Unió és az Egyesült Államok július 10-ig rendezni kívánja a vitát az Airbus és a Boeing repülőgépgyártók tiltott támogatásai miatt bevezetett vámtarifákról - közölte a gazdaságért és kereskedelmi kapcsolatokért felelős uniós biztos.
Valdis Dombrovskis elmondta: az Európai Bizottság „intenzív és széles körű” megbeszéléseket folytat Katherine Tai amerikai kereskedelmi főképviselővel, aki videón be is kapcsolódott az EU-s tagállami szakminiszterek tanácskozására, és megerősítette az ütemtervet.
Az Európai Unió és az Egyesült Államok március elején állapodott meg abban, hogy négy hónapra felfüggesztenek minden büntetővámot, amelyet egymás exportjára kivetettek az Airbusnak adott európai és a Boeingnak nyújtott amerikai, tiltott állami támogatások miatt.
A felfüggesztés idején folytatott tárgyalások lehetővé tehetik, hogy a közel két évtizede húzódó vita megoldására összpontosítsanak - tette hozzá Dombrovskis. Amennyiben július 10-ig nem sikerül megegyezésre jutni, július 11-én ismételten alkalmazzák a tarifákat.
Az Egyesült Államok, valamint az Európai Bizottság között 2004 óta tart a vita a világ két legnagyobb repülőgépgyártója, a Boeing és az Airbus támogatása ügyében. A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) vitarendezési testülete 2018 májusában az Európai Uniót, 2019 áprilisában pedig az Egyesült Államokat marasztalta el.
A WTO 2019-ben mondta ki, hogy évi 7,5 milliárd dollár kárt okoztak az Egyesült Államoknak az Airbus számára kölcsönök formájában nyújtott, tiltott uniós támogatások. Ezért engedélyezte, hogy az Egyesült Államok büntetővámot vessen ki ugyanekkora összértékű európai termékekre. Ugyanígy 2020-ban az EU kapta meg az engedélyt, hogy 4 milliárd dollár értékű amerikai termékre vessen ki büntető vámot a Boeingnek nyújtott, tiltott támogatások miatt.
A WTO tavalyi döntése óta mindkét fél tett lépéseket, hogy eleget tegyen a világszervezet előírásainak. Az USA-ban például visszavonták az adókedvezményeket, amelyeket a Boeing a székhelyén, Washington államban kap, az Airbus pedig módosította a francia és a spanyol kormánnyal kötött megállapodásait, azaz nagyobb kamatot fizet az A350-es típus fejlesztéséhez kapott állami hitelek után.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.