szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Fontos változásoknál több esetben is elmaradt az ügyfelek, illetve a kötvény- és kárnyilvántartó tájékoztatása.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 35 millió forint felügyeleti és 26 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Allianz Biztosítóra.

A helyszíni ellenőrzésre is kiterjedő jegybanki vizsgálat szerint az Allianz többször nem tájékoztatta az ügyfeleit, illetve a kötvény- és kárnyilvántartót egyebek között a szerződések létrejöttéről, díjhátralékáról vagy megszűnéséről. Hiányosnak találták az adatfeldolgozási, nyilvántartási, ellenőrzési rendszert, valamint a panaszkezelést is.

Súlyosbító tényezőként értékelték, hogy a biztosító adatfeldolgozási, nyilvántartási és ellenőrzési rendszere több alkalommal huzamosabb időn át nem támogatta a jogszabályszerű működést. Szintén súlyosbító körülménynek számítottak a biztosítási szerződések elemeivel kapcsolatban feltárt hiányosságok, illetve az adatszolgáltatási problémák. Enyhítő körülmény ugyanakkor, hogy az Allianz számos esetben jelezte korrekciós intézkedéseit a feltárt hiányosságoknál.

A közlemény szerint a biztosítónak szeptember 30-ig kell beszámolnia azokról az intézkedéseiről, amelyekre kötelezték.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!