szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokkal több igényük van a gazdagoknak a bankjaikkal szemben, mint pár éve, a nagyobb vagyonokat kezelő cégek pedig ott még nem tartanak ugyan, hogy TikTokon hirdessék a részvényvásárlást, de meg kell tanulniuk, hogyan kell a gazdagok új generációját elérni.

Egyre tudatosabbak a legnagyobb vagyonok birtokosai, amikor privát banki, illetve a vagyonukat menedzselő szolgáltatásokat keresnek – derül ki a Wood & Company közép-európai befektetési bank és a Capital W felméréséből. Globálisan a 30 millió dollár (azaz nagyjából 10 milliárd forint) fölötti vagyonnal rendelkező ügyfelek a vagyonuk nagyjából felét tartják a hagyományos eszközökben, 15 százalékot ingatlanban, a többit más alternatív befektetési formában. A magyar privát banki ügyfeleknél – ahol átlagosan 100 millió forint környékén van a belépési szint – a kezelt vagyon nagyjából harmada befektetési alapban van, másik harmada kötvényben, 16 százaléka részvényben.

Az ügyfelek nagy része nyitott arra, hogy szolgáltatót váltson – kétharmaduk azért, mert jobban személyre szabott privátbanki szolgáltatásokat szeretne. A befektetők közel kétharmada alternatív eszközöket keres, de több mint felük a kriptovalutákba is befektetne.

Változnak a befektetési hozzáállások az életkorral is, ebben a kivétel az ingatlan, azt jó befektetésnek tartja minden korosztály. Ez pedig a privát bankoknak is új feladatokat jelent, át kell állni arra, hogy már nem csak az X, hanem az Y generáció tagjai is megjelentek az ügyfélkörükben. A fiatalabbak kevesebb részvényt tartanak – a 21-42 éves körben 25, afölött 55 százalék a részvényt vásárlók aránya –, ellenben sokkal szívesebben teszik a pénzüket műgyűjteménybe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!