Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Vendégek két külön incidenst is jelentettek, amely során kártevőt találtak az ételben, úgyhogy soron kívüli nagytakarítást rendeltek el a vállalatnál.
Japán egyik legnagyobb étteremlánca soron kívüli takarítás miatt bezárja üzleteit, miután a vendégek két alkalommal is kártevőket, köztük egy patkányt találtak az ételükben – írja a BBC.
A marhahúsos-rizses ételeiről ismert Szukija azután jelentette be az ideiglenes bezárást, hogy egy vendég rovart talált az ételében. A múlt hétvégén pedig a lánc elismerte, hogy januárban egy tál miszólevesben patkányt találtak.
A közel 2000 étteremmel rendelkező lánc közölte, hogy a legtöbb helyét március 31. és április 4. között bezárják, „hogy megakadályozzák a kártevők és élősködők külső behatolását és belső fertőzését”.
A közleményben elnézést kértek a kellemetlenségekért és az aggodalomért, amit okoztak.
A BBC megjegyzi, a közösségi médiában már hetek óta keringett a pletyka a patkány a levesben-incidensről, olyannyira, hogy a Szukija kénytelen volt megerősíteni a történetet, de hangsúlyozták: a rágcsálót még azelőtt felfedezték, hogy a vendég elfogyasztotta volna az ételt.
Az érintett éttermet ideiglenesen bezárták, majd közölték, hogy intézkedéseket tesznek annak érdekében, hogy kijavítsák a falon lévő repedéseket, valószínűleg egy ilyenen keresztül jutott be a patkány is az épületbe.
A drasztikusabb intézkedésre – minden egyes étterem alapos átvizsgálására – azután volt szükség, hogy egy rovart is felfedezett az egyik vásárló (megint csak interneten terjedő) pletykák szerint egy csótányról volt szó.
Budapesten március elején egy nap alatt kétszer kellett két kínai gyorséttermet bezárni higiéniai problémák miatt. Pár héttel később az általános rossz tapasztalatok miatt, a fogyasztóvédelem elrendelte a kínai éttermek országos ellenőrzését. Mint pénteken kiderült: nem hiába, az ellenőrzött vendéglátóhelyek felénél probléma volt az alapanyagokkal és a tisztasággal.
Nyitóképünk illusztráció, fotó: AFP / Richard A. Brooks
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
A pár egy podcastben reagált a pletykára, mondván, most legalább egy helyen vannak, mert ha nem, mindenki azonnal a válásukról kérdez.