Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A túlszabályozás, a túlzott állami beavatkozás hosszú távon roncsolhatja a gazdaságot Hernádi Zsolt szerint.
Hernádi Zsolt a kormánybarát Mandiner hetilapban megjelent írásában bőven merített a Galaxis útikalauz stopposoknak című regénysorozatból, amelyekkel az elmúlt 5 év folyamatait próbálta jellemezni. „Vicces, hogy amikor azt hinnéd, ennél rosszabbra már nem is fordulhatnának a dolgok, hirtelen mégis megteszik” – idézi az egyik híres mondatot.
Hernádi szerint az elmúlt évek hoztak mindent: pandémiát, európai háborút, két számjegyű inflációt, árplafonokat, üzemanyaghiányt. Mindez azonban „kismiska ahhoz képest, ami még jöhet: Donald Trump a feje tetejére állítja az ismert világot, és vámpolitikájával szorongatja az európai gazdaságot”, az EU viszont sodródik, és követhetetlen céljaival hátrányba hozza a hagyományos iparra épülő országokat. Ráadásul a helyi kormányok költségvetési présben, a frusztrált választók miatt pedig „kényszerlépésben” vannak, és „satu alatt tartják a vállalatokat”.
Egy ilyen helyzet megoldására kínál recepteket Hernádi, és bár finoman fogalmaz, javaslatai nagy része nem az üzleti szektort, hanem az állami döntéshozókat célozza.
A Mol-vezér szerint:
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?