szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Negyven éve esedékes átalakítások kezdődnek a firenzei Uffizi képtárban, a munka 4-5 évig is eltarthat.

A 2007-re várható kétmillió látogatónak fel kell készülnie arra, hogy az Uffizi hol egyik, hol másik részét találja majd zárva. Az átalakításokra azért van szükség, mert már kevésnek bizonyulnak a kiállító termek, felújításra szorul az elektromos és a vízvezetékrendszer, modernizálni kell a szolgáltatásokat - írta a Corriere della Sera című olasz napilap.

Az Uffizi palotát Cosimo dei Medici építtette Giorgio Vasarival 1560-ban, hogy méltó körülmények közé helyezhesse magisztrátusát. Művészeti galériává fia, Francesco változtatta. Az átalakítást egy tíz vállalatból álló bolognai konzorcium végzi, a költségvetés 29 millió euróval tervez.

A program legvitatottabb pontjai a lépcsők és a liftek. A keleti részben megépítendő lépcső miatt le kell ugyanis bontani San Pier Scheraggio régi templomát, amelyet még Dante és Boccaccio is látogatott. A nyugati szárnyon a lift miatt hozzá kell nyúlni a Lanzi galériához. Ellenőrizni kell a falak alapjait is.

Vita tárgyát képezi a Botticelli- és a Leonardo-termek átalakítása. Sok bennük a látogató, ugyanakkor nagyon rosszul vannak megvilágítva. Ezért felvetődött az az elképzelés, hogy a gerendák közé üveget helyeznek el, hogy természetes fény mellett lehessen gyönyörködni a mesterművekben, Botticelli Tavaszában és a Vénusz születésében, Leonardo Angyali üdvözletében. Tervezik továbbá azt is, hogy a híres szalonok falát az eddigi hagyományos fehér helyett égszínkékre festik. A munkálatok befejezése után a múzeum területe a jelenlegi 8100 négyzetméterről 12 900-ra emelkedik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kult

Firenze: kiállították Leonardo da Vinci autóját

A hétvégétől látható a toszkán városban Leonardo da Vinci több mint ötszáz éve konstruált autója, az emberiség első önjáró járműve. Mindeddig senki nem értette, miként működhetett a félig óraműre, félig gépkocsira emlékeztető háromkerekű szerkezet.