Tudta, hogy valaha egy tank szerepelt a Renault logójában, vagy hogy a Milka régebben lila papagájjal is próbálkozott? Hallott róla, hogy már Neil Armstrong is Motorolát használt az Apollo 11 holdkompon? Érdekli, miért szerepel bolygók helyett egy hegycsúcs az Atari logójában? És az, hogy mit is ábrázol a BMW kerek emblémája? Új márkákkal bővítettük logótárunkat, kattintson!

A Milka egyike azon márkaneveknek, amellyel - „esernyő”-brandként használva - akár több tucatnyi különböző terméket lehet eladni. Mára ki is nőtte magát a Suchard-márkanév alól, holott kezdetben utóbbi sokkal hangsúlyosabban jelent meg a csokoládétermékek csomagolásán.

A Suchard csokoládéüzemet 1826-ban alapította a svájci Neuchatelben Philippe Suchard, az első tábla tejcsokoládét azonban csak 1901-ben dobták piacra, Milka néven. Ehhez persze az is kellett, hogy előzőleg bizonyos Daniel Peter 1975-re olyan tejsűrítési eljárást kísérletezzen ki, amellyel lehetővé válik a tejcsoki készítés. A Milka ezt követő sikeres promóciójához az is hozzájárult, hogy míg a csokoládét sokáig csak patikákban, elsősorban felnőtteknek árusították, addig a Suchard hirdetéseiben és termékei csomagolásán előszeretettel szerepeltetett gyermekeket, nem titkolva, hogy őket szeretné leginkább megnyerni.
A Milka csokoládéhoz - legalábbis az átlagos magyar fogyasztók által belátott periódustól bizonyosan – hozzátartozik a csomagoláson az alpesi legelőn álldogáló lila tehén. Különféle tehenek, bernáthegyi kutyák, hegycsúcsok (valamint afrikai vidékek és tevék!) sosem hiányoztak a Milka csomagolásáról, plakátjairól, a lila szín pedig már 1901-ben, az Art Nouveau mozgalom legizgalmasabb időszakában a márka saját színe lett (az étcsokoládé papírja pirosas-színű maradt). A csokoládéüzem grafikusai más állat lilára festésével is elkezdtek kacérkodni, egyik plakátjukon például egy - hagyományosan tarka - papagáj mellett egy lila színű is bontogatja szárnyait. Ezek a megoldások azonban nem állandósultak annyira, mint a lila négylábúak.

A lila tehenek, pontosabban Schwalbe, Lori és Perle névre hallgató jószágok 1971-tól kezdtek feltűnni a Milka csomagolásán és promóciójában, s természetesen ők (illetve a környezet, amelyben feltűnnek) jelképezik azokat a hagyományos értékeket, amelyek tulajdonképpen minden svájci csokoládéhoz szervesen kapcsolódnak: az Alpok tiszta levegője, dús legelői a természetességet, az eredetiséget sugallják, maga a tehén pedig a finom tejet, amely a finom csokoládéhoz nyilván elengedhetetlenül szükséges. A csokipapíron látható négylábú nem igazán változott az utóbbi évtizedekben, inkább csak a vonásai finomodtak, s most már megszámlálhatatlan különböző Suchard-Kraft termék csomagolásán bukkan fel, míg a Suchard feliratot – mintha arra már senki nem lenne kíváncsi – a csomagolás apróbetűs részeire száműzték.

Erre a linkre kattintva megismerkedhet további márkák történetével.

"A nevem miatt könnyű volt szerepemen felül elhíresülnöm" – Szimbolikus epizódok Rajk László életéből

"A nevem miatt könnyű volt szerepemen felül elhíresülnöm" – Szimbolikus epizódok Rajk László életéből

32 ezer forint helyett 0 forint: 6 nagyszerű Batman játékot tölthet most le fizetés nélkül

32 ezer forint helyett 0 forint: 6 nagyszerű Batman játékot tölthet most le fizetés nélkül

Oscarokkal díjazott filmet feledtet a Becéző szavak budapesti előadása

Oscarokkal díjazott filmet feledtet a Becéző szavak budapesti előadása

Fegyvert kapnak ismét az orosz űrhajósok

Fegyvert kapnak ismét az orosz űrhajósok

Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke: Prágához képest is jól áll Budapest gasztronómiában

Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke: Prágához képest is jól áll Budapest gasztronómiában

A G-nap előtt Simicska Közgépe elég népszerű volt Lázár János városában

A G-nap előtt Simicska Közgépe elég népszerű volt Lázár János városában