szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Helyszínelők című krimisorozat (eredeti címén CSI - Crime Scene Investigation) új epizódjainak promotálásához a brit Five csatorna egy fiktív sorozatgyilkos dossziéját küldte szét a háztartásokba - írja a Media Guardian. Az általános elképedést nem követi bocsánatkérés.

A Five csatorna (hivatalos elnevezéssel a Channel 5) a Helyszínelők új epizódjait népszerűsítendő, 55 ezer háztartásba juttatta el „csomagját”. A küldemény egy sorozatgyilkos körözési felhívása és fotója mellett olyan újságkivágásokat tartalmaz, amelyeken véres gyilkosságok fotója látható – írja a Media Guardian.

A pakk része volt egy – látszólag a gyilkostól származó - e-mail másolat is, amelynek fenyegető sorai alapján a reklámkampány célpontjának használt személyek azt gondolhatják, a sorozatgyilkos ott rejtőzhet házukban. Mellette kézzel írt szöveg: ezt az e-mailt minden áldozat megkapta, mielőtt meggyilkolták.

A vészjósló üzenet
A nyugtalanító hatást kiváltó - valójában hamis és csupán reklámcélt szolgáló - postai csomag miatt tiltakozóknak a Five sajtószóvivője azt üzente: csupán hűek maradtak a krimisorozatokban ábrázolt kemény valósághoz. A reklámhatóság azonban, amely harminc panaszbejelentést kapott a felháborodott polgároktól, arra a szokatlan lépésre szánta el magát, hogy vizsgálata lefolytatásáig elrendelte a promóciós anyagok terjesztésének beszüntetését.

A panaszosok rémisztő, beteges viccnek titulálták a direkt marketing kampányt. Gyalázatos; egy idős ember szívrohamot kaphat ettől – mondta egyikük arra utalva, hogy a fotókon látható meggyilkolt emberek az „újságcikkek” szerint ugyanazt a nevet viselik, mint a reklámlevél címzettje.

A 20:20 London kreatív ügynökség által készített anyag miatt a televízió egyáltalán nem kíván visszakozni. „A Helyszínelők: New York sorozat egy markáns, rendkívül népszerű amerikai bűnügyi sorozat, s a marketingkampányának ugyanezt kell tükröznie” – magyarázta a csatorna szóvivője, aki azt is kifejtette, a borítékra és a dossziéra rányomtatott csatorna-logó és sorozatcím alapján elég egyértelmű, hogy csupán promóciós kampányról van szó.

hvg.hu Világ

Reklámtilalom a hamburgerre és a hasábkrumplira

Betilthatja a hamburger és a hasábburgonya reklámokban való szerepeltetését az Európai Unió. A közösség a gyermekek körében megfigyelhető egyre vészesebb elhízásnak kíván ily módon hadat üzenni.

hvg.hu Itthon

Ezer óriásplakát és újsághirdetés sértett törvényt

A fogyasztóvédelmi felügyelőségek tavaly első fokon 701 esetben összesen 78 millió bírságot szabtak ki a szabálytalanul hirdetőkre, emellett 257 esetben kötelezték őket reklámjaik megváltoztatására. Az újságokban több, a köztereken kevesebb jogsértőt füleltek le.

hvg.hu Média

Nyílt forráskódú malátasör az interneten

A Vores Øl nevű sör boltban nem kapható, ellenben receptje és logójának paraméterei mindenki számára szabadon hozzáférhető. Itthon csak az ötletet díjazhatjuk, az otthoni sörfőzés ugyanis hazánkban engedélyköteles.

hvg.hu Média

Másodpercalapú reklámfilmek a Vodától

Rövid, ütős reklámszpotok árasztották el novemberben a kereskedelmi televíziókat. A harmadik legnagyobb hazai mobilszolgáltató pár másodperces filmjei tömörek, szellemesek, s nehéz rájuk reagálni.

hvg.hu Média

Minden, amit a TV2 új sorozatáról tudni lehet

Információs zárlat közepette, titokzatos teaserrel indult a TV2 hamarosan kezdődő napi sorozatának bevezető kampánya. A tizenhét állandó főszereplőt felvonultató sorozaton hónapok óta csaknem kétszáz ember dolgozik.

Nagyon átverhette Oroszország és Azerbajdzsán az EU-t: milyen gázt is veszünk keletről?

Nagyon átverhette Oroszország és Azerbajdzsán az EU-t: milyen gázt is veszünk keletről?

Tizenhat évvel legutóbbi lemezének megjelenése után a Cure ereje teljében van, ezt mutatja a zenekar új albuma

Tizenhat évvel legutóbbi lemezének megjelenése után a Cure ereje teljében van, ezt mutatja a zenekar új albuma

20 milliárd forintnál értékesebb régi Mercedes vár új gazdára

20 milliárd forintnál értékesebb régi Mercedes vár új gazdára

Eltűnt egy 16 éves ukrán lány a II. kerületből

Eltűnt egy 16 éves ukrán lány a II. kerületből