szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A márkatudatosság és a márkahűség erősítése érdekében az idén hatodik alkalommal indított kampányt a Magyar Márkaszövetség; a mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben.

A reklámkampány a gyártói márkák megbízhatóságára kívánja felhívni a fogyasztók figyelmét. A szövetség közleménye szerint a közös marketing-akciót a hazai fogyasztási trendek, illetve az uniós csatlakozás óta kialakult piaci helyzet is indokolja. A csatlakozás óta ugyanis a magyar piacon jelentősen nőtt az olcsó, ismeretlen márkák száma, és piackutatók szerint az egy bizonyos márkát kedvelő fogyasztók 21 százalékos számaránya Magyarországon a legalacsonyabb, szemben a 38 százalékos regionális átlaggal.

A magyar fogyasztók legfontosabb vásárlási szempontja az ár, csak ezután következik a minőség, a kényelem, a választék, vagy a termékek egészségre gyakorolt hatása. A GfK Piackutató Intézet friss felmérése szerint az akciók, ár-promóciók szerepe is egyre fontosabbá válik, hiszen 1999-től napjainkig a rendszeresen akciós terméket vásárlók száma 35 százalékról 44 százalékra emelkedett.

A Magyar Márkaszövetség hat évvel ezelőtt indította első kampányát a márkás termékek népszerűsítésére, azóta összesen 27 tagvállalat 70 terméke vett részt a szövetség marketing-akciójában. Az évek során felhasznált közel 20 ezer óriásplakát, a televíziós reklámok és a sajtóhirdetések médiaköltsége listaáron számolva kétmilliárd forint volt.

A kezdeményezés időközben más országokban is sikert aratott, a magyarországi és az ausztriai tapasztalatokat felhasználva már a német, a lengyel és a norvég piacokon is összefogtak a cégek a kizárólag árra koncentráló diszkont-szemlélet ellen - áll a szövetség közleményében.

A Magyar Márkaszövetség a hazai FMCG-iparág érdekképviseleti szervezete, jelenlegi 55 tagvállalatának összesített 2004. évi forgalma meghaladta az 580 milliárd forintot. A szövetség idei kampányában a Beiersdorf, a Bunge, a Gyermely, a Henkel, a Masterfoods, a Nestlé, a Procter&Gamble, a Sara Lee, a Sió-Eckes és a Szentkirályi vesz részt.

MTI Média

Nem ért egyet a Vodafone a GVH 5 milliós bírságával

A Vodafone Magyarország Rt. nem ért egyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsának azon döntésével, amelyben a fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forintra bírságolta a társaságot - közölte a távközlési cég kedden.

Ígéretesnek tűnik egy új hatóanyag, kivédheti a hosszú Covidot

Ígéretesnek tűnik egy új hatóanyag, kivédheti a hosszú Covidot

Finomabb kávét inna? Elég hozzá fél milliliter extra víz

Finomabb kávét inna? Elég hozzá fél milliliter extra víz

Trump döntése miatt veszélybe került az Utcáról Lakásba Egyesület működése

Trump döntése miatt veszélybe került az Utcáról Lakásba Egyesület működése

Minden korosztályt érintő egészségi probléma, amely elkerülhető lenne

Minden korosztályt érintő egészségi probléma, amely elkerülhető lenne