Tetszett a cikk?

Harmincöt év múlva eltűnhet az utolsó napilap a standokról, ha a mostani tendenciák folytatódnak – írja a Világgazdaság szerdai számában. A kiadók világszerte kisebb formátumokkal és ajándékokkal próbálják vonzóbbá tenni lapjaikat.

Az elismert amerikai professzor, Philip Meyer Eltűnő újságok című, a Világgazdaság által idézett tanulmánya szerint ha a trendek így folytatódnak, az utolsó olvasó 2040-ben fog utoljára kézbe venni nyomtatott napilapot. Rupert Murdoch, a világ egyik legnagyobb médiabirodalma, a News Corporation elnöke szerint az újságírók és a szerkesztők már nem tudnak kapcsolatot tartani az olvasókkal, ezért nem csoda, hogy a fiatal közönség teljesen elfordult a nyomtatott sajtótól. Ráadásul a lapok példányszáma is zuhan: 1999 és 2003 között hat százalékkal zsugorodott a napilapok példányszáma az Európai Unió országaiban, vagyis 4,5 milliós a visszaesés. A legnagyobb veszteséget ebben az időszakban Portugália (–16,7 százalék) és Ausztria könyvelhette el (–12,9 százalék). Európával szemben Amerikában nagyjából stabilak maradtak a példányszámok, Kínában pedig virágzik a piac: öt év alatt közel 36 százalékkal nőtt az értékesítés.

Európában, amellett, hogy számos brit, német és svájci napilap (The Times, The Independent, News, Welt Kompakt, Blick) tabloid formátumra váltott és lemezmelléklettel kerül standokra, többen könyvkiadásba fogtak. A spanyol, olasz és portugál kiadók után a franciáknál is egyre népszerűbb, hogy lapjaikat könyvvel együtt adják el. Olaszországban hatalmas sikere volt a La Repubblica különleges kezdeményezésének is. A négy éve még egymillió fölötti példányszámban terjesztett, ma viszont csak 600 ezerben fogyó lap egyszer Bibliát, másszor kép- vagy bűnügyi regényt ajánl. Csak a kiegészítő kulturális termékeivel 122 millió eurós forgalmat ért el, miközben 50 milliós nettó eredményt produkáltak.

(Világgazdaság)

MTI Média

Veszteséges lapoknak hoznának létre sajtóalapot

A veszteségesen működő politikai lapokat támogató sajtóalap létrehozása mellett érvelt Bajomi-Lázár Péter, a Médiakutató című lap főszerkesztője, a Zsigmond Király Főiskola kutatási igazgatója szerdán Siófokon, a Magyar Lapkiadók Egyesülete kétnapos konferenciájának zárónapján.

hvg.hu Média

Egyre kevesebb napilap fogy az Egyesült Államokban

A vezető amerikai napilapok eladásai 1,9 százalékkal csökkentek a márciussal véget ért féléves időszakban, az utóbb évek legrosszabb terjesztési mutatóit produkálva – közölte egy iparági csoport.

MTI Média

Online offenzívát indít a Sanoma

A Sanoma Budapest Kiadói Rt. 2007-2008-ra szeretné elérni, hogy a magyarországi magazinpiacon elért szerepéhez hasonlóan az online szegmensben is piacvezető helyre kerüljön - mondta Gerentsér Imre, a Sanoma új média divíziójának igazgatója.

Média

Összefog a Sanoma és a Híd Rádió Rt. a bulvársajtó védelmében

A Sanoma Budapest Kiadói Rt. és a Híd Rádió Rt., a Színes Bulvár Lap kiadója stratégiai együttműködést kötött, melynek célja a bulvársajtó megítéléséről kialakult negatív trend megfordítása és a két kiadó piaci pozíciójának megszilárdítása - írja a BTL.hu.

MTI Gazdaság

A spanyol PRISA 25 milliót tesz a Le Monde-ba

A spanyol PRISA kiadócsoport segítségére siet a pénzügyi nehézségekkel küszködő Le Monde-nak: a kiadó 25 millió eurós tőkeinjekciót tervez a francia lapnak juttatni, amelynek fejében saját részesedését mintegy 15 százalékosra növeli az újságban.

Érkezőben a megújult Volkswagen Polo

Érkezőben a megújult Volkswagen Polo

A fővárosi kormányhivatal elmeszelte a Meseország mindenkié című könyv kiadóját

A fővárosi kormányhivatal elmeszelte a Meseország mindenkié című könyv kiadóját

Most lett csak igazán fontos, hogy betartsa otthon a 20-20-20-as szabályt

Most lett csak igazán fontos, hogy betartsa otthon a 20-20-20-as szabályt