szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Váratlan sikert könyvelhetett el a Forma-1-es sportág vasárnap este; bár a Michelin gumiabroncsokat használó csapatok a versenyt bojkottálták, az induló hat versenyautó körözése így is több embert érdekelt az RTL Klubon, mint a konkurens kereskedelmi csatornán sugárzott Asterix és Obelix – A Kleopátra-küldetés című mozifilm. Az év 24. hetének az AGB Hungary által mért nézettségi adatait olvashatják.

Győzike
Meghatározó korszak zárult le elmúlt héten a magyar televíziózásban, utolsó epizódjához érkezett ugyanis az első roma származású főszereplővel készült reality, a Győzike című sorozat, s az elmúlt hónapokban már megszokott módon több mint kétmillió nézővel a hétfői nap, egyben az egész hét legnézettebb műsorszáma lett. (Gáspár Győzőt és családját természetesen a kereskedelmi szempontól fontosabbnak tartott 18-49 év közötti korosztályon belül is a legtöbben látták, 922 ezren.) Vele egyidőben a TV2-n egy filmvígjáték, a Lucy a csajom ment, amit viszont a teljes lakosságon belül 908 ezren néztek csak. A köztelevízió mindeközben a Hogy volt?...Hogy volt!!! című kabaréval indult, s gyűjtött be 720 ezer nézőt. Az RTL-es A rettegés fokával egyidőben leadott Szulák Andrea-showt a meghívott Osvárt Andrea és Torgyán József ellenére is csaknem 350 ezerrel kevesebben látták, mint a konkurens csatorna bátorságot és gyomrot próbára tevő vetélkedőjét.

Kedden javíthatott a TV2, hiszen – bár a Barátok közt így is a legnézettebb keddi program lett – a Tiszta játszma című akciófilmet többen látták, mint az RTL-en futó X-aktákat. Az MTV legnézettebb programja az Önök kérték című kívánságműsor volt, 840 ezren látták, míg a hvg.hu munkatársainak szereplésével készített, részben a Golden Blog-díjról szóló Kultúrház este fél 11-től 242 ezer nézőt vonzott.

A hét közepén ismét felbukkant Columbo felügyelő, a nyomozást 1,4 millió ember követte végig a TV2-n, ami több, mint amennyi a részben azonos időben az RTL Klubon sugárzott Tökéletes katona című akciófilm közönsége volt, utóbbi azonban a 18-49-eseknél szerepelt jobban; 644 ezren nézték Columbo 633 ezer nézőjével szemben. A köztévé vezető műsora A tévé ügyvédje volt, Juszt Lászlóra 644 ezren voltak kíváncsiak.

Az Eperfesztivállal és az Estével remekelt a köztévé (Oldaltörés)

A Csaó, Darwin! csütörtökön nem szerepelt a programkínálatban, így Fábry Sándornak a TV2-s Háborgó mélységgel kellett megküzdenie, s felül is múlta az amerikai katasztrófafilmet: előbbit 1,6 millióan, utóbbit 928 ezren látták. Korábban a TV2 a Bagi-Nacsa parodistapáros korábbi adásaiból szemezgetett, ezt a programot 849 ezren látták. A pénteki meglepetést az MTV hozta, az Eperfesztiválról készített összefoglalót 1,12 millió néző látta, többen tehát, mint a TV2-n vetített Ami sok az sokk című vígjátékot (752 ezer néző), bár kevesebben, mint az RTL Klub Dzsentlemanus című Eddie Murphy-mozit. A köztelevízió éjszaka is sikert könyvelhetett el, az Este - bizonyára a lottónyereményről szóló tudósításnak köszönhetően is - majdnem nyolcszázezer nézőtt szegezett a képernyőkhöz.

A szombat legnézettebb műsora az RTL Klubon sugárzott Édes hatos című vígjáték volt (1,4 millió néző), a TV2 ugyanekkor a Bölcsek kövérét adta, ami kis híján egymillió nézőt hozott. Az MTV-nek az újabb óriás lottónyeremény hozott 963 ezer nézőt, igaz, csupán tíz percre. A vasárnapi érdekességet a cikkünk elején említett botrány szolgáltatta: bár összesen féltucat autó indult el Indianapolisban a Forma-1-es futamon, körözésüket mégis 1,57 millióan figyelték, a másfajta szórakozást nyújtó Asterix-mozit viszont 1,35 millióan látták a TV2-n. Az este héttől leadott Napló azonban megverte az RTL-en vetített Medicoptert. Előbbit 1,25 millióan, utóbbit 1,21 millióan látták.
 
Az év 24. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 29,7 illetve 31,8 százaléka választja, szemben a TV2 24,8; 26,7 százalékával, az M1 13,4; 8,4 százalékával és a Viasat3 3,8; 4,8 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 35,3 százaléka, a 18-49-esek 38,6 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 25,6; 28 százalékuk, az M1-et 14,4; 7,6 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,3; 4,4 százalékuk. 

hvg.hu Média

A franciák is, Mirigyék is kiütötték a fociválogatottat

Sikeresen taktikázott múlt héten a TV2, az általában vasárnaponként sugárzott Irigy Hónaljmirigy-showt ugyanis szerda este vetették be az RTL Klub meccsközvetítése ellen. A szórakoztató műsor meg is verte a franciáktól kikapó magyar futballválogatott mérkőzésének közvetítését. Az év 22. hetének nézettségi adatait olvashatják.

hvg.hu Média

Megasztárok nélkül kihalt a szombat

Jelentősen megcsappant az elmúlt hét szombatján a kereskedelmi televíziók nézettsége, ezen a napon ugyanis egyetlen műsor produkált egymillió feletti össznézőszámot. Összeállításunkban az AGB Hungary által az év 20. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

Média

A fiatal nők a Kossuth helyett a Danubiust hallgatják

A Szonda Ipsos és a GfK Hungária áprilisi rádióhallgatottsági adatai szerint állandósulni látszik a 15 év feletti rádióhallgatók száma (kb. 7,5 millió fő), valamint a kereskedelmi és a közszolgálati adók közönségaránya is, amely 3:1 a kereskedelmi oldal javára.

MTI/hvg.hu Gazdaság

A Megasztárok sokat hoztak a TV2 konyhájára

A magyar TV2-csoport amerikai számviteli szabályok szerint készített, nem auditált, nettó árbevétele 4,96 milliárd forint volt az első negyedévben, ami az előző év azonos időszakához képest 22 százalékos növekedés - közölte a társaság.

hvg.hu Média

Bukásnak néz ki Lagzi Lajcsi új műsora

Kevesen tudnak róla, de Galambos Lajos néhány hónapja péntekenként új showműsorral szórakoztatja a közönséget. A TV2 egykori húzóneve, a köztévén a Szuperbulival ugyancsak népszerű Lagzi Lajcsi péntek esti dáridózása eddig normális bukásnak tűnik. Az AGB Hungary által az év 21. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

hvg.hu Média

A diplomásokat érdekelte leginkább Gyurcsány

Az RTL Klub megbízásából telefonos közvélemény-kutatást végzett múlt hét szerdán este közvetített „Szóváltás a Miniszterelnökkel” című műsor nézői körében a TÁRKI. A kutatás célja a műsor fogadtatásának feltérképezése volt. Íme a kutatás főbb eredményei.

Média

Megcsappant a tévénézők száma

Százezrekkel apad a tévénézők száma a nyár beköszöntével az országos televíziós csatornáknál. A jó idő és szabadtéri programok még a masszív közönség jelentős részét is képesek elvonni a képernyők elől. A saját gyártású költséges műsorok nagy része szünetel.

MTI/hvg.hu Média

Talmácsi is belefér az MTV új műsorstruktúrájába

Sikeresnek nevezte a közszolgálati televízió nyári műsorstruktúráját az MTV műsorokért felelős alelnöke keddi sajtótájékoztatóján. A köztévé a BBC-től vásárolt dokumentumsorozattal indít ősszel, előtte pedig elkezdi közvetíteni Talmácsi Gábor motorosfutamait.

MTI Kult

A Nagy Könyv: megvan a tizenkét kedvenc

Lezárult A nagy könyv olvasásnépszerűsítő játék második fordulója. A Magyar Televízió szombat esti élő műsorában ismertették a top 12-es listát, a magyar olvasók tizenkét legkedvesebb könyvét.

Trump az ukrajnai háborúval foglalkozó különmegbízottat nevez ki

Trump az ukrajnai háborúval foglalkozó különmegbízottat nevez ki

Megszámolták a sirályokat Magyarországon

Megszámolták a sirályokat Magyarországon

Felrobbant és kigyulladt a japánok új rakétája, megszakították a tesztelést – videó

Felrobbant és kigyulladt a japánok új rakétája, megszakították a tesztelést – videó

Rév Marcell fényképezte Kendrick Lamar új klipjét

Rév Marcell fényképezte Kendrick Lamar új klipjét