szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az IKO New Media Kft. szerint a most 50-100 millió forintos mobil marketing piac nagy fejlődés előtt áll, hiszen két év múlva már bizonyosan meghaladja az 500 millió forintot - mondta Malcsiner Péter ügyvezető igazgató szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Az ügyvezető elmondta: a reklám- és marketing piac világszerte nagy változások előtt áll a mobiltelefonok elterjedése miatt, s a folyamatot a harmadik generációs (3G-UMTS) hálózatok kiépülése tovább gyorsítja.  Malcsiner Péter úgy vélte, a változások révén a mobiltelefon egyre inkább előtérbe kerül, s egyre nagyobb szerephez jut a piacon. Részben azért is, mert a cégek számára egyre fontosabbá válik a fogyasztók közvetlen és olcsóbb elérése. Az úgynevezett IWR-alapú megoldás ráadásul pontos képet ad a megrendelő cégeknek a felhasználókról, s lehetővé teszi egy adatbázis a kialakítását is.

Az ügyvezető ezzel kapcsolatban elmondta: az IKO New Média által megkérdezettek mintegy 40 százaléka belegyezik abba, hogy szerepeljen valamilyen adatbázisban. Az üzleti lehetőségekkel összefüggésben elhangzott: az európai televíziókban sugárzott reklámok az elmúlt időszakban 30-40 százalékkal csökkentek, s a kieső bevételt a cégek alapvetően a mobiltelefonon lebonyolított interaktív megoldásokkal, például játékokkal és szavazásokkal pótolják.

Javítja a reklám- és marketing piacon a mobil pozícióját az is, hogy a felmérések szerint a nézők 100 tv-reklámból csak kilencet figyelnek meg, míg a többinek gyakorlatilag nincs hatása. A társaság tavaly 2,4 milliárd forint bevételt ért el, ami az idén a tervek szerint 3 milliárd forintra emelkedik. Az IKO tavalyi bevételének fele az RTL Klubnak nyújtott szolgáltatásokból származott.

A cég nettó profitja tavaly 440 millió forint volt, az idén várhatóan 600 millió forintra nő. Malcsiner Péter ezzel összefüggésben elmondta: az általuk nyújtott szolgáltatások, például szavazás megszervezése, az RTL Klub profitjának mintegy 20-25 százalékát generálták, ami összegszerűen mintegy 800 millió forint.

Az IKO New Média vezette telefonos interaktív piacon 5-7 szereplő versenyez egymással, de ebből csak 3 vállalkozás nevezhető komolynak az ügyvezető szerint. Az ügyvezető az interaktív piaci megjelenéssel összefüggésben elmondta: ahhoz, hogy egy cég a mobil marketing piacon megfelelő szolgáltatásokat tudjon nyújtani, mintegy 100 millió forintos beruházás szükséges.

hvg.hu Média

Megalakult az IKO-Matáv Média Holding

A média és a távközlés konvergenciájának elősegítését célként kitűző, 3,2 millárd forintos tőkével bejegyzett holding tulajonosa a Matáv Rt. és az IKO Productions Kft. 50-50%-ban - áll a megalakulás kapcsán kiadott sajtóközleményben. A Matáv kétszámjegyű növekedést remél az emeltdíjas tartalomszolgáltatási piacon.

Rendkívüli csúcstalálkozón vitatja meg az EU, hogy mit kezdjenek Trumppal és Putyinnal

Rendkívüli csúcstalálkozón vitatja meg az EU, hogy mit kezdjenek Trumppal és Putyinnal

A kikezdhetetlenek: a büntetőeljárás alatt is tíz- és százmilliókat kerestek a Schadl-ügyben érintett végrehajtók

A kikezdhetetlenek: a büntetőeljárás alatt is tíz- és százmilliókat kerestek a Schadl-ügyben érintett végrehajtók

Reagáltak a bírók arra, hogy a TV2 szerint nem voltak ott a saját tüntetésükön

Reagáltak a bírók arra, hogy a TV2 szerint nem voltak ott a saját tüntetésükön

 „Köztudott, hogy a hódító barátja csak az utolsó áldozat” – Kiss-Kuntler Árpád látomásos portréi Asimovtól Weöres Sándorig

 „Köztudott, hogy a hódító barátja csak az utolsó áldozat” – Kiss-Kuntler Árpád látomásos portréi Asimovtól Weöres Sándorig