szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Visszavette a vezetést az RTL Klub, miután az elmúlt héten többnéző jutott egy percnyi adására, mint a konkurens – s két hete jobban teljesítő – TV2-nek. Leginkább ezen a héten is a sorozatok és az akciófilmek vitték a prímet. Az AGB Hungary nézettségi mutatóit olvashatják.

Gyorsan összeszedte magát az RTL Klub azok után, hogy a TV2 – mint legutóbbi összeállításunkból is kiderült – nézettségben rendre felülmúlta a vetélytárs kereskedelmi csatornát. Az AGB Hungary által az év 29. hetében mért nézettségi mutatókból kiderül: a legnépszerűbb műsorok a nyári szezon mozifilmjei, a Beverly Hills-i zsaru – ki tudja, hányadik – ismétlését például minden más programnál többen látták a héten, háromezer nézővel még a verhetetlen Bud Spencer-Terence Hill párost is felülmúlta. 

Elmúlt hétfőn a legnézettebb napi műsor az Arnold Schwarzenegger főszereplésével forgatott évtizedes Ivan Reitman-film, az Ovizsaru volt, a teljes lakosságból 1,36 millióan látták az RTL Klubon. A konkurens csatornán pontban ugyanakkor futó Istenek fegyverzete 2. című hongkongi akciófilm 1,21 millió embert érdekelt. A Barátok közttel nem bírt a TV2-n leadott Mr. Bean-epizód, de a Jóban-rosszbant többen látták, mint vele egyidőben az RTL-es Fókuszt. Az MTV a Kékfénnyel vétette észre magát, legnézettebb köztévés napi programként 896 ezer nézője volt. kedden az RTL Klub Kalózjárata bizonyult a leginkább lebilicselő műsornak, 1,6 millióan látták a teljes lakosságból, a hasonló időben sugárzott TV2-film, a Fedőneve:Szfinx csupán 966 ezer embert érdekelt. Az Irigy Hónaljmirigy-show viszont felülmúlta az RTL-es Barátok köztöt, előbbit 1,35 millió, utóbbit 1,23 millió néző látta. Az MTV-n mindeközben 1,02 millió nézőt gyűjtött az Önök kérték című kívánságműsor.

Szerdán szokásosan Peter Falk vitte a prímet, a Columbo epizódját 1,51 millióan látták a teljes lakosság körében. A teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy a kereskedelmi szempontból fontosabbnak tartott 18-49 év közötti korosztály már az RTL-en futó Csinicsapat című amerikai filmet preferálta, ez ebben a csoportban a legnézettebb napi műsor lett 627 ezer nézővel. Az Jóban-rosszban és Aktív és ismét felülmúlta a Fókuszt és az Egy rém rendes családot, de még a TV2 Tényekét is többen látták, mint a vetélytárs hírműsorát. Csütörtökön újra Bud Spencer és Terence Hill mutatta meg erejét, s nem találtak legyőzőre: az RTL Klubon leadott Bűnvadászok 1,86 milliós nézőszámával a legnépszerűbb aznap mind a teljes lakosság, mind a 18-49-es korosztályban. Sokan nézték még a Barátok közt epizódját, amellyel nem tudott versenyezni a TV2 Bagi-Nacsa paródiashowja, előbbit 1,56 millióan, utóbbit 865 ezren látták.

Az Activity nyert a kaland-realityvel szemben (Oldaltörés)

A hétvége közeledtével, pénteken két RTL Klubos program, a Barátok közt és az Adam Sandler főszereplésével készült Vizesnyolcas című film voltak a legnézettebbek (1,57 millió, illetve 1,28 millió nézővel). Az MTV-n újonnan indult olasz tévésorozat, A misszionáriuslány a Híradó mellett a legnépszerűbb köztévés pénteki program volt, 740 ezren látták a teljes lakosságból. Szombaton ismét az RTL adta a legnézettebb műsort, A lakatlan sziget kalandorai című filmet másfél millióan látták, ezalatt a TV2-n Beethoven, a bernáthegyi próbált labdába harapni, s 1,19 millió nézőt gyűjtött. Ezt megelőzően azonban az RTL Klub A világ 7 csodája című „kaland-realityje” kevesebb nézőt érdekelt (823 ezret), mint ugyanabban az időben a TV2 Activityjét, amelyet 1,24 millióan láttak. Vasárnap már a TV2 sugározta a vonzóbb műsorokat, legalábbis erre enged következtetni, hogy a négy legnézettebb napi programot ez a csatorna adta. A legtöbben a Beverly Hills-i zsarut látták, amely 1,86 millió nézővel egyben az egész hét legnépszerűbbje volt. Sokan nézték még a Naplót (1,22 millióan), a Tényeket (1,21 millióan), s a Walker, a texasi kopót is (1,2 millióan). Az RTL Klub-on nagyjából ebben az időben sugárzott Űrcowboyok 924 ezer nézőt hozott. A köztévé legnézettebb műsora a Mi van, doki? című vígjáték (740 ezer néző), s A szólás szabadsága volt (668 ezer néző).

Az év 29. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 27,5 illetve 30,4 százaléka választotta, szemben a TV2 25,6; 26,7 százalékával, az M1 13,6; 8,7 százalékával és a Viasat3 3,9; 4,8 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 32,2 százaléka, a 18-49-esek 35,8 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 28,8; 30,3 százalékuk, az M1-et 13,9; 8,1 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,2; 4,0 százalékuk.

hvg.hu Média

Többen nézték a hat köröző versenyautót, mint Asterixet

Váratlan sikert könyvelhetett el a Forma-1-es sportág vasárnap este; bár a Michelin gumiabroncsokat használó csapatok a versenyt bojkottálták, az induló hat versenyautó körözése így is több embert érdekelt az RTL Klubon, mint a konkurens kereskedelmi csatornán sugárzott Asterix és Obelix – A Kleopátra-küldetés című mozifilm. Az év 24. hetének az AGB Hungary által mért nézettségi adatait olvashatják.

hvg.hu Média

A Jóban-rosszban már előzi a Fókuszt

A TV2 napi sorozata a konkurencia magazinműsoránál egyre jobb eredményeket hoz, de sem ez, sem Győzike hiánya nem ingatta meg az elmúlt héten az RTL Klub vezető pozícióját. A versenyt nyáron amúgy is a mozifilmek vívják. Az alábbiakban AGB Hungary által az év 26. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

hvg.hu Média

Nézettségben az élre kúszott a TV2

A nyári tompultságban a kereskedelmi tévék piacán azért történnek érdekes fejlemények, a TV2 ugyanis nézettségben finoman beelőzte a rivális, s régóta piacvezető RTL Klubot, s a legnézettebb heti műsorokat is a TV sugározta. Az AGB Hungary által az év 28. hetében mért nézettségi mutatók elemzését olvashatják.

MTI Média

Éleződött a verseny az RTL Klub és a TV2 között

Visszavonhatatlanul elkezdődött a nyári szezon a kereskedelmi televíziózásban. Győzike pihenni tért, s a Barátok közt ugyan még nem tart szünetet, az elmúlt hét legnézettebb műsora mégis egy réges-régi Bud Spencer-Terence Hill klasszikus, a Nyomás utána volt. A saját produkciókat mozifilmek váltják, a versengő kereskedelmi csatornák közti különbség pedig csökken, legalábbis ez derül ki az AGB Hungary által az év 25. hetében mért nézettségi adatokból.

Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból

Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból

Tűz okozta füstben halt meg egy férfi Hortobágy-Szászteleken

Tűz okozta füstben halt meg egy férfi Hortobágy-Szászteleken

Megér 2000 milliárd forintot az Apple-nek az okosgyűrű?

Megér 2000 milliárd forintot az Apple-nek az okosgyűrű?

Magyar iskolákat zárna be és vonna össze a szlovák kormány

Magyar iskolákat zárna be és vonna össze a szlovák kormány