szerző:
hvg.hu

A TV2 napi sorozata a konkurencia magazinműsoránál egyre jobb eredményeket hoz, de sem ez, sem Győzike hiánya nem ingatta meg az elmúlt héten az RTL Klub vezető pozícióját. A versenyt nyáron amúgy is a mozifilmek vívják. Az alábbiakban AGB Hungary által az év 26. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

A múlt hétre már saját gyártású produkciókban egyre gyérebbé váló nyári televíziós mezőnyt nézettségben valósággal legázolta Fábry Sándor. Rajta kívül elsősorban a hollywoodi A, B és C mozik futottak, bár Columbo felügyelő beköszönése is hatásosnak bizonyult szerdán, s a Jóban-rosszban is rendre felülmúlja a konkurencia bulvármagazinját – legalábbis ez derül ki az AGB Hungary által az elmúlt héten rögzített nézettségi adatokból.

A hétfői napon meglepően sokan szerették az Inferno című Van Damme-akciómozit, hiszen a nap legnézettebb műsorszámaként 1,5 millió nézőt gyűjtött magának, köztük 832 ezer 18-49-est. Vele egyidőben a Rád vagyok kattanva című tinivígjáték a TV2-nek 1,04 millió nézőt hozott, 544 ezren tartoztak közülük a 18-49-es fiatalabb keresőképes korosztályba. Az Aktívra azonban többen voltak kíváncsiak, mint az RTL-en vele egyidőben futó Egy rém rendes család hétfői epizódjára. Éjjel Liptay Claudia showműsora 565 ezer nézőt érdekelt, kevesebbet, mint az RTL Klub rémfilmjét, a Szörnyeteg a mélyből-t. Az MTV ismét a Kékfénnyel villantott, 932 ezren látták az este nyolc után kezdődő egyórás bűnügyi magazint. A Futballistafeleségek című új sorozat egy órával később kis híján 600 ezer nézőt hozott a köztévének.

A hét második napján az RTL-es Barátok közt-nél is nézettebbnek bizonyult az azonos csatornán vetített Négylábú mentőangyal című kalandfilm, ezt ugyanis 1,6 millióan látták a teljes magyar lakosságból (683 ezren a 18-49-esek közül). A TV2 legnézettebb napi műsora az Irigy Hónaljmirigy-show volt, ezt 1,18 millióan látták (kevesebben tehát, mint a Berényi család keddi kalandját). Az MTV a megszokott Önök kérték című kívánságműsor mellett egy Gálvölgyi-show epizódot sugárzott este, amely 928 ezer nézőt hozott a köztévének. Bár ez több, mint a TV2-n leadott Hirtelen halál című akciófilm össznézőszáma, utóbbit nagyobb arányban követték a fiatal 18-49-esek, mint a showműsort. A szerdát egyértelműen Columbo vitte el. A felügyelő nyomozása minden más programnál több nézőt kötött le aznap, egészen pontosan 1,49 milliót, ráadásul a 18-49-esek között begyűjtött 653 ezres nézőszám is a legmagasabb a napi műsorok között. Az MTV-nél kiemelkedő nézettséget csak az esti Híradó tudott hozni, összesen 731 ezren látták.

Fábry nézettsége, amint szájára veszi Anikót (Oldaltörés)

Az elmúlt hét negyedik napján Fábry Sándor nem akadt legyőzőre, az Esti Showder poénjai a teljes lakosság körében 1,8 millió embert fogtak meg, ami a hét legjobb eredménye. A kereskedelmi szempontból jobban szem előtt lévő, 18-49 év közötti korcsoportból 838 ezren figyelték izgatottan, amint a showman „szájára veszi” a Való Világ második sorozatából ismert Molnár Anikót. Az Aktív nézettségben ismét megverte Al Bundyt és imádnivaló családját, a Jóban-rosszban pedig az év közben jobban teljesítő Fókuszt nyomta le (a héten egyébként összesen négy alkalommal is). A köztévé ismét a Híradóval érte el a legtöbbet: 738 ezren látták. Pénteken a Barátok közt érte el a legmagasabb nézettséget, szám szerint 1,37 millióan látták, igaz ugyan, hogy a hirdetők az Aktív eredményére figyelhettek oda jobban, a magazin ugyanis 521 ezer 18-49 év közötti nézőjével ebben a korosztályban a pénteki nap legnézettebbje volt. A hét vége felé hagyományosan jobban teljesítő TV2-nek a pénteki filmválasztása is jobban sikerült, hiszen az Egy kis kiruccanás című francia produkciót többen (1,17 millióan) látták, mint a konkurens kereskedelmi csatornán vetített A cserecsapatot (886 ezer néző). A köztelevíziónak – kell-e mondani – ismét a Híradó volt a legnézettebb műsorszáma, 760 ezer nézőt gyűjtött az egyébként erős, este fél nyolcas kereskedelmi mezőnyben.

A szombati filmválasztás már az RTL Klubnak jött be jobban, az amerikai függetlenség napjához közeledve ugyanis A Függetlenség napja című Roland Emmerich-katasztrófafilmre 1,7 millióan „váltottak jegyet”, s a 18-49-esek között is ez volt a legnépszerűbb (863 ezer fiatal nézővel). Mindez némi vigasztalást nyújthat a csatornának, hiszen este 10 után kezdődő boksz közvetítésük Erdei Zsolt sajnálatos kiszállása miatt csaknem érdektelenségbe fulladt (691 ezer néző). És méginkább abba fulladt a TV2-n vetített Robotzsaru 5. (657 ezer néző). A köztévé a Híradó mellett (890 ezer néző) a Lottósorsolással és a Luxor számsorsolással vétette észre magát, a csatorna által közvetített Live8 nevű, egész világot átszövő koncertesemény 20 óra 15 perc és 23 óra közötti szakaszát pedig 452 ezren látták. Vasárnap este az RTL Klubon vetített Nekem 8 című Martin Lawrence-Tim Robbins vígjáték komoly küzdelem árán csaknem kétszázezer nézővel múlta felül a Spielberg rendezte Jurassic Park 3-at (utóbbi 1,44 millió nézőnél állt meg). A 18-49-esek között ez a két produkció volt vasárnap a legnépszerűbb, s érdekesség, hogy ebben a korcsoportban felzárkózott mögéjük a későbbi időpontban a TV2-n vetített, s a teljes lakosság körében hátrébb szorult Bumeráng című Eddie Murphy-mozi is. A Napló inkább a teljes lakosság között volt népszerűbb, 1,56 millió nézőjével vasárnap második lett ebben a kategóriában. A kora délutáni időpont dacára sokan, 1,1 millióan látták a Forma-1 Francia Nagydíját. Az MTV-n vasárnap a Party-túra vitte a prímet, 694 ezren látták a műsort, az ismétléseket sugárzó Friderikusz – A szólás szabadsága pedig 430 ezer nézőt hozott.

Az év 26. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 27,6 illetve 30,7 százaléka választotta, szemben a TV2 25,2; 26,8 százalékával, az M1 13,8; 9,2 százalékával és a Viasat3 3,5; 4,2 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 33,4 százaléka, a 18-49-esek 37,7 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,2; 28,9 százalékuk, az M1-et 13,5; 8,4 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,3; 4,2 százalékuk.

MTI/hvg.hu Gazdaság

A Megasztárok sokat hoztak a TV2 konyhájára

A magyar TV2-csoport amerikai számviteli szabályok szerint készített, nem auditált, nettó árbevétele 4,96 milliárd forint volt az első negyedévben, ami az előző év azonos időszakához képest 22 százalékos növekedés - közölte a társaság.

Média

Megcsappant a tévénézők száma

Százezrekkel apad a tévénézők száma a nyár beköszöntével az országos televíziós csatornáknál. A jó idő és szabadtéri programok még a masszív közönség jelentős részét is képesek elvonni a képernyők elől. A saját gyártású költséges műsorok nagy része szünetel.

MTI Média

Egy 2003-as Mónika-show miatt sötétül el az RTL

Másfél órás műsorszünetet rendelt el az RTL Klubnál az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT); a bíróság megerősítette a testület korábbi állásfoglalását arról, hogy a kereskedelmi televízió két éve nem megfelelő időpontban sugározta a Mónika című showműsort - közölte az ORTT hétfőn. A csatornát a Panaszbizottság is elmarasztalta, mivel egy válogatott futballmeccset az azon nem szereplő sztárjátékosok nevével népszerűsített.

hvg.hu Média

Megasztárok nélkül kihalt a szombat

Jelentősen megcsappant az elmúlt hét szombatján a kereskedelmi televíziók nézettsége, ezen a napon ugyanis egyetlen műsor produkált egymillió feletti össznézőszámot. Összeállításunkban az AGB Hungary által az év 20. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

hvg.hu Média

A franciák is, Mirigyék is kiütötték a fociválogatottat

Sikeresen taktikázott múlt héten a TV2, az általában vasárnaponként sugárzott Irigy Hónaljmirigy-showt ugyanis szerda este vetették be az RTL Klub meccsközvetítése ellen. A szórakoztató műsor meg is verte a franciáktól kikapó magyar futballválogatott mérkőzésének közvetítését. Az év 22. hetének nézettségi adatait olvashatják.

Média

Sikeres volt a Tévémaci visszatérése

Több nézőt vonz a fiatal korosztályokból az MTV új, hétköznap délelőtti programja, mint a két kereskedelmi csatorna műsora. A TV2 és az RTL Klub egyperces átlagnézettsége, valamint közönségaránya 9 és 12 óra között alacsonyabb volt, mint az MTV-s műsoroké.

MTI Média

Éleződött a verseny az RTL Klub és a TV2 között

Visszavonhatatlanul elkezdődött a nyári szezon a kereskedelmi televíziózásban. Győzike pihenni tért, s a Barátok közt ugyan még nem tart szünetet, az elmúlt hét legnézettebb műsora mégis egy réges-régi Bud Spencer-Terence Hill klasszikus, a Nyomás utána volt. A saját produkciókat mozifilmek váltják, a versengő kereskedelmi csatornák közti különbség pedig csökken, legalábbis ez derül ki az AGB Hungary által az év 25. hetében mért nézettségi adatokból.

hvg.hu Média

Többen nézték a hat köröző versenyautót, mint Asterixet

Váratlan sikert könyvelhetett el a Forma-1-es sportág vasárnap este; bár a Michelin gumiabroncsokat használó csapatok a versenyt bojkottálták, az induló hat versenyautó körözése így is több embert érdekelt az RTL Klubon, mint a konkurens kereskedelmi csatornán sugárzott Asterix és Obelix – A Kleopátra-küldetés című mozifilm. Az év 24. hetének az AGB Hungary által mért nézettségi adatait olvashatják.

MTI/hvg.hu Média

Talmácsi is belefér az MTV új műsorstruktúrájába

Sikeresnek nevezte a közszolgálati televízió nyári műsorstruktúráját az MTV műsorokért felelős alelnöke keddi sajtótájékoztatóján. A köztévé a BBC-től vásárolt dokumentumsorozattal indít ősszel, előtte pedig elkezdi közvetíteni Talmácsi Gábor motorosfutamait.

hvg.hu Média

Bukásnak néz ki Lagzi Lajcsi új műsora

Kevesen tudnak róla, de Galambos Lajos néhány hónapja péntekenként új showműsorral szórakoztatja a közönséget. A TV2 egykori húzóneve, a köztévén a Szuperbulival ugyancsak népszerű Lagzi Lajcsi péntek esti dáridózása eddig normális bukásnak tűnik. Az AGB Hungary által az év 21. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

hvg.hu Média

Eladták a cseheknek a Való Világot

Az RTL Klubon futó Való Világ gyártója az IKO Kft. több hónapos tárgyalássorozat után megkötötte a szerződést a cseh Prima TV-vel. A magyar televíziózás történetében először sikerült hazai fejlesztésű műsorformátumot külföldön értékesíteni - írja az RTL Klub közleménye.

hvg.hu Média

A Jóban-rosszban epizódjai már mobilon is követhetők

A T-mobile 3G ügyféltesztjének részesei június 29-tól telefonjukon is nézhetik a TV2 népszerű műsorait, kezdetben a Jóban-rosszban sorozat naponta jelentkező epizódjait, a Napló összeállításait, valamint az Aktív legjobb riportjait - áll a csatorna sajtóközleményében.

Az európai zsidók 90 százaléka szerint erősödött az antiszemitizmus az elmúlt években

Az európai zsidók 90 százaléka szerint erősödött az antiszemitizmus az elmúlt években

Kapott egy extra funkciót az Instagram, hangos siker lehet belőle

Kapott egy extra funkciót az Instagram, hangos siker lehet belőle

A BMW-gyár milliárdjaiból is a kormány oligarchái szedhetik meg magukat

A BMW-gyár milliárdjaiból is a kormány oligarchái szedhetik meg magukat

A németek elengedték a kötelező menekültkvótát

A németek elengedték a kötelező menekültkvótát

Megvan a demencia ellenszere? A tudósok szerint már napi egy pohár narancslé csodákat tehet az aggyal

Megvan a demencia ellenszere? A tudósok szerint már napi egy pohár narancslé csodákat tehet az aggyal

Márciusban mutatják be a digitálisan felújított Vízipók-csodapókot

Márciusban mutatják be a digitálisan felújított Vízipók-csodapókot