A Magyar Labdarúgó Liga (MLL) és a Borsodi Sörgyár Rt. kétéves megállapodást kötött, így a cég lett az élvonalbeli bajnokság új névadó szponzora. A liga előző szponzora az Arany Ászok volt, a Borsodi pedig korábban a szponzori szerződés miatt perelte a ligát.
"A szerződés elsődleges célja, hogy szponzorálni tudjuk a liga csapatait. Komoly munka kell ahhoz, hogy a kontraktusban leírtakat be tudjuk tartani, hiszen szeretnénk jó partnerek lenni" - mondta Kisteleki István, az MLL elnöke.
A megállapodás szerint Magyarország piacvezető sörgyártója évi 240 millió forinttal támogatja a pontvadászatot. Ez azt jelenti, hogy az MLL-nek - más szponzori összegekkel együttesen - lehetősége nyílik arra, hogy havi hárommillió forinttal járuljon hozzá a klubok költségvetéséhez. A felmérések szerint ez a pénz majdnem fedezi egy egyesület havi összmunkabérét.
"Kiemelt célunk, hogy a labdarúgáson keresztül nyerjük meg a fogyasztóinkat, így amikor lehetőségünk nyílt arra, hogy megszerezzük a bajnokság névadó jogát, azonnal tárgyalóasztalhoz ültünk" - nyilatkozta Fehér Imre, a Borsodi Sörgyár Rt. kommunikációs igazgatója.
Érdekesség, hogy a cég korábban már szponzorálta az első osztályt, ám két évvel ezelőtt viharos körülmények között megszakadt a kapcsolat. A felek ezt az ügyet azonban lezártnak tekintik.
Kisebb problémát okozott az MLL-nek, hogy az élvonalban négy csapat - a Ferencváros, a Debrecen, a Sopron és a Pécs - a cég versenytársával áll szponzori kapcsolatban, ám mind a négy együttes beleegyezett, hogy ezeket a szerződéseket felbontsák. Az esetleges anyagi károkért az MLL vállalja a felelősséget, mivel szeretnének minden klubbal "egy úton haladni".
A szerződéssel nemcsak a klubokon belül változik az élet, hanem a pályákon is, mivel a mérkőzéseken számos új program és játék is várja majd a nézőket, valamint ismételten meghirdetik a hónap játékosa címet.