A NY Times egyesíti nyomtatott és online szerkesztőségét
Lassú elmúlásra kárhoztatott napilapok?
Harmincöt év múlva eltűnhet az utolsó napilap a standokról, ha a mostani tendenciák folytatódnak – írja a Világgazdaság szerdai számában. A kiadók világszerte kisebb formátumokkal és ajándékokkal próbálják vonzóbbá tenni lapjaikat.
Az online médiafogyasztók médiafogyasztási szokásai
A médiafogyasztó közönség szokásait vizsgáló felmérések egyik legérdekesebbike, hogy a kikérdezett alanyok milyen egyéb orgánumokat olvasnak, néznek, hallgatnak szívesen. Érdekes, mert kiderül belőle, hogy az internetet gyakran használóknak van-e kedvük egyáltalán bekapcsolni a tévét, s hajlandók-e pénzt adni nyomtatott napi- hetilapokra, amikor tartalmuk egy része rövid úton kikerül a hálóra. Elcsábulnak-e a netezők bármilyen férfimagazin láttán, amikor az ezen kiadványok legfőbb vonzerejét jelentő művészi fotókhoz hasonlók nagy számban, galériákba rendezve lelhetők fel a weben.
Aki válaszol: Pécsi Ferenc, E-média
Új sorozatunkban a hvg.hu Golden Blog versenyének kategóriagyőzteseit kérdezzük. Ma a zsűri döntése alapján legjobb tematikus blognak választott E-média szerkesztőjével, Pécsi Ferenccel beszélgetünk.
"A magyar napilapok szörnyen rosszak"
A blogok ott fejlődhetnek, ahol a hivatásos média nem teljesít jól - véli Nick Denton, az amerikai Gawker Media webnapló-vállalkozás vezetője. A blogírást pénzre váltó Denton szerint a blogoknak Magyarországon is fontos szerep juthat, mivel szerinte unalmasak és rosszak a magyar napilapok.