szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szép dolog, ha egy online újság vagy egy blog sok látogatóval büszkélkedhet, de elég kiábrándító, amikor a forgalmi statisztikák elemzéséből kiderül, hogy többségük csak "átutazó" - egy linket, ajánlást követve beesik, majd 5-10 másodperc múlva továbbkattint - olvasható a Médiablog legfrissebb bejegyzésében.

Szomorú, de számos nagy forgalmú online újság tapasztalatai alapján megállapítható, hogy itt is érvényesül a 80/20 szabály: az oldalletöltések 80 százaléka az olvasók 20 százalékától származik - írja a Médiablog.

A blogger kétféle olvasót különböztet meg: az egyik (a kisebb) a rendszeres olvasó, a másik az innen-onnan (hírgyűjtők, linkajánlók stb.) beeső "nemolvasó". A lojális olvasó több oldalt néz meg, több időt tölt a szájton, tehát értékesebb a hirdetők számára, mint a néhány másodpercre felbukkanó átutazó.

A Médiablog szerint lehet, hogy a hazai piac fejletlen; itthon még jó ideig tisztán a látogatók száma szerint is jól lehet értékesíteni az online médiafelületeket. De nem érdemes becsapni magunkat: fontos néha szembesülni a keserű valósággal.

Ha kíváncsi a cikk teljes tartalmára, kattintson !

Az Egyesült Államok után Argentína is kilép a WHO-ból

Az Egyesült Államok után Argentína is kilép a WHO-ból

Economist: A szövetségesek nem tudják a végtelenségig megbékíteni Trumpot

Economist: A szövetségesek nem tudják a végtelenségig megbékíteni Trumpot

Szijjártó Péter szerint válságban van az ENSZ, meg kell reformálni

Szijjártó Péter szerint válságban van az ENSZ, meg kell reformálni

Emberbarát lehet az e-hulladék újrahasznosítása, német mérnökök mutatták meg a módját

Emberbarát lehet az e-hulladék újrahasznosítása, német mérnökök mutatták meg a módját