szerző:
hvg.hu

Baumgartner Zsolt most már biztos, hogy az idén elindul a Forma-1 futamain, mert a menedzsment átutalta az első 2 millió dolláros rajtpénz-részletet a Minardi csapatnak. De az idény végéig szükséges 8 millió dollárt az össznemzeti adakozás ellenére sem tudták egyelőre összeszedni.

A Minardi csapatnál lenyomatot vettek Baumgartner Zsolt fenekéről, hogy elkészíthessék számára az F1-es versenyautó ülését. Ez előtt azonban Baumgartnerék a legtehetségesebb és alighanem a magyar történelem leghatékonyabb kalapozási projektjét indították el, miután a pilóta alól a Mol egy váratlan mozdulattal kihúzta a szőnyeget. Tán éppen az olajvállalati akció sebessége, ami talpon tartotta az első magyar GP versenyző reményeit, mint ahogy az étkészlet is a helyén marad, ha kirántják alóla az abroszt. A hirtelen támadt adakozókedvet nem pusztán a rendkívül megnyerő ifjú versenysofőr sármja váltotta ki, hanem a magyar lélek ezer éves kódja: mi nem hagyjuk Ludas Matyit cserben. Cserébe persze elvárjuk tőle, hogy Döbrögin a sérelmeket háromszor verje vissza.

Erre ugyan Baumgartner (Ludas Matyi) Zsoltnak semmi esélye sincs, de azért örömmel hívtuk fel az 500 forintjával kattogó emelt díjas telefont, s miközben a mi Zsoltunk géphangja megköszönte a támogatást, kéjes érzet töltött el bennünket, mert sikerült átélnünk, amint nagyot rúgunk a Mol (Döbrögi Döme) hájas alfelébe. Sajnálatos módon az idő multával a rúgási, s egyben fizetési kényszer is csökkent, s a kezdeti széles sugárban hömpölygő felajánlások is mind vékonyabban csörgedeztek. Így is sikerült vagy 150 millió forintot összegyűjteni néhány nap alatt, ami a remények egyenesben tartásához azért elég volt.

Egyrészt a kábé 725 ezer dollár még nagyon jól jöhet a végelszámolásnál, másrészt azt üzeni egy olyan ország kormányának – ahol például a nemzeti színház téglajegyeinek árusítása beleragadt a sűrű közönybe –, hogy itt népi akarat nyilvánult meg Baumgartner Zsolt versenyeztetését, és a szórakoztatás mikéntjét illetően. Azaz a beígért 4 millió dollárt szükség esetére tessék készenlétbe helyezni.

S miközben Frank Tamás a versenyző menedzsere arról beszélt, hogy bíztató tárgyalásokat folytat nagyobb szponzorokkal a végleges megoldásról, az első rajtpénz részlet átutalásával Baumgartnerék elkötelezték magukat az F1-es indulás mellett. Ezzel időt nyertek. S aki időt nyer, életet nyer. A Minardival kötött szerződés értelmében a maradék összegeket havonta egyenlő részletekben törlesztik. Ez azt jelenti, hogy nyolc hónap alatt havonta mintegy 750 ezer dollárt fognak Faenzába küldeni, ha lesz miből. A feladat adott: akkora boltot kell csinálniuk B. Zs. versenyeztetéséből, amely képes kitermelni ezt az summát.

Számításba véve az első kétmillió dolláros részletet, a havi penzum, ami Baumgartnerékat terheli 250 ezer dollár (valamivel több mint 50 millió forint), mert a többit – ha átmenetileg is – már az állam fedezi a bejelentett megállapodás szerint. Ez pedig olyan nagyvállalkozóknak, mint Baumgartner Antal (a versenyző édesapja), és Frank Tamás nem tűnik kifizethetetlenül soknak.

Így mi mást mondhatnánk. A Baumgartner-sztorinak nincs vége, merthogy éppen most kezdődik…
Orbán telefonon beszélt Trump külügyminiszterével

Orbán telefonon beszélt Trump külügyminiszterével

Intenzíven terjed az influenza, már 38 ezren mentek orvoshoz

Intenzíven terjed az influenza, már 38 ezren mentek orvoshoz

Húsz fővárosi tulajdonú bérlakást adnak hajléktalanoknak

Húsz fővárosi tulajdonú bérlakást adnak hajléktalanoknak

A David Schwimmer-hasonmás tolvaj egyáltalán nem hasonlít David Schwimmerre

A David Schwimmer-hasonmás tolvaj egyáltalán nem hasonlít David Schwimmerre

Meghalt az egyik kultikus szépségipari cég alapítója

Meghalt az egyik kultikus szépségipari cég alapítója

Nagy változás jön a YouTube-videóknál, könnyebb lesz a lejátszás

Nagy változás jön a YouTube-videóknál, könnyebb lesz a lejátszás