szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A cukros üdítők is okai annak, hogy Magyarországon sok a túlsúlyos gyerek. Ezért indított az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) vízfogyasztást népszerűsítő programját.

A HAPPY (Hungarian Aqua Promoting Program in the Young) azaz "A vízfogyasztást népszerűsítő program a fiatalok körében" nevet viselő projekt a WHO és az Egészségügyi Minisztérium közötti együttműködés alapján valósult meg. Magyarországon elsőként két hónapos akciót indítottak, az iskolákat, a szülőket is bevonva, hogy a gyerekek, amikor szomjasak, elsősorban vizet igyanak.
 
Az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) vizsgálata szerint a magyar általános iskolás gyerekek több mint 40 százaléka naponta többször is fogyaszt szénsavas, cukros üdítőt, és ez jelentős mértékben hozzájárul a rohamosan terjedő gyerekkori elhízáshoz.
 
A 2005-ben kiadott, az iskolabüfék egészséges választékát célzó rendelet megvalósítását az ÁNTSZ két alkalommal vizsgálta. A legkevesebb előrelépés a friss zöldség-gyümölcs fogyasztásban, illetve a cukros üdítők terén volt tapasztalható.
 
A program során szénsavmentes ásványvizet tartalmazó ballonokat helyeztek el hat önként jelentkező iskolában. Kiderült, hogy két hónap alatt 5415 liter ásványvíz fogyott, és a gyerekek 92 százaléka naponta legalább egyszer ivott az osztályteremben elhelyezett vízből - ezzel párhuzamosan pedig kevesebb cukros üdítőt fogyasztott. A gyerekek, a tanárok és a szülők is pozitívan vélekedtek az akcióról - olvasható az OÉTI közleményében.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!