szerző:
travelline.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

152-es busz, Buenos Aires Buenos Airesben a városlakók többsége a tömegközlekedést használja, miért ne tennénk hát mi...

152-es busz, Buenos Aires
Buenos Airesben a városlakók többsége a tömegközlekedést használja, miért ne tennénk hát mi is ezt? Hiszen a városnak remek úthálózata van, rengeteg sugárúttal és gyorsforgalmi úttal, amely annyira hatékonnyá teszi a közlekedést, hogy mindenhova semmi pillanat alatt el lehet jutni, gépkocsi nélkül is. A 152-es busz pedig elvisz minket a város legtöbb nevezetességéhez alig pár száz forintért. A legjobb, ha az utat a La Boca negyedben (a tangó otthonába) kezdjük, a Plazoleta de los Suspiros megállónál, az út innen végig tekereg a San Telmo negyed kedves kávézói és antik boltjai között, mielőtt körbefut az Elnöki Palota körül (Casa Rosada). A busz ezután érinti a város leghíresebb terét (a Plaza de Mayot), mielőtt tovább halad a óratoronyhoz (Torre Monumental) és a Kavanagh házhoz, a San Martin örökmécseshez. A következõ megálló a gigantikus szélességű 9 de Julio sugárút, ahol megnézhetjük a városalapító Obelsziket és ezután az érdekes és sikkes északi negyedet is.

©

211-es busz, London
Az emeletes buszokon való utazás elengedhetetlen része egy Londoni városnézésnek, de nyugodtan hanyagolhatjuk a nyitott tetejű városnéző változatot, a 211 felső emelete sokkal hangulatosabb, ráadásul nem visz túl messzire a többi látványosságtól sem (a londoni buszoknak maratoni útvonalai vannak) és csak 2 font a viteldíj, és a zárt városi busz a gyakori esőtől is jobban megvéd. Ha a Hammersmith-től a Waterlooig utazunk, akkor először a híres Chelsea futball klub stadionját vehetjük szemügyre, mielőtt a busz végig visz minket a divatőrültek mekkáján, a hangulatos Kings Road-on. A 211-es ezután érinti a Westminster apátságot, a Parlamentet és a Big Bent, mielőtt rákanyarodik a Westminster hídra ahonnan (a dugók miatt valószínűleg hosszan élvezhető) festői látvány nyílik a Temzére, a London Eye óriás kerekére és ezután akár itt le is szállhatunk, hogy a Southbank-on végig sétáljunk a folyó mentén és célba vegyük a Buckingham Palotát.

©

6-os busz, New York (Manhattan)
Manhattan minden utcája és épülete valamelyik film háttere - nem véletlenül, hiszen a felhőkarcolók látványával nehéz betelni, éppen ezért kár a föld alatt metrózni, amikor a 6-os buszra  is felpattanhatunk. Tegyük ezt a Central Park South megállónál a Times Square felé. A 34. utcánál az egyik sarkon mindjárt ott lesz a híres Macy's áruház, a másikon pedig az Empire State Building magasodik majd. A busz ezután elhagy néhány kisebb parkot mielőtt az Union Squerre ér, ezután a divatos Greenwich negyed alacsonyabb épületei következnek. A szünetet használjuk egy kis nyaktornára is, mert a Broadway, a City Hall, a Wall Street és a Word Trade Center hűlt helye után a busz visszakanyarodik a Herald Squerre, ahol a Rockefeller Center magasodik (amelynek kilátója legalább olyan remek, mint az Empire-é és kevésbé zsúfolt), és a Modern Művészetek Múzeuma (MOMA) is megtekinthető. Mindezt csupán 5 dollárért.

©

15-ös busz, Bankok
Bankok utcái zsúfoltak, az épületek pedig sokszor unalmasak a nevezetességek között megtett utakon, ezért nem érdemes gyalog nekivágni a városnak. Ehelyett a The Mall bevásárlóközpontnál üljünk fel a 15-ös buszra és vegyük az irányt a Királyi Palota felé. A busz először átszeli a Chao Phraya folyót, ahol a Krung Thep hídról remek kilátás nyílik a városra és a Hajnal Templomának (Wat Arun) csillogó csúcsait is megcsodálhatjuk. Ezután a busz elhalad a város legfontosabb látványosságai mellett. Először a Királyi Palota és a Wat Phra Kaew (a Smaragd Buddha Temploma) mellett, majd a Nemzeti Múzeum előtt. Itt le is szállhatunk egy kis időre, hiszen a hely csodálatos bepillantást enged Thaiföld történelmébe, és ott van a Nemzeti Színház magával ragadó épülete is.

©

28-as busz, Párizs
A francia főváros nem olcsó hely, és a nevezetességek szét vannak szórva a város különböző részein, amelyek között kevésbé vonzó negyedek találhatóak. A városnézés tehát fáradtságos munka. A legegyszerűbb hogyha felpattanunk a 28-as buszra a Gare St. Lazare vonatállomáson, és ülve nézzük végig a város szép és kevésbé szép helyeit. Mindjárt a felszállás után az utunkba kerül a Champs-Elysee sugárút, majd a Grand Palais előtt haladunk el, mielőtt a Szajna felé vennénk az irányt. Itt megnézhetjük a Pont Neuf hidat, amely az egyik legrégebbi műemléke Párizsnak, ezután pedig az Orsay múzeum épülete következik és az Eiffel Torony. Utunk végére marad - Parlament híján - a francia kormány épülete, az Assemblee National és a Katonai Főiskola (Ecole Militaire) masszív tömbjei. Itt a legjobb leszállni és a városnézést sétával folytatni az Eiffel Toronyig.

©

Amint láthatjuk, a helyi közlekedési hálózat igen sok meglepetést tartogathat a turisták számára is, ezért nem árt minden esetben felderíteni a lehetőségeket, szerencsés esetben megúszhatunk egy csomó extra költséget, amelyeket a városnéző buszok jelentenek és még a helyi lakosokkal is találkozhatunk. Természetesen útikalauzra mindenképpen szükségünk lesz, hiszen a helyi járatokon nem lesz idegenvezető, aki meséljen nekünk a látottakról. Persze ez nem mindig gond.

Krisztina O'Brien

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Sajtószabadság díjat kapott a kultúrharcos Szakács, 56-os elismerést Gajdics

Sajtószabadság díjat kapott a kultúrharcos Szakács, 56-os elismerést Gajdics

Egy 61 éves hajléktalan nőt vittek el elsőként Budapesten, ma lesz a tárgyalása

Egy 61 éves hajléktalan nőt vittek el elsőként Budapesten, ma lesz a tárgyalása

Albumpremier: Hallgassa meg Odett különleges jubileumi lemezét!

Albumpremier: Hallgassa meg Odett különleges jubileumi lemezét!

Van, ahol már szinte kötelező a holland ajtónyitás. Tudja mi az?

Van, ahol már szinte kötelező a holland ajtónyitás. Tudja mi az?

A bírók kiborultak Handóra: "Most nem a lóláb, az egész ló kilógott"

A bírók kiborultak Handóra: "Most nem a lóláb, az egész ló kilógott"

Játszótéren szaladgáló patkányokra panaszkodnak a IX. kerületi lakók

Játszótéren szaladgáló patkányokra panaszkodnak a IX. kerületi lakók