szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Hosszú távon pedig az a cél, hogy a kényelmesebb, gyorsabb szolgáltatás ne haladja meg a GDP 1 %-át.

Hosszú távon pedig az a cél, hogy a kényelmesebb, gyorsabb szolgáltatás ne haladja meg a GDP 1 %-át. Megszünteti az indokolatlan párhuzamosságokat és a közösségi közlekedési ágak egymástól független működését – az uniós elvárásoknak megfelelően integrálja azt. Az országos kategóriába tartozó vonalakat csak a MÁV üzemeltethetné. A GYSEV Zrt. a 66,5 %-os állami tulajdona mellett is élvezni fogja szerzett jogait, vagyis az országos besorolású vonalai üzemeltetéséről nem kell lemondania. A kialakuló Regionális Közlekedési Szakbizottságok munkájában a régiók önkormányzatai, a vasúti- és közúti szolgáltatók, valamint a szakminisztérium venne részt. Azonos útvonalon a régiós Volánok nem közlekedtethetnek a vasútvonalakkal párhuzamos járatokat. A törvénymódosítással az egyéb kategóriákba sorolt vasútvonalak üzemeltetésére a közlekedési tárca egyedi szerződéseket köthet.

TTG

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

travelline.hu Plázs

MÁV-START: Bővültek az utasjogok

Az új szabályok a helybiztosítással igénybe vehető vonatoknál már ma is létező, 15 perc feletti késés esetére szóló...