szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Etikátlan a válsághelyzetben lévő nőt tovább terhelni bűntudatkeltéssel - közölte a Patent jogvédő egyesület arra reagálva, hogy a kormány olyan abortuszellenes "tudatformáló" plakátkampányt indított, amelyben egy anyját a szülésre kérlelő magzat látható.

"Azt is megértem, ha nem vagy még kész rám, de inkább adj örökbe, hadd éljek!" - így szól a felirata annak a plakátnak, amelyeket a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkársága helyez el a közterületeken, hogy "tudatformálással" csökkentse a magyarországi abortuszok számát. A plakáton kis betűkkel az is szerepel, hogy miközben Magyarországon évente több ezer abortusz történik (a plakát szerint ennyi gyerek "esik áldozatul" abortusznak), az országban másfél ezren várnak örökbe fogadható gyerekre. A kampányt indító minisztérium államtitkára, Soltész Miklós szerint a magyar társadalom jelenleg még nem kész az abortusz betiltására, de remélik, a kérdésről vallott társadalmi szemlélet alakításával akár felére csökkenthetik a terhesség-megszakítások számát.

A plakát azonban bűntudatkeltő az ellene közleménnyel tiltakozó Patent Egyesület szerint, amelynek szóvivője, Spronz Júlia szerint lehetne felvilágosító kampányokat folytatni az iskolákban, ingyen óvszert osztogatni a tizenéveseknek, ingyenessé tenni a fogamzásgátló tablettákat, és a férfiak felelős szexuális viselkedését is elő kellene mozdítani, "hiszen ma gyakran közelharcot kell vívni a férfiakkal, hogy gumit húzzanak". Sok nem kívánt terhesség hátterében találunk egy olyan férfit, aki nem vállalt felelősséget a védekezésért - mondja a jogvédő, ak szerint ezért is etikátlan a válsághelyzetben lévő nőt tovább terhelni bűntudatkeltéssel. A Patent Egyesület felszólítja a kormányt, hogy álljon el attól a szándékától, hogy bűntudatkeltő, hatásvadász eszközökkel kampányoljon az abortusz ellen, s ezzel próbálja a társadalom hozzáállását formálni.

A minisztérium közlése szerint az "Egyensúly a családban + egyensúly a munkában = egyensúly a világban" szlogennel induló - más plakátokból is álló - kampány azt kívánja tudatosítani, hogy az egész Európát érintő demográfiai válság megoldására a családok megbecsülése, valamint a munka és a magánélet összeegyeztethetősége lehet az egyik legfontosabb válasz.

A Patent azt sugallja, hogy a kampány előbbre sorolja a magzat védelmét a nő jogaival szemben.Vitatott filozófiai kérdés, hogy a magzat személy-e, viszont a nőről mindenki tudja, hogy az - áll az egyesület közleményében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!