szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezentúl csak azok az élelmiszeripari cégek hirdethetnek a Walt Disney-nél, amelyek megfelelnek az általuk újonnan felállított szigorú táplálkozási sztenderdeknek - számolt be a New York Times.

A Walt Disney csütörtökön bejelenti, hogy rádióadóikon, tévécsatornáikon és netes portáljaikon ezentúl csak olyan élelmiszeripari cégek hirdethetnek, amelyek megfelelnek az általuk újonnan felállított szigorú táplálkozási szabványoknak – írja a New York Times.

Az új szabályozás következtében olyan hirdetők eshetnek ki a piacról, mint a Capri Sun, vagy a Kraft Lunchables. A Disney főleg a cukorkákat, a cukrozott gabonapelyheket és a gyorskajákat reklámozó spotoktól szabadulna meg.

Az új irány, amelyet a Walt Disney csütörtökön fog ismertetni az amerikai first lady, Michelle Obama fővédnöksége alatt, más területekre is kiterjed. Így például a Disney élményparkjaiban is jobban odafigyelnek ezentúl a gyerekeknek eladott ételek nátriumtartalmára, az egészséges táplálkozást és a testmozgást pedig vicces hirdetmények formájában népszerűsítik majd.

AP

A Disney célja, hogy visszaszorítsák az elhízást a gyerekek körében, ennek érdekében pedig azt is vállalják, hogy veszítenek a hirdetési bevételeikből. A kezdeményezés mögött ugyanakkor az is ott van, hogy a cég megtisztítaná profilját, és nagyobb teret adna a Disney figurás gyümölcsöknek és zöldségeknek.

Előfordulhat, hogy a Disney lépései miatt az olyan konkurens cégek, mint a Nickelodeon vagy a Cartoon Network is nyomás alatt érzi majd magát, és hasonló eszközökhöz nyúl.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!