A Franciaországban élő amerikai szülők már korábban is meglepetéssel tapasztalhatták, hogy kamaszodó gyermekük az általuk megszokottnál sokkal több információhoz juthat az iskolában társaitól a szexről, mint az USA-ban. Az „anyag” forrása egy Titeuf nevű kisfiúról szóló rendkívül sikeres, szókimondó és vizuálisan sem szégyenlős képregény, amelynek szerzője a Zep művésznevű fiatal rajzművész. Titeuf viccesen és okosan megmagyarázza az ifjú érdelődőknek a kamaszodással járó fizikai és lelki változásokat, úgy beszél ezekről a témákról, hogy az ne legyen „ciki”.
A képregény népszerűségét felhasználva a párizsi Cite des Sciences et de l'Industrie tudományos múzeum egész kiállítást szentelt a szexuális ismeretterjesztésnek a 9 és 14 évesek körében, ami tavaly októberi megnyitása óta több mint százezer, főleg iskolás látogatót fogadott.
A kiállítás teljes mértékben a Titeuf képregények képi világára és stílusára épül, viccesen, némi távolságtartással kínál válaszokat a felnőttek számára egészen ostobának tűnő kérdésekre is. Például: ha egy terhes nő spenótot eszik, akkor a hasában lévő kisbaba is érzi-e az ízét?
Az egyszerű adatok mellett az interaktivitás is szerepet kapott a kiállítás anyagában, számos állomáson adódik lehetőségük a kiskamaszoknak, hogy saját kezűleg irányítsák az installációkat. Különösen népszerűnek bizonyult a nyelves csókolózást bemutató masina és a férfi hímvessző vérrel való telítődését szemléltető ábra.
Természetesen Franciaországban sem kizárólag laza szülők élnek; nem sokkal a kiállítás megnyitása után máris megjelent az SOS Education nevű, konzervatív családi értékeket védő szervezet, amely azonnal aláírásgyűjtésbe kezdett a Zizi Sexuel ellen. Érdekes módon nem a bezárást követelték, pusztán azt kérték az oktatási minisztertől, hogy az iskolák kötelesek legyenek a szülőket tájékoztatni, ha gyermekükkel tanulmányi kirándulást kívánnak tenni a szexuális felvilágosítás érdekében. A szervezet saját tékoztató füzetkét is készített a kiállításról, amelyet általános iskolákban osztottak szét, hogy felkészítsék a szülőket a látványosságra.
„Nincs hatalmunk, hogy bezárassuk. De legalább azt szeretnénk, hogy lehetőséget adjunk a szülőknek, hogy távol tartsák gyereküket ettől” - mondta Vincent Laarman az SOS Educationtól az LA Timesnak. A konzervatív szervezet elsősorban a kiállítás durva stílusát kifogásolja, nem meglepő módon éppen a legnépszerűbb installációk zavarják őket a legjobban. „Nincs elég információ a kapcsolatok felépítéséről. Csak arról van szó, hogyan kell csókolózni, hallgatják a csókolózást. Ez nem az érzelmekről szól” - panaszkodott Laarman.
Az LA Times beszámolója szerint az SOS Education képviselőinek figyelmét elkerülhette Nadia szobája, a kiállítás egyik, kifejezetten a szerelemnek, a kapcsolatoknak szentelt területe. Ebben a szobában szuperromantikus díszletek között nézhetnek meg a gyerekek egy klasszikus filmekből összevágott videóklipet, amelyben a szereplők sóvárogva puszilgatják egymást, és a szerelemtől aláltan táncolnak egymás karjaiban, majd veszekednek, szakítanak és összetörik a szívük. De talán ezt is túl „durvának” értékelték a konzervatív szülők, mivel nem ért véget a boldogan éltek, míg meg nem haltak stádiumánál.