szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Calvin Klein ismét kiakasztotta az amerikai tévétársaságokat hirdetésnek szánt kisfilmjével, amelyben egyszerre több modell is félmeztelenül látható félreérthetetlen helyzetben.

Amióta léteznek az internetes videómegosztó oldalak, valahogy elszaporodtak a betiltott reklámfilmek. A hirdetők tudják, hogy az üzenet úgyis célba ér, lehet a videó bármilyen erőszakos vagy erotikus, ha a tévében nem mehet le, majd megnézik a weben. A netes felület ráadásul a szokásos harminc másodpercnél jóval hosszabb lehetőséget biztosít, így feltűntek a “cenzúra nélküli”, illetve “rendezői” változatok is.
 
Bár Európában keveseket érdekel a Super Bowl, és inkább csak kényelmetlenséget jelent az amerikai focibajnokság döntője, mivel elmaradnak a szokásos sorozatok, a hirdetőknek ez az év nagy lehetősége, hogy rövid idő alatt milliókat érjenek el hihetetlen hatékonysággal. Ilyenkor a tévén lóg az egész Egyesült Államok, minden másodperc több millió dollárba kerül, érthető, hogy az összes cég igyekszik valami nagy dobást bevetni.

Az NBC, amely a focidöntő közvetítésének jogait birtokolja, már a sokadik reklámfilmet utasítja vissza különböző okok miatt. Elküldték például a katolikusokat, akik Obama arcát akarták felhasználni egy abortuszellenes hirdetéshez és kidobták a PETA nevű állatvédő szervezet túlfűtött videóját is, amelyben a modellek különböző zöldségek segítségével részesítik magukat örömökben. Azóta természetesen már egymillió felett jár mindkét filmecske nézettsége a videómegosztón, ami  elmarad ugyan a tévés adatoktól, viszont pénzbe sem került a sugárzása. A szakértők szerint egyébként mindkét szervezet pusztán csak a botrány kedvéért jelentkezett hirdetőként, valójában eszük ágában sem volt dollármilliókat költeni egyetlen félperces spot sugárzására.

A Calvin Kleinnek már van tapasztalata a betiltott hirdetések területén, legutóbb az Eva Mendes színésznő főszereplésével készült Obsession parfümreklám sugárzását tagadta meg minden amerikai csatorna, mivel a videóban néhány másodperc töredékéig látszott a színésznő mellbimbójának széle. Legújabb, farmert népszerűsítő kisfilmjükben a CK kreatívjai ennél jóval messzebb mentek, úgyhogy biztosak lehettek a visszautasításban. A videón ugyanis nem csak egy nő félmeztelen, hanem kettő, akik egy férfi modellel közösen simogatják egymást a szenvedélyes beállításokban.

A filmet a szélsőségesen gátlástalan képeiről híres Steven Miesel készítette, aki annyira forró témákat dolgoz fel divatfotókon (például terrorfenyegetettség, plasztikai sebészet, leszbikus szerelem), hogy az esetek többségében csak az olasz Vogue vállalja a sorozatait. Az amerikai hatóságok szerint a Calvin Klein reklám természetesen pornográf, bár néhány internetes hozzászóló szerint már inkább unalmas és kiszámítható, hogy a cég folyton ugyanazzal az eszközzel próbálja felhívni a figyelmet termékeire. Európában viszont, valószínűleg az esti műsorsávban ugyan, de változtatás nélkül leadják az USA-ban betiltott hirdetést.

Shake

Kínzóeszközöket reklámoztak a rendőrmagazinban

Az Egyesült Királyság egyik legnépszerűbb rendőrmagazinja, a Police az angol sajtó kereszttüzébe került, miután egy bilincseket és vallatóeszközöket forgalmazó céget reklámozott. A kereskedő weboldala a termékeit „bimbódzó diktátoroknak” ajánlotta „akiket nem érdekelnek az emberi jogok”.

Shake

Betiltották P. Diddy erotikus parfümreklámját

Úgy tűnik, manapság már csak tömény szexszel lehet eladni a kölniket (is), sőt, az sem baj, ha betiltják a reklámot, annál többen nézik meg a videót és vásárolják meg az illatot.

Shake

Mit reklámoznak a filmcsillagok?

Kirsten Dunstra lecsapott a Miu Miu, Matthew McConaughey a Dolce & Gabbana új arca, Ashton Kutcher pedig a Pepe Jeans-nél váltja Sienna Millert. A legújabb trend nagyon azt mutatja, hogy a sztárok rábuktak a divatházak zsíros ajánlataira, és lassan kifúrják a modelleket a munkából. Muszáj, most hogy Hollywood nem fizet.

hvg.hu Shake

A Superbowl legjobb reklámjai - videókkal

Az amerikai futballbajnokság döntője nézettsége miatt eredménytől függetlenül a legjelentősebb esemény a hirdetési piacon. A tegnap esti szpotokból szemezgettünk.

Shake

A legszexibb fehérnemű reklámok

Közeledik a karácsony, hirtelen megsokasodnak az ékszer, óra, parfüm és fehérnemű hirdetések a magazinokban és a képernyőkön. Fehérneműt, különösen nőknek szólót, sokféle módon lehet hirdetni: viccesen, agresszíven, művészkedve vagy az erotikára koncentrálva.

Shake

Gótikus szexszel reklámoz a fehérnemű cég

A luxus-fehérneműcég, az Agent Provocateur (AP) új The season of the Witch kampányában messzebb ment, mint eddig valaha. A gótikus festmények inspirálta bizarr képeken minden van, orgia, emberi áldozat, szadizmus és persze női dominancia.

Shake

Reklámban beszél a halott John Lennon

A Beatles énekese, John Lennon 29 éve nincs köztünk, ám most a síron túlról akar minket rávenni az adakozásra egy új, digitálisan megszerkesztett reklámban, amelyet az Egyesült Államokban és az interneten mutatnak be először.

Videó: zengett a Heil Orbán! és a Heil Putyin! Párizsban

Videó: zengett a Heil Orbán! és a Heil Putyin! Párizsban

„Az ülőmunka az új dohányzás”, de az államot újabban nem érdekli dolgozói egészsége

„Az ülőmunka az új dohányzás”, de az államot újabban nem érdekli dolgozói egészsége

Holttestet találtak a Börzsönyben, a Jancsi hegynél

Holttestet találtak a Börzsönyben, a Jancsi hegynél

Kaphatnak-e magyar nyugdíjat átköltöző ukrán nyugdíjasok?

Kaphatnak-e magyar nyugdíjat átköltöző ukrán nyugdíjasok?