szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Calvin Klein ismét kiakasztotta az amerikai tévétársaságokat hirdetésnek szánt kisfilmjével, amelyben egyszerre több modell is félmeztelenül látható félreérthetetlen helyzetben.

Amióta léteznek az internetes videómegosztó oldalak, valahogy elszaporodtak a betiltott reklámfilmek. A hirdetők tudják, hogy az üzenet úgyis célba ér, lehet a videó bármilyen erőszakos vagy erotikus, ha a tévében nem mehet le, majd megnézik a weben. A netes felület ráadásul a szokásos harminc másodpercnél jóval hosszabb lehetőséget biztosít, így feltűntek a “cenzúra nélküli”, illetve “rendezői” változatok is.
 
Bár Európában keveseket érdekel a Super Bowl, és inkább csak kényelmetlenséget jelent az amerikai focibajnokság döntője, mivel elmaradnak a szokásos sorozatok, a hirdetőknek ez az év nagy lehetősége, hogy rövid idő alatt milliókat érjenek el hihetetlen hatékonysággal. Ilyenkor a tévén lóg az egész Egyesült Államok, minden másodperc több millió dollárba kerül, érthető, hogy az összes cég igyekszik valami nagy dobást bevetni.

Az NBC, amely a focidöntő közvetítésének jogait birtokolja, már a sokadik reklámfilmet utasítja vissza különböző okok miatt. Elküldték például a katolikusokat, akik Obama arcát akarták felhasználni egy abortuszellenes hirdetéshez és kidobták a PETA nevű állatvédő szervezet túlfűtött videóját is, amelyben a modellek különböző zöldségek segítségével részesítik magukat örömökben. Azóta természetesen már egymillió felett jár mindkét filmecske nézettsége a videómegosztón, ami  elmarad ugyan a tévés adatoktól, viszont pénzbe sem került a sugárzása. A szakértők szerint egyébként mindkét szervezet pusztán csak a botrány kedvéért jelentkezett hirdetőként, valójában eszük ágában sem volt dollármilliókat költeni egyetlen félperces spot sugárzására.

A Calvin Kleinnek már van tapasztalata a betiltott hirdetések területén, legutóbb az Eva Mendes színésznő főszereplésével készült Obsession parfümreklám sugárzását tagadta meg minden amerikai csatorna, mivel a videóban néhány másodperc töredékéig látszott a színésznő mellbimbójának széle. Legújabb, farmert népszerűsítő kisfilmjükben a CK kreatívjai ennél jóval messzebb mentek, úgyhogy biztosak lehettek a visszautasításban. A videón ugyanis nem csak egy nő félmeztelen, hanem kettő, akik egy férfi modellel közösen simogatják egymást a szenvedélyes beállításokban.

A filmet a szélsőségesen gátlástalan képeiről híres Steven Miesel készítette, aki annyira forró témákat dolgoz fel divatfotókon (például terrorfenyegetettség, plasztikai sebészet, leszbikus szerelem), hogy az esetek többségében csak az olasz Vogue vállalja a sorozatait. Az amerikai hatóságok szerint a Calvin Klein reklám természetesen pornográf, bár néhány internetes hozzászóló szerint már inkább unalmas és kiszámítható, hogy a cég folyton ugyanazzal az eszközzel próbálja felhívni a figyelmet termékeire. Európában viszont, valószínűleg az esti műsorsávban ugyan, de változtatás nélkül leadják az USA-ban betiltott hirdetést.

Shake

Kínzóeszközöket reklámoztak a rendőrmagazinban

Az Egyesült Királyság egyik legnépszerűbb rendőrmagazinja, a Police az angol sajtó kereszttüzébe került, miután egy bilincseket és vallatóeszközöket forgalmazó céget reklámozott. A kereskedő weboldala a termékeit „bimbódzó diktátoroknak” ajánlotta „akiket nem érdekelnek az emberi jogok”.

Shake

Betiltották P. Diddy erotikus parfümreklámját

Úgy tűnik, manapság már csak tömény szexszel lehet eladni a kölniket (is), sőt, az sem baj, ha betiltják a reklámot, annál többen nézik meg a videót és vásárolják meg az illatot.

Shake

Mit reklámoznak a filmcsillagok?

Kirsten Dunstra lecsapott a Miu Miu, Matthew McConaughey a Dolce & Gabbana új arca, Ashton Kutcher pedig a Pepe Jeans-nél váltja Sienna Millert. A legújabb trend nagyon azt mutatja, hogy a sztárok rábuktak a divatházak zsíros ajánlataira, és lassan kifúrják a modelleket a munkából. Muszáj, most hogy Hollywood nem fizet.

hvg.hu Shake

A Superbowl legjobb reklámjai - videókkal

Az amerikai futballbajnokság döntője nézettsége miatt eredménytől függetlenül a legjelentősebb esemény a hirdetési piacon. A tegnap esti szpotokból szemezgettünk.

Shake

A legszexibb fehérnemű reklámok

Közeledik a karácsony, hirtelen megsokasodnak az ékszer, óra, parfüm és fehérnemű hirdetések a magazinokban és a képernyőkön. Fehérneműt, különösen nőknek szólót, sokféle módon lehet hirdetni: viccesen, agresszíven, művészkedve vagy az erotikára koncentrálva.

Shake

Gótikus szexszel reklámoz a fehérnemű cég

A luxus-fehérneműcég, az Agent Provocateur (AP) új The season of the Witch kampányában messzebb ment, mint eddig valaha. A gótikus festmények inspirálta bizarr képeken minden van, orgia, emberi áldozat, szadizmus és persze női dominancia.

Shake

Reklámban beszél a halott John Lennon

A Beatles énekese, John Lennon 29 éve nincs köztünk, ám most a síron túlról akar minket rávenni az adakozásra egy új, digitálisan megszerkesztett reklámban, amelyet az Egyesült Államokban és az interneten mutatnak be először.

Elmarasztalták a magyar államot egy újságíró lehallgatása miatt

Elmarasztalták a magyar államot egy újságíró lehallgatása miatt

AFP-tudósítás: Az Orbán-féle soft power lép működésbe, amikor Magyarország izraeli labdarúgó-mérkőzéseknek ad helyet

AFP-tudósítás: Az Orbán-féle soft power lép működésbe, amikor Magyarország izraeli labdarúgó-mérkőzéseknek ad helyet

A MÁV feltette a nagy kérdést: Sínen megy, és 100-ból 98-szor pontos – mi az?

A MÁV feltette a nagy kérdést: Sínen megy, és 100-ból 98-szor pontos – mi az?

Záporok, sőt hózáporok is bonyolíthatják az életünket pénteken

Záporok, sőt hózáporok is bonyolíthatják az életünket pénteken