Mit akarnak a nők az interneten?
A gyerekek, a 15-25 éves fiatalok, és az üzleti döntéshozók megismerése után, a VMR.
A gyerekek, a 15-25 éves fiatalok, és az üzleti döntéshozók megismerése után, a VMR.women felméréssel most a nőket vonta vizsgálat alá a piackutató cég.
A nők nethasználókon belüli arányának növekedésével párhuzamosan folyamatosan gyarapodnak a kifejezetten a hölgyeket célzó weboldalak, az általánosabb jellegű vagy speciális női portálok. E honlapok tartalma természetesen igazodik az internetező nők érdeklődési köréhez: kilenctizedük olvas szívesen egészségmegőrzéssel kapcsolatos cikkeket, csakúgy, mint étel recepteket – utóbbit a nők fele aktívan keresi is a megfelelő internetes oldalakon. Természetesen az interneten is kifejezetten nőies témának számít a lakberendezés, a divat és a szépségápolás, de az ezoterikus tartalmak iránt is inkább a női nem képviselői érdeklődnek.
Az érdeklődési kör nagymértékben befolyásolja, hogy milyen jellegű weboldalakon böngészünk. A leglátogatottabb honlap típusok listáját a nők körében a közösségi oldalak és a levelező rendszerek vezetik. Ezt követik a rangsorban a női portálok, az egészséggel kapcsolatos honlapok és a gasztronómiai portálok. Utóbbi kettőnek a látogatói aránya a kor előrehaladtával növekszik.
Az internetező nők kétharmada inkább hasznos dolognak tartja az internetet, és csak minden tizedik tartja inkább szórakozásnak. Ezzel összhangban a világhálónak esetükben leginkább az ismerősökkel – főleg a távoli ismerősökkel – való kapcsolattartásban van jelentős szerepe, de természetesen fontos eszköz az általános tájékozódás vagy az érdeklődési körükhöz kötődő információgyűjtés során is. Az önkifejezéshez ugyanakkor már kevésbé tulajdonítanak neki nagy szerepet. A férfiaknál körében ez utóbbi érték feltehetően magasabb lenne.
Az internetező nők közül szinte mindenki látogat valamilyen nőknek szóló honlapot – még akkor is, ha közülük nem mindenki gondolja úgy, hogy az általa látogatott weboldalra ráhúzható a „női portál” kifejezés. A nők 21 százaléka teljes mértékben, további 61 százalékuk pedig inkább egyetért azzal, hogy a női oldalak valóban nőknek szólnak, és nagyjából ugyanilyen arányban azzal is egyetértenek, hogy e honlapok tartalma lefedi a nőket érdeklő témákat. Érdekes ugyanakkor, hogy minden második nő úgy érzi, a női honlapok látogatói között jelentős arányban fordulnak elő férfiak is.
A VMR.women kutatás a honlaplátogatási szokásokon és internethasználaton túl feltérképezi a nők online és offline vásárlási, valamint fogyasztási szokásaikat, a különféle promóciós eszközökre való fogékonyságukat, életmódjukat, médiahasználatukat, a női és férfi nemi szerepekről alkotott nézeteiket.
Adatok forrása:
A VMR.women 2009 felmérés online adatfelvételét az NRC Kft. 2009. szeptember 15-30 között végezte. A kutatás feltérképezi a 18-69 éves nők vásárlási és fogyasztási szokásait, promóciós eszközökre való fogékonyságukat, a női és férfi nemi szerepekről alkotott nézeteiket, és átfogó képet ad internethasználati és honlaplátogatási szokásaikról. A megvásárolható tanulmány összesítve és összehasonlítható módon is elemzi az egyes korosztályok (18-29 évesek, 30-39 évesek, 40-49 évesek, 50-69 évesek) között tapasztalható eltéréseket.